Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Uglješa Mitrović: Veliki problemi u gradskom prevozu
GSP - autobusi

Uglješa Mitrović: Veliki problemi u gradskom prevozu

Direktor Direkcije za javni prevoz grada Beograda, Uglješa Mitrović, odgovorio je na pitanja novinara koja su bila vezana za trenutnu situaciju u gradskom prevozu i za BusPlus.

Da li je opao prihod od prodaje karata u javnom gradskom prevozu?

– Prihod od prodaje karata u javnom gradskom prevozu dramatično je opao poslednjih godinu dana i to je još jedna od zaostavština prošle vlasti – da veliki broj Beograđana ne plaća karte u prevozu. Prema nekim procenama više od 50 odsto Beograđana koji koriste javni prevoz ne plaća karte!? Kada bi se u Londonu ili Parizu polovina putnika u gradskom prevozu vozila besplatno ili kada bi se švercovala, njihovi prevoznici bi propali. Ovakva situacija je neodrživa i moramo da preduzmemo mere da više građana plaća karte. Jednostavno, građani treba da razumeju da onaj ko se švercuje u javnom prevozu krade od svih nas. Jer kada nema naplate karata tada GSP ima manje para, a to znači da se više para iz gradskog budžeta izdvaja da se nadoknadi ta razlika. A to znači da će zbog toga imati manje para u gradskom budžetu za obdaništa, škole ili nove ulice. Dakle, ili ćemo svi mi plaćati karte švercera u gradskom prevozu ili ćemo naterati švercere da plaćaju karte. Ali, ne smemo da dozvolimo da se stranci i turisti koji uredno plaćaju karte u javnom prevozu ponašaju odgovornije od nas samih.

Koje je rešenje? Kako grad namerava da poveća naplatu od karata?

– Situacija u kojoj se sada nalazimo je neodrživa i možete očekivati čitav set mera u cilju poboljšanja naplate. Razmatramo različite mogućnosti ali sigurno je da će sistem kontrole biti snažniji. Takođe, sve državne kompanije, gradske i republičke, treba da zaposlenima kupuju karte za gradski prevoz a to treba da se odnosi i za kompanije koje posluju sa gradom. Videli ste da smo od 1. avgusta uveli dnevnu kartu i ova mera već daje rezultate.

Da li će poskupeti gradski prevoz ili će se primeniti neki drugi metodi naplate karata?

– Bilo je raznog pisanja u medijima ovim povodom, ali to je bilo netačno. Nikakva odluka o povećanju cene prevoza ili smanjenju nekih prava u prevozu za neke kategorije stanovništva nije doneta. Verujem da, ukoliko uspemo da povećamo naplatu postojećih karata i zaustavimo švercovanje, ove mere neće biti ni potrebne. Dakle, šverceri u gradskom prevozu svojim nezakonitim postupcima direktno nanose štetu penzionerima ili osnovcima i ugrožavaju im prava i standard. Naš cilj je da sada povećamo prihode u gradskom prevozu sprečavanjem šverca. O drugim merama trenutno ne razmišljamo.

Najavljen je novi tarifni sistem u gradskom prevozu. Šta to znači?

– Postojeći tarifni sistem u gradskom prevozu u Beogradu je potpuno zastareo i nepraktičan. Moram da kažem da je Beograd jedna od retkih evropskih metropola koja u prevozu ima jednu tarifnu zonu. Ili koja do pre deset dana nije imala dnevnu kartu? Da li znate da po našim postojećim odlukama građani Beograda imaju status studenta do 30. godine!? A status učenika do 21. godine. Kakav je, bre, to student do 30. godine? Ili ko to uči srednju ili osnovnu školu do 21. godine? Ili verovatno građani ne znaju da niko 12 godina nije izbrojao putnike u gradskom prevozu, pa zato niko ne zna zašto su neki autobusi ili tramvaji prazni na nekim linijama u špicu, a na nekim prepuni. Mi pažljivo radimo na novom tarifnom sistemu zajedno sa GSP i Sabraćajnim fakultetom i on će startovati sa 1. januarom. U međuvremenu ćemo menjati postojeće odluke u smislu bolje i efikasnije naplate karata.

Najavljena je kupovina kamera za autobuse GSP?

– Budžetom grada Beograda predviđeno je 150 miliona dinara, sa PDV, za nabavku kamera. Tender se priprema i biće objavljen naredne nedelje. Kada sprovedemo nabavku imaćemo video kamere u svakom autobusu, a kontrolni centar, kao i policija, će u svakom trenutku znati šta se dešava u kom autobusu. To znači da će huligani koji napadaju vozače i maltretiraju putnike biti snimljeni i odmah uhapšeni. To se odnosi i na one koji napadaju kontrolore. Na ovaj način ćemo povećati bezbednost vozača, kontrolora i putnika.

Šta se događa sa ugovorom grada i BusPlusa?

– Ovaj ugovor je od samog nastanka kontraverzan. To je komplikovan međunarodni ugovor u kome su se potpisnici, posebno turska strana, dobro zaštitile. Raskidanjem ovog ugovora ne smemo da nanesemo veću stetu Beogradu, da građani plaćaju penale kao nekada sa Parking servisom. Zato moramo da budemo oprezni i da povlačimo poteze u interesu graćana. U ovom trenutku nismo još doneli odluku u kom pravcu će se razvijati odnos grada i turske kompanije „Apeks”. Sve opcije su na stolu, a javnost će biti obaveštena o svim odlukama.

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.