Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Festivali » DOB: Festival Braaams, 22. i 23. novembra
Festival Braaams

DOB: Festival Braaams, 22. i 23. novembra

Beogradska revija atipičnih autohtonih alternativnih malih scena, festival Braaams, biće održan 22. i 23. novembra u Domu omladine Beograda.

Ulaz na sve predstave je besplatan – plaća se na izlazu! Ulaznice za predstave mogu se preuzeti od 20. do 23. novemba u Domu omladine, od 17.00 do 21.00! Obavezno je imati ulaznicu, a na izlazu se ostavlja novac u kutije predviđene za to, od pet do 500 RSD, koliko ko smatra da predstava zaslužuje. Cilj ovog projekta je da se utvrdi koliko cenimo teatar.

Pojavom medija koji u komunikaciji koriste fabrikovane dokumentarne postupke, teatar, čija je priroda odnos in vivo, ovde i sada – teško da ima nešto novo da ponudi.

Rijaliti programi, blogovi i druge vrste ličnih ispovesti preko društvenih mreža i novih medija, pored pet minuta slave, sa današnjim generacijama rađaju novi duh vremena. U eri elektronske komunikacije, muzika je, zahvaljujući živim nastupima, ostala jedna od retkih autentičnih/autohtonih umetnosti.

Odnos sa posmatračem je jedinstven, bez obzira na prateće elemente zastrašujući mastodonske industrije zabave. U spoju sa pozorištem, i muzika i pozorište dobijaju onaj model, značenje i značaj koji je ono imalo na samom svom nastanku.

Predstave sa muzikom, predstave o muzici…

Većina nas rođenih u prethodnom veku ima predstavu o Domu omladine Beograda kao o važnom mestu za kako domaću, tako i stranu muzičku scenu. Ovogodišnji festival Braaams upravo spaja te dve, odavno, razdvojene umetnosti.

Predstave sa muzikom, predstave o muzici, zvuk kao sredstvo estetske i poetičke vrednosti postaviće još jedno provizorno pitanje: koliko cenite kulturu?

U vilajetu u kome je istovremeno prisutna transparentna licitacija prostote i varvarska estradizacija afirmisanja kulture, slabo ko da može da ima ideju o ceni i vrednosti. Festival Braaams nudi šansu za uspostavljanje odnosa cene i vrednosti – ulaz na sve predstave je besplatan, ali se izlaz plaća.

Realnost raspolućena između novih tendencija i prevaziđenih postulata, između naših i njihovih vrednosti, sve ono što u svakodnevici trešti, drnda, sve što vrišti, zvrnda lakše se podnosi ako se razume da sve muzika je oko nas.

Pitanje je da li iko zapravo ima predstavu o muzici – onoj muzici koja je predstava jedne društvene stvarnosti generacijama čija je muzika danas u Srbiji mainstream.

I kako bi rekao Konfučije: „Ako neko želi da zna da li se carstvom dobro vlada, da li je u njemu moral dobar ili loš, odgovor će dati kvalitet njegove muzike.“ Jer, muzika je put do sreće, muzika je oko nas… (danubeogradu.rs; Maša Vujošević)

Festival Braaams - Loša kopija života
Loša kopija života

Braaams – program

Nedelja, 22. novembar (16.00, 17.00, 18.00) – Klub DOB
Inner Lights (Unutrašnja svetla)
Produkcija PATOS Smederevo
Režija: Vladislav Nešić
Dizajn zvuka: Ljuban Ninković
Hor: Equilibrium
Igraju: Ada Vera Petković, Dragan Dželetović, Dunja Petković, Filip Bančov, Ivana Jovanović, Ivana Radulović, Ivona Mitić, Kaća Zdravković, Katarina Pendić, Marija Stevanović, Nevena Gačić, Pavle Šakić i Vukosava Lazić
Trajanje: 35 minuta

U predstavi „Unutrašnja svetla“ posmatrač postaje deo scene i aktivan je učesnik svega što se odvija na njoj. Publika ove predstave koristi sva ostala čula, osim jednog, najvažnijeg za pozorište: čula vida. Kroz predstavu se ovaj hendikep pretvara u prednost, a publika predstavu posmatra kroz sva ostala čula. Kroz rad sa slepim osobama Vladislav Nešić je došao do materijala koji je pretvorio u eksperimentalno putovanje na sceni.

Nedelja, 22. novembar (19.00 i 21.30) – Amerikana
Dream Of Life
Režija: Ivica Buljan, Senka Bulić
Tekst: Jelena Svilar i Morana Foretić
Izvođači: Senka Bulić, Stipe Kostanić
Muzičari: Neven Svilar, Mario Kovačević, Petar Aleraj

Predstava/performans o životu Peti Smit rezultat je istraživanja na dugoj liniji odnosa umetnik-društvo. Predstava nastala iz teksta Jelene Svilar i Morane Foretić prati genezu umetnika, rast kreacije iz duha vremena. Galerija likova izmenjuje se kao fascinantan ringišpil, kaleidoskopski umetnički svet u kojem se susreću Robert Mepltorp, Sem Šepard, Endi Vorhol, Jimi Hendriks, Dženis Džoplin… umetnici – tek deca. Oni možda nisu važni, ali ono što je izraslo iz njih jeste. A to je ekspresija, nastup, muzika kao misija i kao sredstvo komunikacije sa publikom.

Ponedeljak, 23. novembar (18.00) – Amerikana
Loša kopija života
Režija: Boško Đorđević
Igraju: Marko Vasiljević, Mia Radovanović, Danilo Milanović, Dejan Šarković, Dimitrije Aranđelović, Tanja Pjevac, Ervin Hadžimurtezić, Jelena Galović, Jana Milosavljević, Tanja Pjevac, Milorad Kapor
Plesači: Bogdan Dimitrijević, Ivana Buzanski, Jovana Čerović, Jovana Pajović, Minja Kefer, Nikola Davidović, Teodora Stošić
Tekst: Milena Depolo
Muzika: Sky Wikluh

Ovaj multimedijalni performans koji uvlači publiku u neverovatnu fuziju muzike, plesa, pokreta i slika stavlja repera iz Novog Sada Mc Garija u obor sumorne svakodnevice, u kome pokušava da se probije u svetu hip-hopa i održi vezu sa devojkom koja odlazi u Beč. Svakodnevica nekad nije toliko sumorna dok joj se ne pogleda u oči – kada u borbi sa olako usvojenim sistemom vrednosti pognemo glavu u znak predaje, na scenu stupa mlada generacija koja je spremna da ide „glavom kroz zid“ samo da bi promenila današnjicu koju sa gorčinom naziva loša kopija života. Prvi rep mjuzikl na našim prostorima govori upravo o njima, generaciji koja u sebi nosi bunt i novu energiju nošenu snažnim bitovima rep muzike, energiju svojstvenu onima koji ne pristaju na kompromise već od života traže ono što zaslužuju. Emocije izražavaju kroz brutalno iskrenu i agresivnu hip-hop muziku koja služi za iskazivanje mišljenja i izbacivanje potisnutog besa. Muzika je prikazana u predstavi u vidu pravih hip-hop nastupa, tako da publika ima utisak da se nalazi na rep koncertu. Iako je priča smeštena u lokalne okvire, mogla bi da se odnosi na bilo koje mlade ljude u bilo kom delu Evrope.

Ponedeljak, 23. novembar (20.00) – Velika sala
Narodna drama
Pozorište „Bora Stanković“ u Vranju
Po tekstu Olge Dimitrijević
Režija: Snežana Trišić
Igraju: Milica Trifunović, Tamara Stošić, Bojan Jovanović, Saša Stojković, Dragan Živković, Radmila Đorđević, Marko Mitrović

„Narodna drama“ je drama u kojoj je ljubav smeštena u jednu od blatnjavih srpskih varošica, gde je zakasnela tranzicija izvitoperila pastoralnost sela u šićardžijsku lokalnu politiku sitnih preduzetnika i mufljuza. Društvo koje poskakuje u dvočetvrtinskom taktu Cecinih, Šabanovih, Čolićevih pesama, kao kolektivno arhetipsko političko mišljenje – desno i levo vodi junake ove drame kroz svrsishodno nesnalaženje u tarantinovskoj dramaturgiji, gde vežbaju svoju ljudskost tako što proveravaju da li još mogu govoriti. Oni, takvi kakvi jesu, sebi postavljaju sitne zadatke i prave spiskove da bi se spasli od brodoloma pamćenja. U tišini i folk muzici, kao protivteži reči, oni su i dalje bića govora, ali je njihov govor pod senkom tihe prisutnosti sila koje ih određuju i prevazilaze. Otuda im jedino preostaje da se usredsrede na pesmu, jer kroz nju smeju da progovore, na besomučno opijanje u naizgled jednostavnoj filozofiji očuvanja golog života i produženja vrste koje jednostavno nosi reka i zaumni svet života i smrti i jasno stavljanja do znanja da su ništa drugo do materijal za pozorišnu predstavu.

Ponedeljak, 23. novembar (21.30) – Amerikana
Čekajući GOD-a – projekcija eksperimentalnog filma
Semjuel Beket
Predstava postavljena i igrana na sceni Pogon-a Doma omladine Beograda 2005. godine.
Režija: Sonja Savić
Igraju: Tamara Malenov, Jelena J. Singer, Ana Nesimeunovska, Slobodan Simić, Sonja Savić
Kolektivna koreografija pod vođstvom Sonje Savić
Glasovi: Aleksandra Ilić, Jelena J. Singer, Sonja Savić
Kompozitor: Vladimir Radonjić

Ovo je posveta Samuelu Beketu i njegovom grandioznom dramaturškom delu. Film je kombinacija snimljenog pozorišta, step drame, comedie dell’ arte, burleske i video arta. U filmu su korišćena iskustva koja su ostvarena u istoimenoj multimediji, izvedenoj na sceni Pogon Doma omladine Beograda. Eksperiment se sastoji u kombinaciji snimljene step drame, alternativnih scenskih iskustava od burleske Hollywood-a do off off izraza Broadway-a i video rada korišćenog tokom predstave, a sve kombinovane kroz nelinearne kompjuterske sisteme. Ritmički je čitav komad sabijen, bez ikakvih skraćivanja Beketovog teksta, u 75 minuta ritmičkih i kinestetičkih senzacija.

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.