Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je danas moguć završetak gradnje Prokopa i pričao o projektu „Beograd na vodi“ prilikom obilaska gradilišta mosta Zemun – Borča.
Projekat „Beograd na vodi“ znači konkretnu saradnju republike i grada Beograda koja treba da dovede do razvoja ovog dela grada. Mislim da je ovo prvi put da van predizbornog vremena zaista počinjemo da radimo na tome – rekao je gradonačelnik Beograda.
– Potpredsednik vlade Aleksandar Vučić i ja imali smo dobre razgovore koji su već konkretizovani prvim sastancima naših saradnika. Napravili smo dogovor da formiramo radnu grupu koja će rukovoditi celim projektom. Još 1974. potpisan je ugovor izmeću Beograda, „Železnica Srbije“ i države da se zemljište Prokopa ustupa gradu za njegov razvoj. Četrdeset godina smo slušali o raznim evropolisima i sličnim projektima, i to obično u predizborno vreme. Verujem da sada nema želje da ovo bude marketnig i neka nova izborna priča. To je jedna konkretna saradnja republičkih i gradskih vlasti koja treba da dovede do razvoja prestonice u tom delu. Najveći zadatak pred nama je da u što kraćem roku završimo sva planska dokumenta i izmestimo sve ono što se nalazi između „Gazele“ i Brankovog mosta. Najveći deo je železničko zemljište, ali ima i drugih vlasnika. Do kraja ovog meseca znaćemo tačno rokove kada i šta radimo i koji su tehnički problemi koji treba da se reše.
Gradonačelnik je rekao da je prvi zadatak završetak Prokopa i da bi trebalo odustati od megalomanskih ideja izgradnje železničke stanice Prokop sa stotinama hiljada kvadrata poslovnog prostora jer to realno Beogradu ne treba.
– Potrebno je, uz dva koloseka koja smo osposobili za Bg-voz, osposobiti još šest i pustiti stanicu da funkcioniše. Drugi veliki tehnički problem je izgradnja ranžirne stanice koja se sa ovog prostora izmešta verovatno u Batajnicu. Treća stvar je kolosek kojim se prenose opasne materije koje ne mogu da idu kroz Prokop i tunele. To je najosetljiviji deo ovog projekta zato što je do sada bilo predviđeno da se to uradi tako što će se izgraditi obilaznice do Dunava, Vinčanski most i sprovesti povezivanje. Okvirni trošak za to je oko pola milijarde evra. Mi smo na jučerašnjem sastanku postigli dogovor da pokušamo da sa „Železnicama Srbije“ vidimo da li postoji neka alternativa prevoza tih materija kroz Beograd koja bi nam uštedela toliku investiciju. Po našim podacima, samo tri voza dnevno prođu tim kolosekom pored reke i Kalemegdana. Tražimo način da se preusmere preko Novog Sada i Zrenjanina. Mislim da bi to bilo jeftinije. Ne bih govorio o tačnim rokovima, ali ćemo do 1. septembra imati precizne rokove. U isto vreme ćemo raditi i planove i tražiti investitora koji bi uložio sredstva u taj deo Beograda – istakao je Đilas.
On je rekao da je zadovoljan jučerašnjim sastankom i načinom komunikacije jer obe strane žele da se uđe u ovaj projekat koji uz metro u Beogradu, može da menja sliku našeg grada.
– Mi smo poslednjih godina dosta uradili i sa ovim mostom, i sada sa projektom izmeštanja autobuske stanice na Novi Beograd, sređivanjem „Beton hale“. Sve će to biti deo projekta „Beograd na vodi“, a ne samo to parče o kome mi sada govorimo, i koje je veoma interesantno. Mislim da imamo šanse da jedan projekat koji je dobar realizujemo čak i u ovo teško vreme, uz uslov da nađemo investitora koji bi u sve to uložio. Kriza je i postoji veliki broj kvadrata poslovnog prostora koji je prazan, čak i stambenog. Znači, treba da se pojavi neko ko ima finansijski interes. Ovo su projekti koji menjaju sliku Beograda. To nisu projekti za mandat jednog gradonačelnika ili jedne vlade, već projekti za deset i više godina – rekao je Đilas. (Beoinfo)

Dan u Beogradu osnovan je 2011. godine i jedan je od najčitanijih lokalnih portala u Srbiji. Osnivač i glavni urednik je Nenad Mandić – Ah Neša.