Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Žičara u Beogradu – Beograd nad vodom…
Žičara u Beogradu (ilustracija)
Žičara u Beogradu (ilustracija)

Žičara u Beogradu – Beograd nad vodom…

Sutra će biti potpisan Protokol o saradnji na pripremi realizacije Projekta za izgradnju kabinske žičare – gondole u Beogradu.

U Skupštini grada Beograda Protokol će potpisati gradonačelnik Beograda Siniša Mali i v.d. direktora JP „Skijališta Srbije“, Dejan Ljevnaić.

Protokol se odnosi na pripremu realizacije izgradnje kabinske žičare – gondole, koja će povezati Novi Beograd, Adu Ciganliju i Košutnjak i „unaprediti razvoj novog vida saobraćaja u Beogradu, kao i turističku ponudu grada“.

Nerealizovan projekat

Pre desetak godina predstavljen je projekat žičare koja bi povezivala Novi Beograd i Košutnjak.

Kilometarska žičara polazila bi od bloka 44 preko Ade, Makiša, okretnice na Banovom brdu do sportskih terena na Košutnjaku. Po projektu imala bi pet stanica, tridesetak stubova i depoa za gondole. Postojala je mogućnost da se trasa produži do Bežanijske kose.

Prva faza značila je izgradnju 995 metara žičare – dve stanice (na Novom Beogradu i Adi Ciganliji) i depo za prihvat gondola na Adi. Vreme putovanja iznosilo bi oko dva i po minuta, a kapacitet žičare bio bi oko 2.000 putnika na sat. Izgradilo bi se osam čeličnih stubova visine pet do 35 metara.

Po tom projektu predviđeno je da gondole imaju osam sedišta, a bilo bi mesta i za lični prtljag, sportsku opremu, rolere pa čak i za bicikle. Računalo se da je da je isplativo da cena karte bude oko jedan evro. Izgradnja je trebalo da traje oko četiri meseca. Na projektu bi radilo oko 700 ljudi.

Ali, taj projekat nije realizovan…

Stara (dobra) ideja

Još 1922. Građevinsko-tehničko preduzeće Šumadija napravilo je projekat „vazdušnog tramvaja“ za povezivanje Beograda i Zemuna. U planu je bilo spajanje desne savske obale sa mestom na kom se danas nalazi Muzej savremene umetnosti pa dalje ka Zemunu.

Takođe i jedna tadašnja zagrebačka firma napravila je sličan projekat a trasa je bila zamišljena od Kalemegdana preko Velikog ratnog ostrva do Zemuna.

Tadašnje gradske vlasti ipak su se odlučile za tramvaje i autobuse, jer su se činili sigurniji za prevoz. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.