Pod sloganom New Signal 8 i 9. maja u Jugoslovenskom Dramskom Pozorištu održana je najveća i najznačajnija regionalna konferencija o digitalnom i interaktivnom marketingu Digital day. Svoja iskustva o aktuelnim industrijskim trendovima u svetu izneli su predavači i učesnici panela koji su eksperti marketinga i digitalnih medija, stratezi, donosioci poslovnih odluka, kreativni umovi, vizionari i tehnološki geek-ovi.
Na otvaranju konferencije, gospodin Igor Žeželj, CEO Wireless Media i Chairman of the Board IAB Serbia je rekao da je sada najvažnije da se napravi jedan presek koji će pokazati gde se nalazi naša digitalna industrija. Istakao je da je naš grad prepoznao Digital Day konferenciju kao veoma bitnu. „Mislim da nam ovo partnerstvo omogućava da u sledećim godinama Digital day postavimo kao nezaobilazni digitalni događaj na mapi ovog dela Evrope. Kroz to partnerstvo smo uspeli da Digital day uključimo u digitalizaciju u kulturi, koja je za sve nas neizmerno važna,” kazao je Žeželj.
Rezultate istraživanja ADEX o digitalnoj advertajzing potrošnji predstavio je gospodin Rade Tričković, Managing Director u agenciji Httpool. Tržište online oglašavanja u Srbiji u 2017. godini iznosi 29,5 miliona evra. „To je divan napredak. On pokazuje rast tržišta online oglašavanja u odnosu na 2016 za 25 posto“, objasnio je i dodao da smo uprkos tome još daleko od evropskih proseka. U Evropi je, recimo oglašavanje na mobilnim uređajima već prestiglo TV. Kada govorimo o vrsti oglašavanja najveći udeo u oglašavanju ima displej (26%), nakon toga search (22%), a “classifieds” oglasi učestvuju sa 19%, tj. preko tri miliona evra.
Tričković je napomenuo da poseta korisnika preko mobilnih uređaja u Srbiji značajno raste, ali ne i prihod od oglašavanja na istim. Video, oglašavanje na mobilnim uređajima i social advertajzing su generatori rasta tržišta. “ Mobilni “ advertising u odnosu na prethodnu godinu beleži rast od čak 98% i njegov udeo je 12,99 miliona evra. Dok video u ukupnoj vrednosti online oglašavanja učestvuje sa 44%.
Pored predavanja posetioci su mogli da prisustvuju i zanimljivim panelima, a teme su bile: e-commerce, biznis transformacija, digitalizacija u kulturi, uvođenje GDPR-a, kako izgraditi community i napraviti savršen media mix, koja je budućnost medija…
Konferenciju je zatvorila izvršna direktorka IAB Serbia, Danka Trbojević. Osim što se program konferencije odvijao istovremeno u dve stale, ove godine je Digital Day po prvi put trajao dva dana, pri čemu su se na kraju drugog dana dodelile nagrade za najuspešnije digitalne kampanje i projekte, Mixx Awards.