Tokom novembra očekuje se otvaranje u punoj funkciji, a trenutno su u toku završni radovi na saobraćajnoj petlji Radnička, tj. na izgradnji severnog vijadukta i južnog mosta preko Topčiderske reke.
Polako se završavaju stepeništa i pešačke komunikacije, a pri kraju je i ugradnja liftova.
Izgradnja južnih pristupa novom mostu preko Ade u završnoj je fazi sa fokusom na novim vijaduktima u Radničkoj ulici. Nekadašnji podvožnjak i „tobogan“ unapređeni su novim vijaduktima koji će omogućiti otklanjanje tog uskog grla. Bulevar Vojvode Mišica i Radnička ulica dobiće vezu od tri trake u svakom smeru, sa izdvojenim stajalištima javnog prevoza.
Konstrukcija se sastoji iz dva vijadukta, severnog i juznog, koji prenose saobraćaj preko pruge i reke Topčiderke. Pošto je izgradnja ovih vijadukata morala biti završena bez dužeg zaustavljanja saobraćaja, mostovske konstrukcije građene su naizmenično. U prvoj fazi izgrađen je severni most preko reke i južni vijadukt iznad pruge. U fazi koja se trenutno izvodi biće završen i vijadukt nad prugom iz pravca Sajma, kao i južni prelaz preko Topčiderke.
Betonska konstrukcija severnog vijadukta je završena, postavljena je hidroizolacija i kolovoz je praktično spreman za asfaltiranje. Ostalo je da se betoniraju pešačke staze i veza autobuskih stajalista sa stepeništima i liftovima. Sa ovim radovima paralelno će biti završena veza između novih pružnih vijadukata sa pripadajućom konstrukcijom iznad Topčiderke. U zavisnosti od vremenskih uslova, radovi na novim vijaduktima trebalo bi da budu završeni u narednih mesec dana.
Pored radova u Radničkoj ulici, južni prilazi mostu dobijaju i komplet pešačkih komunikacija i veza između nivoa petlje. One će omogućiti pre svega prilaz šinskim i autobuskim stajaliaštima u okviru petlje Radnička. Završeno je betoniranje velikog stepeništa koje povezuje tramvajska stajališta na mostu, sa autobuskim stajalištem na vijaduktu u Radničkoj i dalje do tla. Takođe je završeno i manje severno stepenište koje povezuje autobusku stanicu na severnom pružnom nadvožnjaku. Pored masivnih stepeništa sve veze imaju i lifotve čija je ugradnja takođe pri kraju.
Da bi petlja Radnička bila bolje iskorišćena neophodno je završiti i osposobiti šinske koridore. Po rečima nadležnih iz Direkcije za građevinsko zemljište, konstrukcija šinskog sistema u okviru petlje Radnička biće završena do kraja godine, a za šinsku infrastrukturu u toku je priprema za raspisivanje javnog poziva za izradu projektne dokumentacije.
Zapažena mana ovog saobraćajnog čvorista je da projektom nije predviđena izgradnja javnog toaleta, čime se ponavlja greška prilikom rekonstrukcije Mostarske petlje ali i higijenski problem koji je već evidentan kod javno dostupnog stepeništa i pristupa mostu na špicu Ade. Uređenje zelenih površina uslediće po završetku radova na konstrukcijama, posle čega će površine biti dostupne za korišćenje.
Garantni rok za izvedene radove na Mostu na Adi je dve godine, a na petlji Radnička jednu godinu. (Beobuild)