Od 8. decembra do 15. januara 2012. u Galeriji „Anastas“ Muzeja primenjene umetnosti (Vuka Karadžića 18), biće otvorena izložba „Pedeset godina Ateljea 61“.
„Atelje 61“ je ustanova za izradu tapiserija iz Novog Sada, koja je povodom obeležavanja jubileja, 50 godina postojanja i rada, priredila retrospektivnu izložbu tapiserija. Kao institucija, koja proteklih decenija, blisko sarađuje sa „Ateljeom 61“ Muzej primenjene umetnosti je želeo da i beogradskoj publici omogući da vidi ovu izložbu koja na najbolji način prikazuje presek dešavanja u savremenoj tapiseriji koja je stvarana na ovim prostorima od 1961. godine do danas. Izložbu čine tapiserije najznačajnijih autora u ovoj disciplini: Boška Petrovića, Etelke Tobolke, Stojana Ćelića, Dragutina Cigarčića, Franca Slane, Jagode Buić, Mateje Rodićija, Branislava Subotića, Nade Poznanović Adžić, Nade Mančić, Dušanke Botunjac.
Osnovan 1961. godine kao zanatska radnja za proizvodnju tapiserije, „Atelje 61“ jedina je ustanova ove vrste u regionu, a jedna od malobrojnih u Evropi. U proteklih 50 godina izrastao je u važan centar za tapiseriju koji poseduje bogatu i vrednu zbirku, organizuje trijenale tapiserije, koloniju tapiserista, ima galeriju nazvanu po svom osnivaču Bošku Petroviću. Saradnja sa velikim brojem umetnika iz zemlje i inostranstva po čijim su se kartonima izvodile tapiserije u radionici ove ustanove, gradila je čvrst iskustveni oslonac iz kojeg se kristalisala sigurna likovna kompetencija tkalja. Danas, jednako kao i 1961., kada je tapiserija tkanjem zaživela u jugoslovenskoj savremenoj umetnosti, u „Ateljeu 61“ stvara se sa posebnim zanosom, neobičnom nadarenošću i velikim entuzijazmom.
Svoju egzistenciju u umetnosti, po prirodi zahtevnoj, tapiserija je izborila originalnošću ideja i snagom invencije umetnika koji su razumeli preimućstva ove vrste likovnosti. Ipak, uprkos dugo stvaranim autohtonim osobenostima i kroz istoriju dokazanim kvalitetima, tapiserija kao medij, još uvek nije dovoljno glasna u širokoj umetničkoj javnosti. Utoliko je veći značaj „Atelja 61“ koji istrajno s jedne strane neguje čistotu medija, ali istovremeno podstiče eksperiment kao neophodan integralni deo istraživačkog postupka u procesu daljeg razvoja tapiserijske umetnosti. (danubeogradu.rs)