Posle 85 godina postojanja, 26. aprila 2013. u 22.00, podvožnjak u Radničkoj ulici prestao je da bude u upotrebi.
Od subote uveče vozači će početi da koriste kružni tok petlje „Radnička“. U prvoj fazi, do kraja juna, na kružni tok će se ulaziti novom rampom iz Radničke ulice i silaziti rampom preko železničke pruge u Bulevar vojvode Mišića.
Taksista Dragan Ćalić jedan je od poslednjih vozača koji je prošao kroz nadvožnjak, pre nego što je saobraćaj zaustavljen kod raskrsnice sa Paštrovićevom.
– Četrnaest godina sam na taksiju, a kroz stari podvožnjak prošao sam na hiljade puta, praktično otkad imam vozačku dozvolu. Koliko mi je žao što podvožnjak kao saobraćajnica nestaje, toliko mi je i drago, jer se tu više neće skupljati voda i biće bezbednije preko kružnog toka. Mnogo puta sam video da zbog vode automobili staju, stvore se kolone, a sad će biti drugačije, preglednije, bezbednije a i petlja će znatno skratiti put do Dedinja, Novog Beograda, Voždovca i drugih delova grada – kaže Dragan.
Podvožnjak je prvih 40 godina služio za prolazak vozova. Po podacima Železničkog muzeja u Beogradu, podvožnjak je 1928. godine probijen ispod prve srpske pruge Beograd-Niš, kako bi se postavile šine za železnički pravac ka Obrenovcu. Rekonstrukcijom Radničke ulice 1968. godine, ukinut je železnički prolaz, podvožnjak je dobio drumsku namenu za vozila koja idu ka centru grada, a istovremeno je izgrađen i nekadašnji „tobogan“ za smer ka Obrenovcu. Izgradnjom petlje „Radnička“ počinje novo poglavlje savladavanja međunarodne petokolosečne železničke pruge, tako što će vozila preko pruge prelaziti novim vijaduktima u oba smera, a ispod će ostati podvožnjak, kao servisni put za održavanje infrastrukture.
– Preko kružnog toka vozila će se puštati u fazama, što će omogućiti da se narednih meseci nesmetano odvija saobraćaj preko završenih delova petlje, sa istovremenim izvođenjem preostalih radova na izgradnji severnog vijadukta i mosta preko reke Topčiderke. Pred ulazom u podvožnjak biće izgrađeni stubovi koji će nositi konstrukciju stajališta javnog prevoza na južnom vijaduktu Radničke ulice – kaže Nenad Bajić, iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Na petlji „Radnička“ završene su armirano-betonske konstrukcije svih osam silazno-uzlaznih rampi uz kružni tok. Šest rampi je asfaltirano, a u toku su preostali završni radovi na postavljanju ograda, barijera, saobraćajne signalizacije, i ispitivanju konstrukcije. Vozila ka centru grada će, umesto podvožnjaka, koristiti rampu iz Radničke ulice za ulazak u kružni tok, a onda će se rampom iznad železničke pruge spuštati u Bulevar vojvode Mišića. (Beoinfo)