Festival Aprilski susreti 2017. biće održan od 3. do 6. aprila u SKC-u pod sloganom „Avangardne prakse“.
Koncept ovogodišnjeg festivala usmeren je na avangardne prakse kroz savremene izvođačke umetnosti i u duhu je proslave 100 godišnjice dadaizma.
Samim tim, deo radova koji će biti prikazani predstavljaju komunikaciju sa ovim velikim umetničkim pokretom.
Program Aprilskih susreta obuhvata brojne koreografije profesora i studenata I, II i III godine Instituta za umetničku igru, izložbu fotografija, performanse, instalacije, radionice i koreografske improvizacije, kao i pozorišnu instalaciju Dah teatra „Žene DADE“.
U okviru filmskog programa „Rane avangardne prakse na filmu – posvećeno Branku Vučićeviću“, publika će moći da vidi deset filmskih ostvarenja za koje se slobodno može reći da „prekoračuju uspostavljene granice, krše pravila, preuređuju i obnavljaju filmski jezik“ (B. Vučićević).
Takođe tu je i već tradicionalni koncert bendova: Last Thrill, Popečitelji, E-Play, Trese. Lupa. Udara, Jarboli… kao i tribute bend Rain Dogs sa svojim muzičkim performansom gde između zavodljivog zvuka saksofona i hrapavog vokala oživljava mala gradska noćna magija.
Ulaz na sve programe je slobodan! (danubeogradu.rs)
Aprilski susreti 2017 – program
PONEDELJAK, 3. APRIL
19.00 Ispred Svečanog ulaza: Svečano otvaranje / 4 pesme za Tađa, plesni performans, prof. Aleksandar Ilić
Izvođači: Luka Stojković, Nikola Živković, Tristan Al-Hinawi, Jakša Filipovac, Jovana Grujić, Vanja Halupa, Andrea Dobrić, Katarina Ilijašević
19.00 Galerija Cirkus: Ovde u ovom prostoru održavani su Aprilski susreti, stari i novi
Ovde u ovom prostoru, održavali su se Aprilski susreti, stari i novi
19.00 mala sala: Iz Arhiva SKC-a, izložba fotografija i plakata
izložba fotografija i prezentacija dizajnerskih rešenja plakata štampanih povodom Aprilskih susreta iz Arhiva SKC-a.
19.00 Srećna galerija, otvaranje izložbe: Andreja Krstić a.k.a. Chenipe: Multimedijalni koncept #1
19.10 velika sala SRCE, plesni performans
Koreografija SRCE, Prof. Aleksandar Ilić
Izvođači: Andrea Dobrić, Katarina Ilijašević, Vanja Halupa, Anja Janković, Ljubica Nešić, Jovana Jadranin, Jovana Grujić, Ana Gliksman, Luka Stojković, Una Vujošević, Jana Cejić, Tristan Al-Hinawi, Miloš Đorđević, Ana Popović, Jakša Filipovac, Nikola Živković, Nina Pantović, Nina Popović
19.20 Galerija: Pokret i slika, izložba fotografija studenata Instituta za umetničku igru
Pokret i slika / izložba fotografija studenata Instituta za umetničku igru, koje su nastale u okviru predmeta Pokret i slika koju vodi doc. Nemanja Maraš
19.30 Cirkus galerija: Liza je umrla, plesni performans, Koreografija Prof. Maćeja Kuzminskog
Izvođači: Vladimir Čubrilo, Ivana Ljujić, Maja Marković
19.30 mala sala: Rane avangardne prakse na filmu – posvećeno Branku Vučićeviću; izbor: Stevan Vuković, RANE AVANGARDNE PRAKSE NA FILMU
- “Povratak razumu”, Men Rej, 1923, trajanje 2’ 23’’
(Man Ray: Le Retour a la raison)
- „Međučin“, Rene Kler, 1924, trajanje 22’
(René Clair: Entr’acte)
- „Mehanički balet“, Fernan Leže, i Dadli Marfi, 1923–24; trajanje 11’ 25’’
(Fernand Léger & Dudley Murphy: Ballet Mécanique)
- “Berlin, simfonija velegrada”, Valter Rutman, 1927, trajanje 62’
(Walter Ruttmann: Berlin: Die Sinfonie der Großstadt)
5.“Život i smrt holivudskog statiste broj 9413”, Robert Flori i Slavko Vorkapić, 1928, trajanje 11’
(Robert Florey and Slavko Vorkapich: The Life and Death of 9413, a Hollywood Extra)
- “Andaluzijski pas”, Luis Bunjuel, 1929, trajanje: 16’ 26’’
(Luis Buñuel: Un Chien Andalou)
- “Čovek sa kamerom “, Džiga Vertov, 1929, trajanje: 68’
(Dziga Vertov: Человек с киноаппаратом),
8.“Igra svetlosti u crno-belo sivom”, Laslo Moholi Nađ, 1930, trajanje: 6’
(Laszlo Moholy-Nagy: Lichtspiel schwarzweiss-grau)
9.“Srce vremena”, Orson Vels i Vilijam Vans, 1934, trajanje 8’ 11’’
(Orson Welles and William Vance: The Hearts of Age)
10.“Roze Hobart”, Džozef Kornel, 1936, trajanje: 19’
(Joseph Cornell: Rose Hobart)
19.40 velika sala: Koreografije koje su nastale u okviru predmeta Savremena igra koji vodi Isidora Stanišić, a izvode ih studenti I godine Instituta za umetničku igru:
- Sinestezija, Nikola Pavlović
- Lilit, Anđelija Jovanović
- Minut, Teodora Vujkov
- Hoću da… Alisa Oravec
- Ne ostavljaj me, Manja Pavićević
20.05 Novi prostor: Video radovi, plesni performans
Koreograf : Maria Kaliopoulou
Izvođači: Ana Obradović , Boris Vidaković, Jelisaveta Vučenović, Nikolina Mišković
20.25 velika sala: Istina, plesni performans
Đurđija Jelenković, student II godine Instituta za umetničku igru
20.35 hodnik ispred velike sale: Radovi koji su nastali u okviru predmeta koreografija
Radovi koji su nastali u okviru predmeta Koreografija koji vodi Doc. Igor Koruga: Marija Vučenović – solo
Katarina Stojković – solo
20.45 Galerija Cirkus: Finger, plesni performans /Nikol Srebrov i Marija Dimitrovska, studenti II godine Instituta za umetničku igru
20.50 Novi prostor: Performans OTISAK, Branko Mitrović, student III godine Instituta za umetničku igru
21.30 – 24.00 Klub: Rain Dogs / Muzičko teatarski performans
Fantastični beogradski tribute to Tom Waits bend sa tradicijom dugom više od jedne decenije, Waitsovu muziku drži „u malom prstu“, a zahvaljujući unikatnoj interakciji s publikom i odličnoj interpretaciji, Dogsi pune beogradske klubove stvarajući svojevrstan muzičko/poetski performans.
Rain Dogs na čelu sa frontmenom Nenadom Vasićem autentičnim izvođenjem Toma Waitsa svojom energijom uspevaju da odvedu publiku u zadimljeni njujorški lokal u koji se ne ulazi pre ponoći i gde između zavodljivog zvuka saksofona i hrapavog vokala oživljava mala gradska noćna magija.
UTORAK, 4. APRIL
15.00-18.00 Novi prostor: Radionica Metamorfoze po Ovidiju koju vode Prof. Dijana Milošević i Doc. Aleksandar Nikolić sa studentima II godine instituta za umetničku igru.
predavanje, improvizacije
15.00-18.00 mala sala: Predavanje i radionica Neverbalna komunikacija kroz pokret, Dušan Kaličanin
18.20 mala sala: RANE AVANGARDNE PRAKSE NA FILMU – posvećeno Branku Vučićeviću!
Izbor: Stevan Vuković
- “Povratak razumu”, Men Rej, 1923, trajanje 2’ 23’’
(Man Ray: Le Retour a la raison)
- „Međučin“, Rene Kler, 1924, trajanje 22’
(René Clair: Entr’acte)
- „Mehanički balet“, Fernan Leže, i Dadli Marfi, 1923–24; trajanje 11’ 25’’
(Fernand Léger & Dudley Murphy: Ballet Mécanique)
- “Berlin, simfonija velegrada”, Valter Rutman, 1927, trajanje 62’
(Walter Ruttmann: Berlin: Die Sinfonie der Großstadt)
5.“Život i smrt holivudskog statiste broj 9413”, Robert Flori i Slavko Vorkapić, 1928, trajanje 11’
(Robert Florey and Slavko Vorkapich: The Life and Death of 9413, a Hollywood Extra)
- “Andaluzijski pas”, Luis Bunjuel, 1929, trajanje: 16’ 26’’
(Luis Buñuel: Un Chien Andalou)
- “Čovek sa kamerom “, Džiga Vertov, 1929, trajanje: 68’
(Dziga Vertov: Человек с киноаппаратом),
8.“Igra svetlosti u crno-belo sivom”, Laslo Moholi Nađ, 1930, trajanje: 6’
(Laszlo Moholy-Nagy: Lichtspiel schwarzweiss-grau)
9.“Srce vremena”, Orson Vels i Vilijam Vans, 1934, trajanje 8’ 11’’
(Orson Welles and William Vance: The Hearts of Age)
- “Roze Hobart”, Džozef Kornel, 1936, trajanje: 19’
(Joseph Cornell: Rose Hobart)
19.00 velika sala: Radovi nastali u okviru predmeta Performans i instalacije koji vodi prof. dr Snežana Arnautović Stjepanović + Jelena Stoisavljević – performans
19.15 kružne stepenice: Tijana Malek – Žabe, instalacija u prostoru
19.25 hodnik i stepenice ispred velike sale: Tamara Pingović – Polovina kruga, performans
19.35 Cirkus galerija: Ivana Ljujić, performans
19.40 velika sala; Ada Raspor – Crni kvadrat, performans
19.50 Novi prostor: Maja Marković, performans
20.00 Galerija: Una Popović, performans
20.10 Hodnik ispred velike sale i klub: Radovi koji su nastali u okviru predmeta Koreografija koji vodi Doc. Igor Koruga: Marija Vučenović – solo Katarina Stojković – solo
20.20 velika sala: Koreograf : Maria Kaliopoulou; Izvođači: Ana Obradović , Boris Vidaković, Jelisaveta Vučenović, Nikolina Mišković
20.40 velika sala: Želeće Mašine, Vladimir Čubrilo i učenici srednje baletske škole Dimitrije Parlić iz Pančeva; koreografija: Isidora Stanišić; izvođači: Sara Krstevski, Una Balaž, Nina Popov i Milica Veselinović
20.50 -21.30 velika sala: Vladimir Čubrilo – I ti imaš sebe?, performans
SREDA 5. APRIL
15.00-18.00 Novi prostor: Radionica Metamorfoze po Ovidiju koju vode Prof. Dijana Milošević i Doc. Aleksandar Nikolić sa studentima II godine instituta za umetničku igru.
predavanje, improvizacije
17.00 Cirkus galerija: Koreografija Branko Mitrović – solo
17.15 Novi prostor: Koreografija Jelena Stoisavljević – solo
18.30 plato ispred SKC-a: Prezentacija minijatura Metamorfoze po Ovidiju
18.45 mala sala: Milini anđeli, izložba fotografija i performans
19.00 velika sala: Žene Dade, pozorišna instalacija DAH Teatra
Koncept i režija: Dijana Milošević; Igraju: Evgenia Eškina Kovačević, Aleksandra Jelić, Ivana Milenović Popović, Ivana Milovanović, Ivan Nikolić; Muzika: Nemanja Ajdačić, Uglješa Majdevac; Scena: Neša Paripović; Kostim: Snežana Arnautović; Ready-made koferi: Evgenija Eškina Kovačević, Aleksandra Jelić, Ivana Milenović Popović, Ivana Milovanović, Ivan Nikolić
20.00 plato ispred SKC-a: Flash Mob, performans, Studenti Instituta za umetničku igru
ČETVRTAK 6. APRIL
u 21.00 velika sala: AS Koncert
LAST THRILL
Bend Last thrill sastavljen je od iskusnih muzičara koji više od dve decenije sviraju na beogradskoj sceni (Eyesburn, Good eye closed …) Kaja, bass, Nikola, gitara, J.J., vokal i Boske,
bubanj
Bend gaji Heavy R’n’R zvuk, a u pripremi je album koji izlazi krajem godine.
POPEČITELJI
Popečitelji na svojim koncertima promovišu singlove „Kroz“ i „Bum!“, sviraju muziku sa dosadašnjih izdanja i uredno iznenade publiku nekim novim numerama.
Braći Furunović se, nakon skoro 20 godina, ponovo pridružio Ivan Cvetković koji je bio prvi bubnjar u ovom bendu.
Popečitelji ovih dana vredno rade na novoj muzici i uskoro ulaze u studio.
E-PLAY
E-Play je srpski alternativni sastav iz Beograda, osnovan 1998. godine. Vrlo jedinstvenog zvuka kojeg karakterišu distorzirani bas, drum & bass ritmovi i nežne – atmosferične gitare, ovaj bend veoma brzo nalazi svoje mesto na srpskoj rok sceni.
Sastav E-play iza sebe ima četiri studijska albuma, veliku listu samostalnih i festivalskih nastupa. Nedavno je izbacio novi singl pod nazivom DA BUDEMO SAMO DOBRO koji vec uveliko osvaja srce publike.
Ova grupa najavljuje novi album za 2017. godinu. Bend je nedavno završio i novi vizuelni identitet za koji je zadužen poznati fotograf Nebojša Babić.
TRESE. LUPA. UDARA. je ad-hoc postava koju čine Koja (Disciplin A Kitschme, ovog puta solo gitara+ vokal), Švaba (Električni orgazam, The Restless, bas+ vokal) i Vul (Disciplin A Kitschme, bubnjevi + vokal).
Prateće vokale obezbeđuju Manja (Disciplin A Kitschme) i Đurđica (The Restless).
Repertoar T.L.U, kako i samo ime kaže, baziran je na Kojinoj muzici (na tekst Gorana Gajića) iz filma „Kako je propao rokenrol“, ali ponekad uključuje i srodne rock-standarde.
U novembru 2016. TLU su objavili i novi singl pod nazivom „Beži!“.
JARBOLI
Na koncertima Jarbola stvara se osećaj zajedništva i komunikacije između publike i muzičara, vazduh postaje gust od nabijene energije i pozitivnog osećaja koji traje dugo posle završetka koncerta.
Koncerti Jarbola su jedan kompletan događaj bez mnogo scenskih pomagala zasnovan na sviračkom umeću, iskustvu na sceni, harizmatičnosti muzičara i spremnosti da se podeli radost sviranja sa publikom.