Turistička organizacija Beograd (TOB) učestvovala je na 1. Međunarodnom sajmu turizma – Place 2 Go, u Zagrebu, od 30. marta do 1 aprila. Sajam je bio dobro organizovan, a ulaz je bio besplatan, tako da je poseta sajmu bila izuzetno velika.
Na svetskom turističkom tržištu vlada velika konkurencija i svi ulažu napore da pridobiju svakog gosta. Beograd se u kratkom vremenskom periodu visoko pozicionirao na svetskoj turističkoj mapi kao City break destinacija. Gosti iz Hrvatske se nalaze na drugom mestu po broju dolazaka u Beograd što pokazuje važnost ovog tržišta za nas.
Tokom trajanja sajma posetioci su pokazali veliko interesovanje za dolazak u Beograd tokom vikenda, a posebno za festivale koji se održavaju u gradu. Na štandu je održano oko 20 sastanaka sa predstavnicima turističkih agencija i medija, a dogovoreno je studijsko putovanje za novinare tokom maja.
U subotu 31. aprila održana je konferencija za medije na kojoj je predstavljena turistička ponuda Beograda. Najveće interesovanje predstavnika medija, pored informacija o ukupnoj ponudi Beograda, odnosilo se na programe razgledanja grada, a naročito za ture otvorenim autobusima, „Beograd ispod Beograda“ i „Rakija tura“. Na radio stanici „Hit FM“ poklonjen je vikend u Beogradu u hotelu „Zira“, razgledanje grada i večera u Skadarliji.
Najčešći strani posetioci Beograda su gosti iz Slovenije, Hrvatske, Nemačke, Bosne i Hercegovine, Italije, Crne Gore, Makedonije, Rumunije, Bugarske i Rusije. Po zemljama porekla evidentno je da imamo najveći broj gostiju iz regiona, ali i nekoliko zapadnoevropskih zemalja. U 2011. godini Beograd je posetilo 31.241 gostiju iz Hrvatske, što je za 9 % više nego u prethodnoj godini, i ostvareno je 54.781 noćenja, 4 % više nego u prethodnoj godini. (danubeobradu.rs)