Naslovna » BG svaštara » Drugi pišu » Novi zvanični suveniri Beograda

Novi zvanični suveniri Beograda

Turisti koji posete Beograd, kao uspomenu na vreme provedeno u njemu mogu da ponesu i zvanične prestoničke suvenire.

Pored već prepoznatljivih, poput Beogradskog pobednika, Hrama svetog Save, Beogradske tvrđave… ove godine su se toj listi zvaničnih pridružili i novi, među kojima su svilene ešarpe ručno oslikane motivima Beograda, magneti i privesci sa likom cara Jovijana, kao i mala figura Bajrakli džamije.

Kupovina suvenira neizbežna je aktivnost turista širom sveta, pa se i oni koji dođu da upoznaju Beograd, obavezno „opreme“ nekom od stvarčica sa motivima prestonice, koje se mogu kupiti na ulici ili suvenirnicama.

U cilju poboljšanja ponude suvenira, Turistička organizacija Beograda (TOB) je u prethodnih deset godina objavila četiri javna poziva za izbor zvaničnog suvenira prestonice, naveo je direktor TOB Dejan Veselinov.

„Tako se na listi zvaničnih suvenira nalaze i grafike, magneti i obeleživači stranica sa motivima Beograda, pertle i kocka od drveta sa simbolima prestonice, kao i kaleidoskop sa slikama starog Beograda“, rekao je Veselinov.

Pored suvenira, turisti najviše kupuju vodiče o Beogradu u celini ili njegovim delovima – Beogradskoj tvrđavi, Kalemegdanu, Zemunu, Avali, Hramu Svetog Save…

Po rečima Veselinova, često se u rukama turista mogu naći i razglednice Beograda, magneti, privesci, figure, majice, šolje i slični sitni komadi sa motivima Beograda, dok se na Avalskom tornju najviše prodaju suveniri sa temom tornja- figura, privezak,magnet ili poster.

Najčešći motivi na suvenirima su Beogradski pobednik, Hram svetog Save, Beogradska tvrđava, kula Gardoš, Saborna crkva, a tu su i suveniri sa raznim motivima iz Srbije, kao što su opanci, čuturice, zastave, objasnio je Veselinov.

Broj prodajnih punktova suvenira u Beogradu se znatno povećao poslednjih godina, naročito na potezu od Slavije do Beogradske tvrđave, naveo je on, dodajući da je TOB tokom mnogih turističkih manifestacija organizovala namensku prodaju suvenira.

“Nastojimo da tokom manifestacija, kao što su Ulica otvorenog srca ili Beogradski karneval brodova, svima koji dođu ponudimo nešto što će moći da kupe po pristupačnoj ceni, a što će ih istovremeno podsećati i na Beograd i tu manifestaciju”, rekao je Veselinov. (B92)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.