Kreativni centar učestvovaće četrnaesti put na Međunarodnom sajmu knjiga za decu u Bolonji, od 30. marta do 2. aprila.
Kreativni centar samostalno nastupa na 52. Sajmu knjiga i već godinama prati sve ono što se na njemu događa.
Od nastanka ova izdavačka kuća teži da bude u toku sa svim onim što se u svetu dešava u vezi sa izdavaštvom za decu kako bi to na najbolji način primenila u izradi svojih knjiga.
Kreativni centar ima sopstveni štand, koji će, kao i prethodnih godina, biti mesto za razmenjivanje iskustava i utisaka s mnogobrojnim izdavačima, kao i za prikazivanje novina u sopstvenoj produkciji.
Novo u ponudi Kreativnog centra stranim izdavačima
Za strane izdavače pripremljeno je nekoliko novih izdanja:
– radni listovi Polazim u vrtić, Ja u vrtiću i Veseli vrtić (svaki od njih podeljen je po temama na delove koji čine zasebne knjige);
– novi naslovi iz popularne edicije Šta sve Ana zna (U vrtiću i O sportu);
– tri knjige iz nove edicije Ko? Šta? Gde? (Domaće životinje, Zanimanja i Vozila);
– radni listovi za predškolce Zeka i Mala radionica, kao i knjigu Poslušno jaje i drugi ogledi za decu iz edicije Izbaci dosadu iz kuće;
– dve knjige Jasminke Petrović i Dobrosava Boba Živkovića (Samo za tvoje uši i Od čitanja se raste);
– 50 eksperimenata iz hemije iz edicije Popularna nauka;
– roman Ivane Nešić Tajna nemuštog jezika (nastavak knjige Zelenbabini darovi);
– izdanja za roditelje – Prva godina u džepu, Težim putem do roditeljstva i Put ka uspešnom dojenju.
Najuspešnija izdanja Kreativnog centra u svetu jesu ona koja pripadaju kategoriji Non Fiction (pre svih, knjige iz oblasti popularne nauke i popularne psihologije). Da bi bila što bolje predstavljena, izdanja su prevedena delimično ili u celini na engleski jezik. Takođe, povećanje broja naslova u okviru iste edicije dobar je način na koji može da se privuče pažnja stranih izdavača.
»»» Pogledajte Katalog Bolonja 2015 na engleskom.
Štand Kreativnog centra biće i mesto s kojeg će se ići u potragu za novim naslovima stranih izdavača. Urednici KC iskoristiće taj sajam i da pronađu zanimljive naslove koji će biti prevedeni i objavljeni na srpskom jeziku kako bi naša deca imala priliku da na maternjem jeziku čitaju odabranu dečju literaturu.
Uspeh knjiga Kreativnog centra u svetu
Veliki broj stranih izdavača pokazao je interesovanje za izdanja Kreativnog centra, što je još jedan razlog za njegovo ponovno učešće na Sajmu knjiga u Bolonji. Dosad je skoro 100 izdanja Kreativnog centra prevedeno na više od 30 jezika i objavljeno u mnogim zemljama širom sveta, u kojima su naišla na odličan prijem kod čitalaca.
Što se tiče najprodavanijih izdanja Kreativnog centra u svetu, knjiga Jasminke Petrović „Seks za početnike“ najpopularnija je jer je prevedena na 26 jezika. U nekim zemljama (Engleska, Češka, Slovačka, Mađarska) štampano je više izdanja. U Švedskoj je na osnovu knjige postavljena i pozorišna predstava za tinejdžere.
U poslednjih nekoliko godina u prvi plan izbija i „Knjiga za svaku devojčicu“ Violete Babić, za koju su prava prodata u 17 zemalja (Bahrein, Vijetnam, Kolumbija, Tajland, Rusija, Kina itd.). Knjiga je doživela veliki uspeh u Češkoj, Slovačkoj i Litvaniji, a u Sloveniji, Rusiji i Kolumbiji u prodaji je peto izdanje. U tim zemljama prvi tiraž prodat je za manje od tri meseca.
Put u svet pronašle su i druge knjige iz edicije Bez dlake na jeziku, kao što su „Bonton“, „Škola“, „Slatka mala čedovišta“, knjige iz edicije Mali kućni ogledi, kao i „Beležnica za svaku devojčicu“, „Knjiga za svakog dečaka“ i „Beležnica za svakog dečaka“.
Prava za knjige iz edicije „Šta sve Ana zna“ prodata su u Makedoniji, Hrvatskoj, Brazilu, Tajlandu, Nemačkoj, Kolumbiji i Kini. Samo u protekloj godini u Brazilu je, u saradnji s njihovim Ministarstvom prosvete, knjiga „Šta sve Ana zna – Zdrava hrana“ prodata u čak 45.000 primeraka! Slična akcija planira se i u drugim državama Južne Amerike, u kojima se knjige iz edicije „Šta sve Ana zna“ na španskom uspešno prodaju već dve godine.
Knjige iz edicije Saznaj i probaj (Arheologija, Kako snimiti film, Botanika i Meteorologija) nedavno su objavljene u Kini, Portugaliji i Kolumbiji, a knjiga „Kako snimiti film“ objavljena je i u Poljskoj i Indoneziji.
Stranim izdavačima iz Rusije, Koreje, Brazila, Kolumbije, Indonezije i drugih zemalja zanimljiviji su naši priručnici namenjeni roditeljima (101 način da detetu pokažete da ga volite, Klopke za roditelje, Naučite dete da spava…).
Kreativni centar ima i dobru saradnju sa izdavačima iz regiona. U Sloveniji su prodata prava za 19 naslova, u Makedoniji za 30, a u Hrvatskoj za čak 40 naših knjiga.
S obzirom na to da je elektronska knjiga sve popularnija, taj trend nije zaobišao ni izdanja Kreativnog centra. Interesovanje za knjige „Seks za početnike“ i „Knjiga za svaku devojčicu“ pokazali su izdavači iz Vijetnama, a za knjige „Mali kućni ogledi“ zainteresovani su izdavači iz Češke.