Grafički dizajn na majicama od 1983. do 2013. biće predstavljen od 18. (19.00, u Noći muzeja) do 24. maja u Galeriji SKC, na izložbi „Noseći dizajn zvuka“.
Autor koncepta i kolekcije je poznati grafičar, grafički dizajner, muzički kritičar, DJ i promoter David Vartabedijan.
Razgranata umetnost dizajna pružila je priliku tzv. subkulturama da dođu do izražaja. S obzirom da je od sredine 20. veka rock’n’roll postao jedna od vodećih muzičkih formi i da traje već šezdesetak godina, sama pripadnost pokretu se morala definisati.
U početku celokupan dizajn je išao u korak s vremenom, ali uporedo sa rastućom popularnošću pravca (kao i podžanrova) razvijala se svest o neophodnosti probijanja zacrtanih granica, kako muzičkih tako i u pogledu dizajna, prezentacije, pa i brendiranja. Kompanije su sve više uzimale aktuelne dizajnere, ilustratore, umetnike da novim proizvodima njihovih stićenika daju prepoznatljivu vizuelnu notu, koja se kasnije uspešno transponovala na jedan od glavnih odevnih predmeta u dvadesetom a sada već i dvedesetprvom veku – na majice.
„Kroz moju ličnu dokumentarnu kolekciju majica (prva iz 1983.) može se videti tridesetogodišnji raspon primenjenog dizajna na proizvodu koji premašuje milionske tiraže. Od umetnika kao što su Dave McKean, Derrek Riggs, Arturo Vega, Andy Warhol te i sa mojim skromnim doprinosom, dobili smo mnoga vizuelna rešenja koja su još više doprinela popularizaciji moderne muzike u današnje doba“, kaže Vartabedijan.
Deo kolekcije je dopunjen kartama sa koncerata, potpisanim CD i LP omotima koji dokumentuju vreme koje je prošlo i ostavilo neizbrisiv trag na globalnu kulturu.
David Vartabedijan dodaje da zvuk nije ostao ovde samo za slušanje, već i za nošenje: „Bonus na ovoj izložbi su grafike na kojima su predstavljeni likovi i pesme bendova koji me proganjaju dugi niz godina. Rock It Baby!“ (danubeogradu.rs)