Izdvajamo
Naslovna / Izlasci / Izložbe / Nova izložba u Beogradu: „Edgar Dega: Trenuci posmatranja“
Galerija SANU: "Edgar Dega: Trenuci posmatranja" - Tri balerine u palvom, oko 1900.
Galerija SANU: "Edgar Dega: Trenuci posmatranja" - Tri balerine u palvom, oko 1900.

Nova izložba u Beogradu: „Edgar Dega: Trenuci posmatranja“

Od 15. jula do 15. septembra u Galeriji SANU (Knez Mihailova 35) biće otvorena izložba „Edgar Dega: Trenuci posmatranja“ koju organizuju Narodni muzej u Beogradu i Galerija SANU.

Osnovu izložbe čine radovi iz Narodnog muzeja, ukupno 29 ostvarenja francuskog umetnika, pre svega crteža i monotipija. S obzirom na to da je linija i linearno izražavanje za Edgara Degaa bilo od suštinskog značaja, eksponati izložbe „Edgar Dega. Trenuci posmatranja“ upućuju posmatrača neposredno u središte umetnikove izražajnosti.

Uz predstavljanje radova na papiru, posetioci će moći da se upoznaju sa Degaovim istraživanjima u oblasti fotografije, što zajedno pruža mogućnost za doživljaj njegovog jedinstvenog umetničkog senzibiliteta i za upoznavanje urbane kulture Pariza druge polovine 19. veka.

Nastanak, istorijat i put umetničkih dela Edgara Degaa iz Narodnog muzeja govori o burnim, često i tragičnim istorijskim zbivanjima, ali pre svega o kulturnoj klimi koja je obeležila Evropu kao i naše društvo.

To upućuje na odgovornost, pre svega prema ličnostima koje su svojom posvećenošću i otvorenošću, kao i izvrsnim poznavanjem i osećajem za prave vrednosti stvarale privatne kolekcije koje se danas čuvaju u Narodnom muzeju u Beogradu. Centralno mesto u tom smislu pripada kolekciji Eriha Šlomovića, mladog Beograđanina, tragično postradalog u Drugom svetskom ratu, iz koje potiče najveći broj Degaovih dela koja čine ovu izložbu.

Kroz postavku izložbe „Edgar Dega. Trenuci posmatranja“ čiji je autor dr Dragana Kovačić, uz koaurke monografskog kataloga dr Milanku Todić i Jelenu Dergenc, mogu se pratiti dramatični procesi modernizacije Pariza, ali i Beograda, kada se brzina i kretanje izdvajaju, sve izraženiji čineći da čitave predstave i odnos prema okruženju postanu krajnje nestabilni. Umesto stabilnosti i trajnog doživljaja, iskustvo življenja u modernom vremenu biva svedeno na trenutak.

Edgar Dega se bavio posmatranjem. Izdvajajući i konstruišući svoje trenutke, darovao im je večnost.

Radno vreme izložbenog salona Galerije SANU, tokom koncertne sezone je svakog dana, osim ponedeljka, od 10.00 do 21.00, četvrtkom od 11.00 do 16.00. Kada se u Galeriji ne održavaju koncerti, izvan koncertne sezone, radno vreme Galerije za posetioce izložbi je svakog dana od 10.00 do 21.00. (danubeogradu.rs)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.