U subotu, 25. septembra 2021. u 16.30, na Trgu Nikole Pašića startovaće još jedna biciklistička vožnja – 119. Beogradska Kritična masa.
Ovoga puta, biciklisti će proći pored nekoliko železničkih stanica u Beogradu i završiti vožnju na Zemunskom keju. Ovo je RUTA.
U saopštenju organizatori, Udruženja Ulice za bicikliste, najavljeno je:
„I ono što se svake godine zapitamo u Beogradu, dok stojimo zaglavljeni u saobraćajnim gužvama na Brankovom mostu, autoputu ili bilo gde, zaista, jeste: da li mi se čini ili su ove godine gužve još veće; da li mi svake godine treba sve više vremena da stigem od kuće do posla/škole? Odgovor je: verovatno – da.
Jedno od rešenja nesnosnih gužvi u Beogradu za građanke i građane koji žive i rade u dva različita dela grada, bilo bi kombinovanje dve najekološkije opcije prevoza: bicikle i voza.
U svakodnevnoj mobilnosti u Evropi građani kombinuju vidove transporta. Ako se odluče na međugradska putovanja ili iz predgrađa do centra, često kombinuju bicikl i voz. Biciklom se voze od kuće do lokalne železničke stanice gde parkiraju bicikl, nastavljaju vozom i na završnoj stanici uzimaju drugi bicikl. Ova kombinacija pokazala se kao brža, jeftinija i zdravija od vožnje automobila.
U Holandiji više od 43% putnika od kuće do lokalne stanice dođe biciklom, a više od 14% svoje putovanje završi biciklom (treba uzeti u obzir da su u holandskim gradovima železničke stanice u centru grada, pa većina završi putovanje peške, a gde je glavna železnička stanica u Beogradu?).
Da bi građanke i građani Beograda imali ovu mogućnost, trebalo bi napraviti bezbedna parkirališta za bicikle na stanicama, posebno u Batajnici, Lazarevcu, Mladenovcu itd, ali i bike sharing sistem (besplatne javne bicikle) u centru koji bi pokrio sve železničke stanice.
Dodatno, potrebno je povezati železničke stanice i okolna naselja sa bezbednom i udobnom biciklističkom infrastrukturom, a stanice učiniti pristupačnijim za bicikle, ukoliko postoji mogućnost prevoza bicikla u vozu“. (danubeogradu.rs)