Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Dopuna „bus plus“ kartica od 25. januara
Bus plus - prodajna mesta
Bus plus - prodajna mesta

Dopuna „bus plus“ kartica od 25. januara

Sistem „Bus plus“ će biti pušten u rad 1. februara, a personalizovane elektronske karte za javni prevoz moći će da se dopune od 25. januara.

Druge dve vrste elektronskih karata, plastične nepersonalizovane, koje kao i personalizovane koštaju 250 dinara i važe tri godine, i papirne nepersonalizovane, koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca, moći će da se kupe posle 15. januara. Personalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći će da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 lokacija u gradu.

Iz Direkcije za javni prevoz podsećaju da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu, tako da će građani uplaćivati isti iznos na personalizovanu kartu, dok će cene pojedinačnih karata i dalje biti različite po zonama.

Na prodajnim mestima građani će moći da nabave i nepersonalizovane karte – elektronsku, koju će moći da dopunjavaju nebrojeno puta bilo kojim iznosom, a u prodaji će biti i papirna, koja može da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.

Prilikom vožnje, kada korisnik validira, overi na automatu nepersonalizovanu kartu, sa nje će biti skinuta suma u ceni jedne karte, što znači 60 ili 95 dinara, u zavisnosti od zone. Građani koji retko koriste javni prevoz ili turisti imaće i četvrtu mogućnost, a to je kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu.

Sve vrste karata za prevoz, osim onih kupljenih kod vozača, korisnici će morati da validiraju na automatu prilikom ulaska u vozilo javnog prevoza. Validacijom će moći da se sakupe podaci o tome koja grupa građana najviše koristi javni prevoz, koje linije i u kojim terminima. Na osnovu tih podataka Beograd, poput evropskih metropola, može da dobije kvalitetniji i brži javni prevoz, ali i da uvede karte za jedan sat ili dan.

Korisnici validiraju kartu tako što je približe automatu, a ceo proces, kažu u Direkciji, traje manje od sekunde i neće stvarati dodatne gužve. Validatori za očitavanje karata radiće samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje. Kada kontrolor uđe u vozilo, on će posebnim aparatom moći da očita da li je putnik validirao kartu i platio vožnju, kao i da blokira kartu onima koji to nisu učinili. U Direkciji navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.

Vađenje personalizovanih beskontaktnih smart kartica za sugrađane koji spadaju u kategoriju povlašćenih lica, odnosno stariji od 65 godina, u suštini neće biti promenjeno, što znači da će oni imati ista prava kao i ranije.

Jedina razlika je u tome, ističu u Direkciji, što se više neće koristiti godišnje markice, već će se umesto njih koristiti godišnje elektronske karte koje će se plaćati na godišnjem nivou, kao i sada, 400 dinara. Umesto legitimacija, popularnije nazvanih povlastica, stariji od 65 godina će vaditi personalizovane beskontaktne smart kartice koje će trajati tri godine, a godišnja dopuna će moći da se izvrši na 800 prodajnih mesta. Dopuna godišnjih elektronskih karata vršiće se u drugoj polovini januara. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.