Naslovna » Izlasci » Izložbe » Izložbe u Kulturnom centru Beograd, 14. januar – 24. februar 2022.
Izložbe u Kulturnom centru Beograda: Milica Mrvić - Rađanje Venere
Izložbe u Kulturnom centru Beograda: Milica Mrvić - Rađanje Venere

Izložbe u Kulturnom centru Beograd, 14. januar – 24. februar 2022.

Od 14. januara (od 13.00) do 24. februara 2022, tri nove izložbe biće otvorene u Kulturnom centru Beograda, a ulaz će biti besplatan.

Galerija Arget: Milica Mrvić – Za uspomenu i dugo sećanje

Galerija Artget: Milica Mrvić - Dobra berba
Galerija Artget: Milica Mrvić – Dobra berba
  • KCB, Galerija Artget (Trg republike 5/I)
  • 14. januar (13.00) – 24. februar 2022.

Prva izložba u 2022. godini pripada 20. jubilarnoj sezoni fotografske Galerije Artget, u kojoj umetnički direktori i direktorke Galerije u prethodnoj deceniji po jednom selektovanom izložbom re-mapiraju domaću scenu. Ivan Manojlović, umetnički direktor u 2018. godini, ovom prilikom predstavlja Milicu Mrvić sa serijom „režiranih“ fotografija „Za uspomenu i dugo sećanje“.

Fotogafije Milice Mrvić pripadaju takozvanoj „staged“ fotografiji, ili kako je najčešće prevodimo kao „režirana“ fotografija. Pažljivo i do detalja izrađena koreografija, precizno izvedeni performativni elementi stvaraju jedinstvenu artificijalnost i izvesnu dozu fantazije koja nas pre stimuliše na preispitivanje nego na čitanje.

Fotografski portreti su duboko ukorenjeni u evropskoj fotografskoj istoriji od njenih samih početaka, pa je to slučaj i sa domaćim fotografskim nasleđem: Milica Mrvić preispituje ovu praksu kroz drugačiji proces.

Naručeni grupni portreti Milice Mrvić nastaju kroz proces saradnje sa portretisanima. Pružaju nam neposredan uvid u nade, želje, a možda i strahove naručioca. Rezultat je zajedničko kolaborativno fotografsko delo tokom kojeg je proces rada jednako bitan koliko i finalna materijalizacija ove saradnje.

Portretisane osobe najčešće zatičemo u „zamrznutim“ scenama, „uznemiravamo“ ih u njihovoj igri ili izmaštanom događaju…

Zbog svoje kompleksnosti i načina na koji su konstruisani, portreti Milice Mrvić su bogati dokumenti savremenog načina života i potrebe da sebe i ljude koji nas okružuju izmestimo u drugačije okruženje koje nas intelektualno stimuliše ili sadrži simbole i vrednosti koje delimo, potvrđujući činjenicu da identiteti i njihove slike mogu biti kulturološki određeni na kompleksan, dubok i misteriozan način. Proizvesti misteriju u današnjem hiperrealnom svetu je možda jedna od najznačajnijih veština. (Ivan Manojlović, kustos)

Likovna galerija: Kritičari su izabrali – Apstraktni pejzaž 2.0

Likovna galerija: Kritičari su izabrali - Apstraktni pejzaž 2.0
Likovna galerija: Kritičari su izabrali – Apstraktni pejzaž 2.0
  • KCB, Likovna galerija (Knez Mihailova 6)
  • 14. januar (13.00) – 24. februar 2022.
  • Kustoskinja: Ana Ereš
  • Umetnici: Dušica Dražić, Siniša Ilić i Bojan Đorđev, Ivana Kličković, Žolt Kovač, Nikola Marković, Goran Micevski, Vladimir Nikolić, Ivan Petrović, Ivan Šuletić.

U ciklusu Kritičari su izabrali, tradicionalnoj izložbi koja se kao recepcija kritičara savremene vizuelne umetnosti u Likovnoj galeriji kontinuirano organizuje od 1967, Ana Ereš, istoričarka umetnosti i dobitnica Nagrade Lazar Trifunović za 2017, priredila je aktuelnu izložbu za 2022.

„… Izložba Apstraktni pejzaž 2.0, koja se održava u okviru programa Kritičari su izabrali, podstaknuta je slojevitom istorijom izlagačkog prostora u kome se održava i razvija se kao komentar na jednu tačku ove istorije – pomenutu izložbu Apstraktni pejzaž iz 1962. godine.

Isto kao što Čelebonović pojam preuzima iz francuske kritike modifikujući mu značenje, tako se i za potrebe ove izložbe pojam apstraktni pejzaž koristi ‘bez krutosti i statičnosti, kao kontekstualni povod za sučeljavanje pogleda savremenih praksi umetnica i umetnika na pejzaž’.

Izložba Apstraktni pejzaž 2.0 se ne ograničava na formalno apstraktni jezik slike, već okuplja stavove umetnica i umetnika koji sa različitih metodoloških, medijskih i semantičkih polazišta preispituju pejzaž kao žanr, motiv ili kontekstualni i jezički okvir svojih umetničkih ispitivanja…“

Galerija Podroom: Tereza Kos – Inanmate Beings Also Have Finite Lives

Galerija Podroom: Tereza Kos - The Measure of Disorder
Galerija Podroom: Tereza Kos – The Measure of Disorder
  • KCB, Galerija Podroom (Trg republike 5/-1)
  • 14. januar (13.00) – 24. februar 2022.
  • Kustoskinja: Zorana Đaković Minniti

Tereza Kos sa velikom pažnjom i posvećenošću, a kroz stečeno interdisciplinarno obrazovanje i lično nomadsko iskustvo, koje joj je pružilo uvid u drugačije mentalne i fizičke geografije određenih teritorija, razvija umetničku praksu koja kroz različite medije istražuje i problematizuje prostore i odnose između individualnog i globalnog.

Kroz pokretne i nepokretne slike, zvuk i muziku, dijagrame i mape, inspirisane konkretnim događajima i ljudima, Tereza u svojim radovima govori o nekoj vrsti apsurdnog, hipnotičkog ponavljanja društveno-političkih koncepata i njihovom uticaju na meru ništavnosti svakodnevnog života pojedinca.

Kreirajući diskretnu kakofoniju u oku i uhu posmatrača, evidentirajući ništavilo, otvara prostor za kreiranje novih frekvencija života. Ništavilo nije večno i ono ne znači odsustvo, već beskonačnu otvorenost. (Z. Đaković Minniti)

(danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.