Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Bus plus: Broj očitavanja porastao za 50 odsto

Bus plus: Broj očitavanja porastao za 50 odsto

Posle sedam dana od uvođenja novih mera, po podacima Direkcije za javni prevoz, broj očitavanja kartica povećan je za 50 odsto, dok je porast dopuna nepersonalizovanih kartica, takođe, uvećan za 50 odsto.

Prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama u okviru ITS2, uvećana je za više od 80 odsto. Izvršeno je 323.000 dopuna nepersonalizovanih kartica, dok je u prvoj nedelji jula meseca taj broj iznosio 221.000.

Na stanicama na kojima se sprovodi vanredna kontrola u proseku 40 odsto putnika izađe iz vozila zato što nema važeću kartu. Posle prvih dana kada je dolazilo do većih gužvi i zadržavanja, situacija se poboljšava, jer sada većina putnika bez karte uglavnom napušta vozilo.

Linije koje su u junu mesecu imale najmanji broj očitanih kartica su 38, 110 i 522. Posle prve nedelje novih mera, broj očitavanja na njima i dalje je izuzetno mali. Na liniji 38 u junu bilo je svega jedno očitavanje na sedam polazaka sa okretnice, dok sada taj broj iznosi jedno očitavanje na tri polaska. Na liniji 110 u junu jedan putnik je očitavao karticu na četiri polaska, a sada imamo jedno očitavanje po polasku. Podaci sa linije 522 govore da u odnosu na jun kada je jedan putnik očitavao karticu na tri polaska, sada to čine njih sedam po jednom polasku. Merenjem frekvencije navedenih linija na terenu, broj putnika je veći u odnosu na zabeležen broj očitavanja i posle uvođenja novih mera.

Povodom inicijative građana za sniženje cena voznih karata, Bojan Bovan, predstavnik Gradske uprave, ističe da mesečna karta za zaposlene, čija je cena 2.700 dinara, na dnevnom nivou iznosi 90 dinara za neograničen broj vožnji.

– Nezaposleni, studenti i srednjoškolci mogu dnevno da se voze neograničeno za 36 dinara, što je četvrtina cene jedne karte kupljene kod vozača. Naglašavamo da cene prevoza nisu menjane dve godine i kada se saberu cene svih prodatih karata i podele sa brojem putnika koji se dnevno prevezu, bez obzira da li imaju kartu ili nemaju, dobijamo podatak da je cena prevoza po prevezenom putniku manja od 20 dinara. Nažalost, sa takvim plaćanjem, svi koji pružaju uslugu prevoza ne mogu da obavljaju svoj posao. Napominjemo da Beograd ima veoma razvijen sistem povlašćenih karata (deca, penzioneri, trudnice, osobe sa invaliditetom, itd.) i da bi cene ostale pristupačne, prevoz moraju svi da plaćaju, kaže Bovan, i napominje da je BusPlus naziv sistema javnog linijskog prevoza u Beogradu.

– U tom sistemu učestvuju Sekretarijat za saobraćaj – Direkcija za javni prevoz, zatim GSP Beograd i Lasta sa oko 1.000 vozila, osam privatnih prevoznika sa 500 vozila, Apex – firma koja servisira naplatu na više od 1.000 prodajnih mesta i kontrolu, kao i građani tj. putnici koji naprave više od milion vožnji svakog dana. Ovim složenim sistemom upravlja Direkcija za javni prevoz, dodaje Bovan.

U saopštenju se navodi da je praksa vožnje bez karte neodrživa i da dovodi u pitanje normalno funkcionisanje javnog prevoza u Beogradu.

Za danas su najavljena dva protesta građana u Beogradu protiv Bus plusa. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.