Čuveni krimić iz 1967. godine „Samuraj“ (Le Samouraï) biće prikazan na festivalu Filmstreet, u Uskočkoj ulici na skretanju iz Knez Mihailove, 14. jula od 20.30.
Francusko-italijanski film, sa Alenom Delonom u glavnoj ulozi režirao je Žan-Pjer Melvil, specijalista za ovu vrstu žanra. Reditelj je maestralno analizirao život usamljenog plaćenog ubice, koji pravi jednu od najvećih grešaka – ostavlja u životu svedoka ubistva u noćnom klubu. Dočarani su iskreni, ali i lažni postulati mudrosti samurajskog života i filozofije kroz prizmu odnosa među glavnim likovima u filmu.
Prikazane metode krađe automobila, pucnjave i „pokrivanje tragova“ prilikom policijske istrage samo su neke od glavnih karakteristika radnje i pedantno razvijenih detalja u filmu.
Postoji i jedna interesantna angedota vezana za odnos reditelja i glavnog glumca, vezana za snimanje kultnog ostvarenja evropske noir kinematografije.
Kada je reditelj Žan-Pjer Melvil doneo kopiju scenarija za Alena Delona, popularni glumac ga je pitao koji je naslov filma. Pošto mu je rečeno da je naslov „Samuraj“, Delon je zamolio da ga Melvil prati do spavaće sobe, u kojoj su se nalazili samo kožni nameštaj i katana samuraja, koja je visila na zidu. Legendarni francuski glumac je jednostavno bio prvi i pravi izbor za ulogu modernog pariskog samuraja.
„Samuraj“ je film koji je poslužio kao direktna inspiracija rediteljima – Džonu Vuu za ostvarenje „The Killer“ iz 1989. godine, i Džimu Džarmušu za film „Ghost Dog: The Way of the Samurai“ iz 2000. godine. (danubeogradu.rs)