Kvalifikacije za najveće svetsko takmičenje u bacanju papirnih aviona – Red Bull Paper Wings – biće održane u Nišu 22. februara, Kragujevcu 23. februara, Beogradu 1. marta (SKC, 20.00) i Novom Sadu 3. marta, a najbolje takmičare očekuje odlazak na regionalno finale koje će biti održano u Novom Sadu, 10. marta. Pobednici regionalnog finala imaće priliku da odmere snage sa najboljim ‘pilotima’ iz 85 zemalja širom sveta 4. i 5. maja u Hangaru 7 u Salzburgu, Austrija.
Da li verujete da vaš papirni avion može da leti više od 63,19 metara, ili da ostane u vezduhu više od 27,16 sekundi, ili pak znate da napravite avion koji će imati super akrobatski let? Ako je vaš odgovor na jedno od prethodna tri pitanja pozitivan prijavite se na Red Bull Paper Wings takmičenje jer ste u mogućnosti da oborite svetski rekord u jednoj od tri discipline.
Najveće svetsko takmičenje u bacanju papirnih aviona samo što nije počelo. Posle takmičenja održanog 2009. godine, piloti papirnih letelica iz Srbije takmičiće se u tri discipline – daljinski, vremenski i akrobatski let, u pokušaju da izbore odlazak na regionalno finale Red Bull Paper Wings takmičenja. Svi zainteresovani mogu se prijaviti za učešće putem oficijalnog sajta www.redbullpaperwings.com jednostavnim popunjavanjem prijave. (danubeogradu.rs)
[box_light]Kako napraviti vrhunski papirni avion… ili bar jedan koji se neće srušiti posle dve sekunde!* Centar gravitacije aviona će diktirati pravac u kojem će leteti. Zato, napravite centar gravitacije što više napred, tako što ćete saviti papir preko nosa aviona.
* Krila treba da budu tanka i ravna. Još se među ekspertima postavlja pitanje da li krila treba da imaju stabilizatore, ali većina ih izbegava. Treba izbegavati bilo kakva ispupčenja ili iscepan papir na krilima.
* Savijanjem krajeva krila, možete da utičete na pravac u kojem će avion leteti; za još jači efekat, dodajte stabilizatore za koje možete koristiti i makaze.
* Y forma je odlučujuća za stabilnost aviona. Ovaj izraz opisuje oblik krila aviona, koji formiraju oblik Y ili V kada se gleda od napred. Avioni koji nemaju ovaj oblik, obično rotiraju svojom uzdužnom osom i padaju.
* U mnogim takmičenjima, papir koji se koristi je standardni A4 list težine 80g/m2 – kancelarijski i foto-kopir papir. Iako papir ne sme da bude lakši od 80g/m2, neki eksperti više vole teži papir za ekstremne letove: osvajač svetskog rekorda, Ken Blackburn, smatra da je težina od 96 g/m2 savršena za dužinske letove.
* Svim konstruktorima papirnih aviona preporučujemo da se pažljivo konsultuju i posmatraju mnogobrojne, visoko-kvalitetne upute koje mogu pronaći na internetu, o tome kako napraviti papirni avion.[/box_light]