Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Počela primena novog „Bus plus“ sistema

Počela primena novog „Bus plus“ sistema

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas overio je svoju „bus plus“ karticu i uverio se u razgovoru sa novinarima i građanima prilikom vožnje tramvajem na liniji 13 od Požeške ulice do Gospodarske mehane da ovaj sistem dobro funkcioniše.

Novi sistem upravljanja i nadgledanja javnog prevoza, kao i novi sistem elektronskih karata za prevoz počeo je danas (1. februar) da se primenjuje, a gradonačelnik je izrazio zadovoljstvo što će se na taj način poboljšati kvalitet javnog prevoza u gradu.

– Od novog sistema očekujemo da dovede do boljeg kvaliteta gradskog prevoza u Beogradu. Siguran sam da će Beograđani vrlo brzo biti u mogućnosti da dok čekaju vozila dobiju informaciju koliko minuta treba da čekaju autobus ili durgo vozilo gradskog prevoza uz pomoć displeja koji će stajati na stajalištima. Informaciju će moći da dobiju i slanjem SMS poruke na određeni broj i tako prime povratnu informaciju. To je važan podatak kada stojimo na stanici, kada je hladno, za koliko će nam stići autobus. Osim ovoga, mi u gradu ćemo znati tačan broj putnika u svakom vozilu i moći ćemo da pojačamo one linije za koje zaključimo da je neophodno, kao i da kontrolišemo da li su sva vozila na svojim trasama – rekao je gradonačelnik.

Po njegovim rečima, postoji skepsa da li će sistem da funkcioniše, ali i da će posle početnih dečjih bolesti on biti uspešan. Nema razloga, dodao je Đilas, da građani Londona, Pariza ili nekog drugog velikog grada mogu da imaju ovakav sistem, a Beograđani ne mogu, „jer smo jednaki sa njima, a u nekim stvarima čak i bolji“.

– Biće potrebno nekoliko dana da se naviknemo, pa da u tome uspemo, i siguran sam da ćemo svi zajedno uživati u prednostima ovog sistema. Najteže će biti pri ulasku u vozila, izvaditi karticu i prisloniti je na validator. Zato je potrebno neko vreme da se svi zajedno naviknemo i budemo strpljivi jer će nam to doneti bolji prevoz. Mi već danas znamo da će nam prihod u ovom mesecu biti veći nego pre, što će omogućiti GSP-u da funkcioniše onako kako je i do sada. Grad nema nameru da smanjuje subvencije zbog ovog sistema, a ukoliko on donese finansijsku korist kakvu je doneo drugim gradovima onda možemo razmišljati i o tome da se cena gradskog prevoza smanji. Siguran sam da će ovo rešenje biti korisno za sve Beograđane i upravo zato smo sa njegovom primenom krenuli danas, a ne za nekoliko meseci – naglasio je Đilas.

[box_dark]Otvoreno još šest šaltera
U Palati „Beograd“ na trećem spratu, pored postojećih, 1. februara je otvoreno još šest šaltera za izdavanje „bus plus“ kartica, tako da ih sada ima 42. Istovremeno je zatvoreno jedno mesto u poslovnici MTS-a na Terazijama, jer su sugrađani zbog nedostatka prostora stajali napolju. Sugrađani stariji od 65 godina svoje povlastice i markice mogu koristiti do 15. februara, a svi oni koji su dobili broj i zakazani termin, a iz nekih razloga nisu stigli i da izvade karticu u tom terminu, ovu potvrdu mogu da koriste kao validnu kartu do 5. februara.[/box_dark]

Gradonačelnik je rekao da su u razgovoru sa poverenikom za informacije od javnog značaja Rodoljubom Šabićem otklonjene i sumnje da bi neko od građana mogao da bude praćen preko BusPlus karte. Biće donete neophodne odluke koje će precizirati u kom roku se brišu ovi podaci, ko i u kakvoj situaciji može imati pristup, tako da građani u budućnosti neće imati razloga da brinu o tome.

Gradonačelnik je podsetio da je grad Beograd počeo sa nabavkom 250 novih autobusa, da je tokom prošle godine u saobraćaj uključeno 200 novih autobusa privatnih prevoznika, kao i da su u saobraćaju novi trolejbusi i tramvaji formiranjem Operativno- kontrolnog centra koji služi za praćenje svih vozila i koji će dobijati podatke o bezbednosti putnika, vozača i ukupnog saobraćaja grad Beograd započeo je inovacije u javnom prevozu i time se približio sistemu upravljanja javnim prevozom u svetskim i evropskim metropolama. Pogodnosti koje će ovaj sistem već u prvim danima pokazati je lakše korišćenje javnog prevoza i bolje informisanje građana. U radu ovog sistema učestvovaće svi prevoznici, GSP, „Lasta“, ostali privatni prevoznici i Bg voz. Za start „Bus plus“ sistema opremljeno je 1.851 vozilo, ugrađeno je toliko i vozačkih kompjutera, gotovo 6.400 validatora. Edukovani su inženjeri, vozači, dispečeri, kontrolori. Gotovo pola miliona građana je do sada izvadilo personalizovane „bus plus“ kartice, što je daleko više nego broj kupljenih markica ranijih meseci.

U sistemu Bus plus postoji više vrsta karata, personalizovane kartice koje su zamena za povlastice i koriste je građani koji prevoz koriste putem mesečnih karata. Osim ovih postoje i dopunjive, nepersonalizovane kartice. One mogu biti plastične, važe tri godine, i mogu se neograničeno dopunjavati, i papirne nepersonalizovane kartice, koje su predviđene za one koji povremeno koriste javni prevoz, dopunjuju se do maksimalnog iznosa od 600 dinara i važe tri meseca. Postoje i papirne karte za jednu vožnju, koje se kupuju kod vozača i ne validiraju se. U prvom periodu građani će moći da validiraju svoje karte i u toku vožnje, kao i da ulaze na sva vrata, a kontrolori će i dalje davati sve neophodne informacije o sistemu.

Personalizovane kartice će moći da se izvade uvek, nepersonalizovane se prodaju na 800 mesta u gradu, a putnik pojedinačnu kartu može da kupi i kod vozača. Građani koji nisu izvadili busplus karticu, a dobili su broj kojim im je zakazan termin za vađenje, tu potvrdu moći će da koriste kao validnu karticu do 5. februara. Beograđani stariji od 65 godina moći će da koriste svoje stare kartice do 15. februara.

Novi BusPlus sistem proverili su i Mileta Radojević, direktor GSP, Veljko Vlahović, menadžer sistema BusPlus, Šarac, direktor Direkcije za javni prevoz. (Beoinfo)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.