Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Festivali » 42. FEST: Nimfomanka – loš porno film
Nimfomanka
Nimfomanka

42. FEST: Nimfomanka – loš porno film

Početkom marta, u Velikoj dvorani Sava centra prikazan je jedan od najočekivanijih filmova 42. FEST-a – „Nimfomanka“.

Jedan je od retkih reditelja koji nikad ne prestaje da iznenađuje publiku je Lars fon Trir. Taman kad probije granice koje je sam postavio, već u sledećem filmu pomeri ih još dalje.

Njegovo najnovije ostvarenje „Nimfomanka“ je epski poduhvat u trajanju od preko četiri sata, sa postavom vrhunskih glumaca poput Šarlot Gejnzbur, Stelana Skarsgarda, Kristijana Slejtera, Ume Turman, Šije LaBufa, Vilijama Dafoa i mnogih drugih. Postoji nekoliko verzija filma, ali reditelj je odobrio svaku i istakao da je razlika samo u dužini i intenzitetu scena koje su izbačene da bi film bio odobren za bioskope. Na Berlinalu je prikazan samo prvi deo, od planirana dva koja su plasirana u bioskope, a publika na FEST-u imala je jedinstvenu priliku da u istom danu odgleda integralnu verziju od 240 minuta.

Lars Fon Trir je do sad svoje filmove grupisao u svojevrsne trilogije koje povezuje stilsko ili tematsko jedinstvo, a „Nimfomanka“ je završni film trilogije „Depresija“. U sva tri filma, „Antihrist“, „Melanholija“, i „Nimfomanka“, glumi Šarlot Gejnzbur i sva tri se bave likovima koji se bore sa depresijom i tugom na različite načine. Nagovešteno je i da je ovom trilogijom Fon Trir pokušao da prikaže svoju depresiju od koje, kako sam priznaje, pati ceo život.

„Nimfomanka“ je priča o životu jedne žene, samoproglašene nimfomanke, i u retrospekciji pripoveda o njenim erotskim iskustvima od rane mladosti do zrelog doba. Iako je još od prve najave postao ozloglašen zbog eksplicitnih scena, glumci, ali i kritičari stali su u odbranu filma ističući da je sve što je prikazano u službi onoga što je Fon Trir hteo filmom da kaže. Stelan Skarsgard izjavio je da je glupo film nazivati pornografskim, štaviše mogao bi se nazvati jako lošim porno filmom. „Posle nekog vremena shvatite da uopšte ne reagujete na eksplicitne scene, postanu prirodne kao da gledate nekog kako doručkuje“, rekao je Skarsgarg.

Ideja za film nastala je na snimanju „Melanholije“, tokom koga je direktor fotografije u razgovoru sa rediteljem izrazio svoju brigu i zamolio ga da ne upadne u zamku u koju brojni reditelji upadaju što su stariji – da žene u njihovim filmovima postaju sve mlađe i sve ogoljenije. „To je sve što sam želeo da čujem“, rekao je Fon Trir, „definitivno nameravam da žene u mojim filmovima postaju sve mlađe i sve ogoljenije“.

Lars fon Trir je poznat po tome što je jednako skandalozan kao i njegovi filmovi, a pre dve godine uspeo je da postigne istorijski presedan i bude prva osoba koja je proglašena za nepoželjnu na filmskom festivalu u Kanu. Iako je čak osam puta bio nominovan za Zlatnu palmu (i jednom je osvojio), njegove politički nekorektne šale bile su dovoljne da postane nepoželjan na ovom prestižnom festivalu.

Posle toga, Fon Trir je odlučio da više ne daje izjave i intervjue, što je i ispoštovao na pres konferenciji Berlinala na kome je film imao premijeru, a na kojoj se pojavio u majici sa zlatnim logom Kanskog festivala i natpisom „Persona non grata“. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.