Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Pozorište » Premijera: „Ljudski glas“ u Bitef teatru
Bitef teatar - Ljudski glas
Bitef teatar - Ljudski glas

Premijera: „Ljudski glas“ u Bitef teatru

U utorak, 22. decembra od 20.00, premijerno će biti izvedena predstava „Ljudski glas“ u Bitef teatru.

Monooperu Fransisa Pulanka po istoimenoj monodrami Žana Koktoa režirala je Sofija Perović, a učestvuju Vesna Aćimović (sopran) i Milica Ilić (klavir).

Rediteljka je povodom premijere napisala:

– Ovo je remek-delo muzičkog i scenskog modernizma 20. veka. Osnovna tema koju delo tretira jeste ljubavna patnja prouzrokavana i podstaknuta telefonom kao komunikacijskim sredstvom koje stvara privid prisustva glasom, ali istovremeno fizičko odsustvo voljene osobe čini još bolnijim. U doba u kom živimo i u kom je zavisnost od telefona prepoznata kao psihološki problem, a strah od gubitka mobilnog telefona dobio i zvanično ime (nomofobija), dok je stvarnih razgovora sve manje, ovo zahtevno muzičko i scensko delo vraća nas u doba kada je sve počelo.

Monoopera u jednom činu „Ljudski glas“ Fransisa Pulanka, biće izvedena u verziji za sopran i klavir, a smatra se originalnom i modernom čak 45 godina posle premijere u pariskoj Operi Komik (6. februara 1959).

– Ovo jedinstveno delo, opera napisana za samo jedan glas na specifičnom Pulankovom muzičkom jeziku, zaslužuje pažnju beogradske publike. Koktoova monodrama i Pulankova opera napisane su u formi telefonskog razgovora ostavljene žene sa svojim bivšim ljubavnikom, dakle dijaloga od kog je publici predstavljen samo jedan glas. Još 1928, vizionar Kokto je pored velikih prednosti koje savremena tehnologija donosi čovečanstvu, prepoznao i opasnosti koje uz nju obavezno idu, pa je ovom monodramom osim patnje napuštene i omalovažene žene prikazao i psihološku torturu koju je telefon kao novi izum modernog doba uneo u ljudske živote. Danas, 87 godina kasnije, kada je život bez telefona postao nezamisliv, a oblici zavisnosti od njega i ostalih savremenih sredstava komunikacije dostigli vrhunac, pravi je trenutak da se ova opera postavi na scenu. Ovu operu nije potrebno dodatno približavati savremenoj publici jer su pitanja koja ona postavlja i dalje aktuelna, jedino što se promenilo jeste model telefona – piše Sofija Perović.

Ova postavka je omaž rediteljke Koktoovim brojnim talentima i interesovanjima, kroz savremeni interdisciplinarni pristup. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.