Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Sajmovi » Obeležen Svetski dan potrošača

Obeležen Svetski dan potrošača

U okviru Sajma potrošačkih prava danas je u atrijumu šoping mola Delta City obeležen Svetski dan potrošača.

Pre kupovine, pitajte trgovca sve što vas zanima u vezi sa robom ili uslugom, čitajte obaveštenja, etikete i deklaracije. Zapamtite da trgovac nije u obavezi da vam zameni robu ili vrati novac kada roba koju ste kupili nema nedostatak. Najbolji način da podnesete reklamaciju je u pisanom obliku. Trgovac je u zakonskoj obavezi da na vašu reklamaciju odgovori bez odlaganja, a najduže u roku od 15 dana od dana prijema reklamacije. U slučaju da isporučeni proizvod nije u skladu sa zaključenim ugovorom s trgovcem, imate pravo da od trgovca zahtevate da nedostatak otkloni opravkom ili zamenom. Pravo izbora između opravke i zamene je na vama…

Ovo su samo neki od saveta koji su građani mogli da dobiju u okviru Sajma potrošačkih prava koje je organizovalo Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija, u saradnji sa IPA projektom „Jačanje zaštite potrošača u Srbiji“ i šoping molom Delta City. Tokom manifestacije zainteresovani posetioci su mogli besplatno da se posavetuju i informišu o svojim pravima, kao i da dobiju pomoć u vezi sa konkretnim potrošačkim problemima.

Manifestaciju su otvorili Adriano Martins, zamenik šefa delegacije Evropske unije u Srbiji i Dragovan Milićević, državni sekretar u Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija.

„Efekat zaštite potrošača je presudan za ekonomiju jedne zemlje. U Srbiji se potrošači suočavaju sa istim problemom kao i svugde u svetu, i zato su ovakvi sajmovi više nego poželjni“, rekao je na otvaranju Sajma Adriano Martins.

Na jednom mestu okupilo se više od dvadeset institucija i organizacija iz oblasti zaštite potrošača, a savete su davali predstavnici tržišne, poljoprivredne, turističke i sanitarne inspekcije, Centra za medijaciju, kao i brojnih udruženja potrošača iz cele Srbije.

„Projekat Jačanja zaštite potrošača u Srbiji ima za cilj da ovu složenu oblast uredi u skladu sa evropskim standardima. Posao neće biti lak jer je ova oblast i za EU prilike jako mlada. Kroz izmene i dopune zakona i izradom strategije do 2018. položaj potrošača će se popraviti po pitanju bezbednosti i kvaliteta upotrebe proizvoda“, istakako je Milićević. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.