U izdanju Kreativnog centra nedavno je objavljen kreativan interaktivni planer (PlanUM dnevnik) namenjen učenicima osnovnih i srednjih škola, koji je kreirala Aleksandra Šarović Atanasovska.
Pripreme za kraj prvog polugodišta su u punom jeku. Pismeni zadaci, kontrolne vežbe, priprema priredbe za kraj godine, treninzi, dodatne aktivnosti… Dobra organizacija je potrebna svima, a pre svega deci.
Školske obaveze se povećavaju kako dete raste i često mogu biti veoma stresne za one koji nemaju radne navike. Zbog toga su učenicima potrebne dobre veštine planiranja da bi bili uspešni u školi, a i kasnije. Korišćenje planera im može biti od velike pomoći.
Zato je tu „PlanUM dnevnik“…
Ovaj planer obogaćen je pažljivo odabranim i dobro smišljenim vežbama koje doprinose ličnom razvoju. Pomoću zadataka za postavljanje ciljeva i planiranje „PlanUM dnevnik“ stimuliše dete da bude odgovorno i istrajno.
Kako bi se se suočili sa svim izazovima koje kraj polugodišta donosi Kreativni centar i autorka „PlanUM dnevnika“ pripremili su radionicu „Kako da bolje organizuješ svoje vreme za super rezultate u školi“ namenjenu učenicima petog i šestog razreda.
Cilj ove radionice koja će biti organizovana u nekoliko beogradskih škola jeste da učenici pronađu razloge za slabiju organizaciju vremena i postave pametne ciljeve na osnovu kojih će moći da naprave detaljan plan i održe fokus na stvarima koje su im bitne, a da se uz to i dobro zabave i nauče nešto novo o sebi.
Prva radionica, koja je prošla veoma uspešno, održana je u OŠ „Rade Drainac“, a u planu je da autorka Aleksandra Šarović Atanasovska i PR menadžer Kreativnog centra Jelena Dragojlović do kraja decembra posete i osnovne škole „Drinka Pavlović“, „Đorđe Krstić“, „Vasa Pelagić“ i „Dragan Lukić“. Sve radionice organizovane su u saradnji sa bibliotekarima pomenutih škola.
Postavljanje pametnih ciljeva
„PlanUM dnevnik“ sadrži pažljivo odabrane kreativne vežbe utemeljene na metodologiji ličnog razvoja, ali i na psihološkim tehnikama prilagođenim uzrastu osnovaca i srednjoškolaca.
Osnova „PlanUMa“ je matrica za planiranje školskih, vanškolskih, higijenskih, zdravstvenih, kulturnih i sličnih obaveza, obogaćena podsetnicima i prostorom za upisivanje važnih momenata koje su obeležili dan ili nedelju, a variraju od veoma pozitivnih, do onih negativnih.
Međutim, ono što prethodi planiranju, a ključno je u ovom planeru, jeste postavljanje pametnih ciljeva. Na početku svakog meseca „PlanUM“ stimuliše dete da razmisli i definiše šta je to što mu je važno da postigne u toku narednog meseca i kojih to pet konkretnih koraka treba da preduzme da bi ostvarilo ono što želi.
Po završetku svakog meseca pravi se rekapitulacija postignutih ciljeva, što zajedno sa ostalim elementima iz planera predstavlja odličnu inicijalnu kapislu za roditelja kako bi započeo konstruktivan razgovor s detetom. Na ovaj način roditelj dobija korisne informacije o tome šta je to što detetu predstavlja problem, a konkretni predlozi nude roditeljima ideje za to kako da pomognu deci.
Pored ovih elemenata koji omogućavaju planiranje i organizaciju vremena i obaveza i pored stranica za kontemplaciju, „PlanUm“ je obogaćen s još 12 vežbi koje obrađuju teme važne za dete, a o kojima se retko otvoreno govori. Vežbe se odnose na emocije (ljutnju, zabrinutost), lične vrednosti, ali i vršnjačko nasilje kao sve prisutniji globalni problem u svakodnevici mladih.
Na samom kraju „PlanUma“ nalazi se ‘Zid mojih interesovanja’, koji predstavlja vizuelnu mapu onoga što je istinski važno za dete. Pošto ponekad slike mogu više da kažu od reči, „PlanUm“ to stimuliše preko te i drugih rubrika i poziva dete da crta, izdvaja i čuva fotografije i ostalo za šta smatra da oslikava njegovu pažnju i interese.
Osim što će deci i mladima pomoći da poboljšaju pažnju, formiraju radne navike, otkriju svoje talente i veštine i prepoznaju lične sklonosti i kvalitete, „PlanUM dnevnik“ će podsticati roditelje da s detetom otvoreno razgovaraju o njegovim željama, potrebama, planovima, strahovima, dilemama i na taj način će doprineti razvijanju iskrenijeg i dubljeg međusobnog odnosa.