Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Prvi Red Bull Flugtag u Srbiji
Red Bull Flugtag

Prvi Red Bull Flugtag u Srbiji

Jezero Ada Ciganlija ili kako ga mnogi nazivaju „More Beograda“, 22. juna biće pretvoreno u pistu za kreativne letelice na 1. Red Bull Flugtagu u Srbiji.

Flugtag (‘dan letenja’ na Nemačkom) najveće je dešavanje koje Red Bull organizuje po zemljama, a pored pilota i timova koji žele da izmene istoriju vazduhoplovstva svojim ručno izrađenim letelicama na ljudski pogon, okuplja i do 300.000 gledalaca. Prijave za učešće se primaju do 15. marta putem sajta www.redbullflugtag.rs.

U subotu, 22. juna, Ada Ciganlija biće pretvorena u poligon za letenje na kome će se takmičiti odvažni piloti i timovi u svojim kreativnim ručno izrađenim letelicama. Takmičenje se zasniva na pokušajima da letelice na ljudski pogon polete sa rampe visoke šest, a duge 30 metara.

Na takmičenju mogu da učestvuju svi od Subotice do Vranja, od Loznice do Pirota. Sve što je potrebno jeste da se pošalje prijava do 15. marta, posle čega sledi izrada skica i selekcija od strane stručne komisije, 30 timova koji će se direktno plasirati na takmičenje, dok će dodatnih pet timova biti izabrano putem sajta www.redbullflugtag.rs gde će publika moći da glasa i popuni listu od 35 timova. Letelice će se birati na osnovu inventivnosti, kreativnosti i tehničke izvodljivosti koju predlažu da naprave. Svaki tim mora da ima pilota i tri člana posade, koji će pomoći pilotu u pokušaju da poleti.

Put do završnog nastupa je dug i zahteva dosta truda. Posle selekcije timova, dvorišta, garaže, hale, možda čak i dnevne sobe biće pretvorene u radionice za izradu letelica gde će timovi u polutajnosti sastavljati svoje leteće objekte. Da li će one biti u obliku letećeg tanjira, Betmobila, Dupljajskih kolica, ili pak praseta videćemo posle selekcije, a gde će timovi vežbati na njima je da odluče, baš kao što su to radili pioniri vazduhoplovstva. Ono o čemu će svakako morati da vode računa jesu bezbednosne mere. To uključuje materijale od kojih će letelica biti napravljena, poziciju pilota, siguronosne sisteme za sletanje u jezero, i mnoge druge stvari. Detaljna uputstva i pravila mogu se pronaći na sajtu dešavanja.

Kako će biti odabran pobednik?
Na Red Bull Flugtagu prvenstveno je bitna kreativnost letelice, ali i nastup tima na rampi i daljina. Pre poletanja, svaki tim će imati 30 sekundi vremena da prikaže svoj performans, a poželjno je da članovi tima budu odeveni u skladu sa svojom letelicom.

Nastup na rampi, letelicu i postignutu daljinu ocenjivaće četvoročlana komisija za letenje ocenama od 5 do 10. Zato može da se desi da pobedi letelica koja nije imala najduži let već je nasmejala publiku do suza. Timove koji se nađu na pobedničkom postolju, kao i tim koji obori svetski rekord u daljinskom letu, očekuju nagrade.

Red Bull Flugtag prvi put je održan na Dunavu u Beču davne 1992. godine. Do danas ovo dešavanje je održano više od 100 puta u 33 zemlje sveta, a pored velikog broja pilota i timova okupljalo je i do 300.000 gledalaca. Svetski rekord u daljinskom letu iznosi neverovatnih 69,79 metara, a ostvaren je 2012. godine u Maincu u Nemačkoj. (danubeogradu.rs)

Srpska istorija vazduhoplovstva
Srbija je jedna od retkih zemalja koja može da se pohvali tako bogatom istorijom vazduhoplovstva. Dupljajska kolica pronađena na arheološkom lokalitetu u blizini sela Dupljaja, predstavljaju najstariji materijalni dokaz u Evropi o želji čoveka za letenjem.

Rani pokušaji letenja u Srbiji beleže se davne 1841. godine, kada je Kalfa Manojlo pokušao da poleti sa krilima prikačenim za svoje ruke. Mnoge poznate ličnosti u Srbiji poput Jovana Jovanovića Zmaja i Nikole Tesle, bile su zainteresovane za letenje. Ognjeslav Kostić bio je prvi Srbin koji je ostavio značajan trag u istoriji vazduhoplovstva, a već je 1879. godine demonstrirao letove svojih letećih konstrukcija poput helikoptera, mahokrilaca i preteče aviona sa nepomičnim krilima.

Početkom 20. veka srpsko vazuhoplovstvo je krenulo uzlaznom putanjom. 2010. godine obeleženo je 100 godina od prvih letova avionom u Srbiji. Današnje stanje vazduhoplovastva u Srbiji teško se može povezati sa bogatom istorijom letenja koja se vezuje za našu zemlju.

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.