Četrdeset teških kamiona natovarenih peskom proverilo izdrživost konstrukcije mosta. – Vatromet u novogodišnjoj noći.
Most preko Ade sa osnovnim pristupnim saobraćajnicama biće ovih dana više puta testiran i konačno završen do petka, 16. decembra. Prva vozila mogla bi da pređu četiri dana kasnije, znači 20. decembra, ali o tačnom datumu otvaranja konačnu reč daće gradonačelnik Beograda. Novi most bi, prema nekim spekulacijama, mogao da bude pušten u saobraćaj u novogodišnjoj noći za kada se najavljuje i veliki vatromet.
Kada most bude otvoren za prolaz vozila, za saobraćaj će biti spremne kolovozne trake i pešačke staze. Na novobeogradskoj strani radiće sve tri rampe (br. 5, 6, i 7) koje će prihvatati saobraćaj iz Ulice Jurija Gagarina, dok će na čukaričkoj strani biti završene dve rampe u Radničkoj ulici, kao i veza mosta sa petljom „Hipodrom“.
Na petlji „Radnička“ završena je konstrukcija 365 metara dugačkog trećeg nivoa, kojim je most preko Ade spojen sa petljom „Hipodrom“. Petlja je glavni deo južnog pristupnog puta mostu, a u trećem nivou je vijadukt sa četiri saobraćajne trake, između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog „Beogradskog metroa“ sa stanicom.
Na petlji „Jurija Gagarina“ vozila će prolaziti preko rampe broj 6, koja sa mosta prelazi Ulicu Jurija Gagarina i usmerava saobraćaj prema novobeogradskim blokovima. Jedan kilometar dalje od mosta počela je izrada šipova za stubove „Beogradskog metroa“ na delu kod železničke stanice „Novi Beograd“, gde se i završava prva deonica severnih pristupa mostu.
Ukupna površina prve deonice severnih pristupa mostu je oko 40.000 kvadratnih metara, a deonica se proteže od mosta do sredine novobeogradske železničke stanice.
Gornja konstrukcija mosta i rampe zaštićene su hidroizolacijom, postavljen je prvi sloj asfalta, a krajem novembra most je asfaltiran i završnim slojem. U sanduku mosta urađena je antikorozivna zaštita, montaža nosača elektrokablova i instaliran je sistem za odvodnjavanje. U kontinuitetu se radilo na postavljanju ograda i ivičnih venaca, na betoniranju pešačko-biciklističkih staza i postavljanju javnog i dekorativnog osvetljenja.
Urađeno je testiranje konstrukcije mosta. Na ćupriji je u isto vreme bilo 40 teških kamiona natovarenih peskom. U pravilnoj formaciji „kiperi“ su se kretali napred-nazad, pravili krugove, dok su stručnjaci merili vibracije i utvrdili da je most položio ovaj test. Tokom narednih dana biće urađeno još nekoliko manjih provera izdržljivosti i ukoliko prođu svi testovi prva vozila će moći da pređu preko novog mosta.
U Direkciji za javni prevoz najavili su da će autobusi na liniji broj 94 najverovatnije biti prvi koji će prevesti putnike preko novog mosta preko Save. Ova linija povezuje naselja Miljakovac i Blok 45 i sada saobraća „Gazelom“.
Vozila na ovoj liniji će polaziti iz Bloka 45 i ići redovnom trasom do Bulevara Milutina Milankovića, posle čega bi se popela na novi most i išla preko petlje „Radnička“ ka petlji „Hipodrom“, nastavila prema Topčideru, a zatim se Ulicom Teodora Drajzera povezala sa Ulicom Neznanog junaka i Crnotravskom prema Banjici.
Most će već sledeće nedelje biti i zvanično „kršten“ u Skupštini grada. (Politika)
[box_dark]° 2006. urađen je idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica sa studijama, a za konsultanta je izabrana firma „Luis Berger“° 2008. u aprilu – potpisan ugovor sa konzorcijumom u sastavu „PORR Technobau und Umwelt AG“ iz Austrije, „SCT dd“ iz Slovenije i „DSD Bruckenbau GmbH“ iz Nemačke
° 2008. u decembru – gradonačelnik Dragan Đilas zvanično je pustio u rad mašinu za bušenje probnih šipova na desnoj obali Save
° 2009. u aprilu – početak pobijanja stalnih šipova
° 2010. u decembru – završena prva faza izgradnje petlje „Hipodrom“
° 2011. u avgustu – spojene dve polovine mosta[/box_dark]