Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić obišli su danas (30. novembar) most na Savi između Obrenovca i Surčina, koji će sutra zvanično biti pušten u rad.
Obilasku je prisustvovao ministar životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić, predsednici opština Obrenovac i Surčin, kao i bivši predsednik Skupštine grada Nebojša Čović.
– Ovo nije samo beogradski, obrenovački i surčinski most. Ovo je most koji spaja dva dela Srbije. Gradnja je počela u februaru na minus 14 stepeni kada su se radnicima prsti lepili za čelik od hladnoće. Radilo se i leti na plus 40 stepeni, da bi 1. decembra građani Srbije mogli da počnu da koriste ovaj most. Pored mosta, završeno je i sedam kilometara asfaltnog puta prema Surčinu. Sledeće godine završićemo čitavu „Sremsku gazelu“, posle čega ćemo moći da kažemo da smo veliku stvar uradili. Iako su sve oči uprte u most na Adi koji je ogroman građevinski poduhvat, to ne treba da umanji značaj ovog mosta – rekao je gradonačelnik Dragan Đilas.
Za završetak radova iskorišćena su sredstva grada Beograda i Ministarstva životne sredine i prostornog planiranja, u skladu sa Zakonom o podsticanju građevinske industrije Republike Srbije. Vrednost projekta je oko 1,5 milijardi dinara.
Projekat mosta na Savi kod Obrenovca urađen je 1994. godine, kada je i počela njegova izgradnja. Most je prvobitno planiran kao toplodalekovod, ali je naknadno preprojektovan u drumski most, pri čemu je zadržana i prethodna namena za nošenje cevi toplodalekovoda.
Izgradnja mosta na Savi u Obrenovcu nastavljena je februara ove godine, a bravari, zavarivači, monteri, rukovaoci građevinskih mašina i mornari svakodnevno su se starali da radovi napreduju prema planu. Jedan od njih, Miodrag Kastratović, koji je u „Mostogradnji” proveo 38 godina, podelio je svoje iskustvo jer je na ovom gradilištu bio i pre 17 godina kada je čitav posao počeo. Bio je veoma zadovoljan i kada je februara ove godine nastavljena gradnja, a sada je imao jedinstvenu priliku i da vidi njegov konačan završetak.
Na obrenovačkom mostu završeni su svi radovi na ojačanju postojeće čelične konstrukcije i njenoj antikorozivnoj zaštiti. Podignuto je i postavljeno svih 176 kolovoznih ploča na čeličnom delu mosta. Završena je i betonska konstrukcija mosta, kao i pristupne saobraćajnice. Kroz sredinu mosta prolaze dve saobraćajne trake, ukupne širine 7,5 metara, a na konzolama po jedna toplodalekovodna cev i pešačke staze.
Osim mosta preko Save, izgrađen je i pristupni put od 660 metara na teritoriji Obrenovca, od puta za Mladost do Save, a u Surčinu je izgrađena kružna raskrsnica sa priključnim krakom na regionalni put za Boljevce, kojim se ostvaruje veza sa Surčinom. Most je dug 620 i širok 14,5 metara, sa dve saobraćajne trake, obostranim trotoarima i dva pojasa predviđena za provlačenje instalacija infrastrukture. Konstrukcija mosta preko glavnog toka reke sastoji se od šest čeličnih rešetkastih konstrukcija, a reka Sava biće slobodna za dvosmerni plovni put, ukupne širine 200 metara i visine 16,5 metara iznad vode.
Most preko reke Save je deo „Sremske gazele“, koja će od mosta voditi do petlje „Dobanovci” na auto-putu. Njegov značaj je prevashodno u tome što će omogućiti da vozila iz pravca severozapadne Srbije i obrenovačkog kraja, preko mosta i Surčina, za manje od pola sata stignu do auto-puta Beograd–Zagreb, Aerodroma „Nikola Tesla“ i centra Beograda. Vozači će od Obrenovca, preko mosta na Savi i teritorije opštine Surčin, za manje od pola sata moći da stignu do auto-puta Beograd-Zagreb, a dalje se otvaraju mogućnosti putovanja obilaznicom oko Beograda. (Beoinfo)