Naslovna » Izlasci » Film » Francuski novi talas – Izvestan pogled

Francuski novi talas – Izvestan pogled

U Domu kulture „Studentski grad“ (Bulevar Zorana Đinđića 179) biće organizovan ciklus filmova „Francuski novi talas – Izvestan pogled“, od 10. do 24. januara.

U saradnji sa Jugoslovenskom kinotekom, posetioci će moći da vide filmove Godara, Šabrola i Trifoa. Biće predstavljena knjiga Antoana de Beka „Novi talas – portret jedne mladosti“, uz projekciju primera iz dokumentarnog filma „Two In A Wave“; učestvovaće Goran Terzić, Nikola Stojanović i Irena Bilić. Citat iz knjige dočaraće dela koja će publika videti…

„Novi talas je savremenicima ponudio jedan uobličen, strukturiran svet s njegovim ritualima, gestovima, rečima, ponašanjem i izgledom, upravo svet svakodnevice gledalaca. Svakodnevica prikazana na filmu bila je zapravo prerađena, obeeležena izrazito ličnim stilmom. Filmovi su odražavali društvo u krivom ogledalu. U tome nije bilo ničeg izuzetnog. Izuzetna je bila snaga generacije koja je želela da se u tom ogledalu ogleda, često i da se propozna, a ponekad i da se suprotstavi slici koju vidi.

Reč je o čitavoj jednoj generaciji. Novi talas je zapravo pokret mladih koji je francuskom filmu iznenada podario novo lice, tako što je, između 1959-1962, oko sto pedesetoro zaista mladih ljudi rediteljski debitovalo. Zahvaljujući tome prodisao je do tada zatvoren i strogo hijerarhijski uređen sistem francuske filmske industrije. Pored toga, reditelji ovog pokreta snimali su mlade, beležili njihove navike, način na koji govore. Mladim gledaocima predstavili su mlade glumce koji su otelotvoravali likove iz priča mladih sineasta.

Dogodilo se nešto jedinstveno, došlo je do dvostrukog prepoznavanja: cela jedna generacija Francuza, koju su u novinama, časopisima i anketama zvali Novi talas, pronašla je sebe u ideji i filmskoj praksi prozvanoj takođe Novi talas. Jedino su ta podudarnost i taj gotovo savršeni sinhronizam, možda i preterano lepi, iako efemerni, mogli da preobraze jedan poseban trenutak istorije filma u mitologiju modernog vremena…“ (danubeogradu.rs)

PROGRAM
Utorak, 10. januar (20.00; Velika sala)
Do poslednjeg daha (A Bout De Souffle, 1959)
r: Žan Lik Godar
ul: Žan Pol Belmondo, Džin Siberg
Sudbina mladog prestupnika koga policija goni zbog krađe automobila i ubistva policajca…

Sreda, 11. januar (20.00; Velika sala)
Žena je žena (Une Femme Est Une Femme, 1961)
r: Žan Lik Godar
ul: Ana Karina, Žan Klod Brijali
Anđela, ti si bestidna žena! Ne, ja sam samo žena. Drskost u kojoj je sažet ovaj film je Anđelina životna priča – Anđela želi dete, a njen mladić Emil ga ne želi. Alfred, zaljubljen u Anđelu, rado bi joj ispunio želju. Anđela, koja voli Emila, odbija Alfreda pošto je učinila sve da Emil poveruje da je luda za Alfredom…

Četvrtak, 12. januar (18.30; Studio 26)
Uvod u francuski novi talas
Predstavljanje knjige „Novi talas – portret jedne mladosti“, Antoana De Beka

Francuski novi talas

Četvrtak, 12. januar (20.00; Velika sala)
Živeti svoj život (Vivre sa Vie, 1962)
r: Žan Lik Godar
ul: Ana Karina, Sadi Rebo
Priča u dvanaest slika o Nani, prodavačici bez prebijene pare koja sanja da postane glumica i, malo-pomalo, odaje se prostituciji…

Ponedeljak, 16. januar (20.00; Velika sala)
Naivne devojke (Bonnes Femmes, 1960)
r: Klod Šabrol
ul: Bernardet Lafon, Klotilda Žoano
Četiri prodavačice dosađuju se u prodavnici električnih aparata za domaćinstvo g. Bolena. Posle radnog vremena pokušavaju da pobegnu od takvog života: Rita tajno peva u kabareu, Žinet nastoji da se uda za dosadnog sitnog buržuja, Džejn dopušta da je zavode neotesani matorci, Žaklina sanja o velikoj ljubavi. Već nekoliko dana, otkako je zapazila mladića na motoru koji je prati, zamišlja da je srela princa iz bajke…

Utorak, 24. januar (18.00; Velika sala)
Pucajte na pijanistu (Tirez Sur Le Pianiste, 1960)
r: Fransoa Trifo
ul: Šarl Aznavur, Mari Diboa
Stidljivi barski pijanista se upetljava u sukob s poznatim gangsterima koji gone njegovog brata.

Utorak, 24. januar (20.00; Velika sala)
Žil i Džim (Jules Et Jim, 1961)
r: Fransoa Trifo
ul: Žana Moro, Oskar Verner
Pariz, početak ludih godina… Francuz Džim i Austrijanac Žil postaju nerazdvojni prijatelji. Zaljubljuju se u istu ženu, Katrin, koja se udaje za Žila. Po završetku rata, Džim im dolazi u posetu, u Švajcarsku. Katrin priznaje da nije srećna sa Žilom, koji prihvata da joj Džim postane ljubavnik.