Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Uređenje Savske promenade
Zatvorena Biciklistička staza
Uređenje Savske promenade - zatvoreno za bicikliste

Uređenje Savske promenade

Počelo je uređenje Savske promenade kao deo projekta uređenja javnih površina u Savskom amfiteatru.

Gradski urbanista Milutin Folić navodi da je promenada uz Savamalu jedan od najznačajnijih delova grada i da je zbog toga izabran da bude u prvoj fazi uređenja šetališta.

– Šetalište koje se uređuje imaće 1.800 metara, prostiraće se od Brankovog mosta do Sajma i kada bude završeno, biće jedno od najlepših u Evropi. Biće bogato javnim sadržajima, kao što su pešačke i biciklističke staze po svetskim standardima, amfiteatri za kulturne manifestacije, mnogo zelenila i mesta gde će ljudi moći da se odmore i osveže. Poseban akcenat će biti na igralištima za decu i silasku na reku – istakao je Folić.

U toku izvođenja prve faze na površini od 300 metara, promenada će biti zatvorena tri meseca. Za to vreme biciklisti će moći da koriste alternativnu rutu preko Novog Beograda, koju je Sekretarijat za saobraćaj okarakterisao kao jedinu bezbednu po Zakonu o bezbednosti u saobraćaju, iako je svima nama koji vozimo bicikle i predstavnicima bickilista koji su bili na sastanku pre mesec dana na ovu temu u Skupštini grada prva ideja bila da se ide Karađorđevom ulicom – rekao je Folić.

Po njegovim rečima, u okviru samog projekta Savskog amfiteatra planirano je da 90 odsto saobraćajnica bude pokriveno biciklističkim stazama, što je ogroman iskorak za uvođenje biciklistističkih staza u stari deo grada. Deo tog plana je i uređenje promenade, čime će ona zadržati glavnu biciklističku stazu koja će biti izvedena u punoj dužini po najvišim standardima i biti znatno uređenija nego postojeća.

Projekat IME

– Razvoj mreže biciklističkih staza u gradu jedan je od prioritetnih projekata. Gradsko veće je usvojilo projekat IME koji promoviše identitet, mobilnost i ekologiju, u kojem je jedan od 20 potprojekata upravo razvoj biciklističkih staza, čime ćemo omogućiti da u Beogradu bicikl počne da se koristi kao vid javnog prevoza, a ne samo kao sredstvo za rekreaciju – naglasio je Folić.

Prvi korak biće povezivanje Brankovog mosta sa Studentskim trgom, a zatim povezivanje Pančevačkog mosta sa centrom, precizirao je gradski arhitekta. U nastavku će se raditi staza u Višnjičkoj ulici i dalje prema Mirijevu. U projektu rekonstrukcije Ruzveltove ulice, koja će se raditi sledeće godine, takođe je predviđena odvojena biciklistička staza.

– Za ove projekte javili su se i pojedini donatori, koji su spremni da budu partner grada u razvoju mreže biciklističkih staza – rekao je Folić.

U planu je i uvođenje sistema „bike-share“, gde će građani moći da uzmu bicikl na jednom mestu i vrate ga na drugom, za šta je u pripremi gradska odluka koja će to i da omogući, a koja će se naći na jednoj od narednih sednica Skupštine grada.

S druge strane…

Prenosimo saopštenje Udruženja Ulice za bicikliste

„Bez ikakvih najava gradskih službi zatvorena je biciklistička staza između Brankovog i Starog savskog mosta, a u sklopu izgradnje ‘ogledne’ promenade za Beograd na vodi.

Pre nekoliko dana ispred biciklističkog lifta kod Brankovog mosta postavljena je informativna tabla sa „obilaznicom“ do Ade Ciganlije koja je dugačka ni manje ni više nego 3,5 km i ide preko Novog Beograda, dok je deo staze koji je se rekonstruiše dugačak samo 300 metara.

Biciklistima se nudi neupotrebljiva „obilaznica“ i to u sred sezone kada se ova staza najviše koristi.

Vrhunac ironije je što se biciklisti šalju na trotoar na Brankovom mostu (nizvodna strana) na kome je ionako gužva jer ga u velikom broju koriste i pešaci, dok je na uzvodnoj strani mosta trotoar zatvoren od avgusta 2013. godine i još nije popravljen! Pitanje je i koliko će biti opterećen biciklistički lift na Brankovom mostu, koji ima kapacitet od najviše pet biciklista, a sav biciklistički saobraćaj će biti usmeren na njega.

I dok će većina biciklista naći alternativne puteve da bi došla do prohodnog dela staze ili se usmeriti u drugom pravcu, roditelji sa malom decom i stariji sugrađani će zbog dužine obilaznice verovatno odustajati od vožnje do Ade jer je još jednom javni interes stavljen iza interesa privatnog kapitala. O alternativnom rešenju kroz okolne ulice Karađorđevu, Travničku, Braće Krsmanović i Hercegovačku se nije razmišljalo, iako je vrlo jednostavno ulice rekonstruisati naizmenično I tako propuštati bicikliste mnogo kraćim bajpasom, što su biciklistička udruženja i predložila.

Nije se mislilo ni na biciklističke servise, rent-a-bajk servise i biciklističke turističke ture koje se odvijaju ovom deonicom, jer će sve ove delatnosti ostati bez zarade.

„Ogledna“ promenada Beograda na vodi je najpre ogledna u samovolji vlasti, servilnosti spram inostranih investicija i isključenosti građana u planiranju urbanističkog razvoja.

Javnost i dalje ne zna kako će promenada uopšte izgledati, i na koji način je na njoj rešena biciklistička staza. Biciklistička udruženja su zvaničnim dopisom upozorila gradsku upravu da mešanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja nije preproučljivo ukoliko se na novoj promenadi očekuje veliki broj pešaka. Međutim, gradske vlasti uporno ignorišu sva pitanja javnosti u vezi ovog projekta, ostavljajući građane da strepe o daljem razvoju I statusu biciklističke staze“. (danubeogradu.rs / Beoinfo)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.