U sali Amerikana Doma omladine Beograda u subotu 10. septembra od 21 čas, u okviru festivala subkulture „Paralel“, nastupa Tav Falco, jedan od najautentičnijih predstavnika garažnog roka, sa svojim bendom Tav Falco’s Panther Burns.
Gost grupe Tav Falco’s Panther Burns je beogradski sastav VIS Limunada.
Ulaznice po ceni od 1500 dinara mogu se kupiti na svim prodajnim mestima Eventima, a na dan koncerta cena će biti 1800 dinara.
Tav Falco i Tav Falco’s Panther Burns
Tav Falco (Gustavo Antonio Falco), danas gotovo sedamdesetogodišnjak, ima posebno mesto u istoriji garažnog roka, u koji je implementirao par ne baš srodnih žanrova, ali i jak umetnički koncept.
Odrastao je u ruralnom Arkanzasu i, inficiran delta bluzom i rokenrol muzikom, imao je samo jedan izbor – da se preseli u Memfis i započne rokenrol karijeru. Po dolasku, 1973. godine, Tav i njegov partner Randall Lyon formiraju neprofitabilnu video grupu „TeleVista“, snimaju nastupe lokalnih muzičara i izložbe umetnika i prate memfisku art ekipu po gradu i okolini.
Pomalo okasnela muzička karijera započinje u njegovoj tridesetoj. Najpre se priključio Jim Dickinsonovom bendu Mud Boy & The Neutrons. Već na prvom nastupu skrenuo je pažnju na sebe tako što je tokom koncerta zgrabio motornu testeru i isekao gitaru u momentu izvođenja Lead Belly-jeve “Bourgeois Blues”. Bio je to šok za sve prisutne, a Alex Chilton, koji je bio među posetiocima znao je da govori o tom brutalnom i neočekivanom performansu kao o momentu koji mu je promenio život.
Tav Falco 1979. osniva Panther Burns, a kroz prateći sastav prodefilovaće više legendarnih imena poput Roberta Palmera, Rona i Dona Easleyja, Jima Dickinsona, Rossa Johnsona, Alexa Chiltona… Bend objavljuje prvi album “Behind The Magnolia Curtain” 1980. godine. Radi se o nesvakidašnjem miksu raznih žanrova: delta blues, rockabilly, garage punk, ali i mambo, tango, te druge plesne varijante. Karakterističan sloppy i “out of tune” zvuk po kome će se Panther Burns izdvojiti iz mase drugih debitanata bili su dovoljni da bend stekne naklonost nezavisne, ali i mainstream rock štampe.
Sklonost ka umetnosti (Falco se bavio/bavi slikanjem, plesom, fotografijom, snimio je nekoliko filmova i u nekoliko drugih se okušao kao glumac, objavio je par knjiga…) pomogla mu je da vremenom postane jedna od par kultnih figura moderne američke muzike.
Tav Falco nije snimio mnogo albuma. Tek oko dvanaestak regularnih za skoro četrdeset godina karijere. Ipak, svaki njegov album donosi bitne novine u pogledu stila, kao i njegov prepoznatljivi artistički šmek.
Ozbiljna promena usledila je po napuštanju SAD i preseljenja u Evropu koju Tav Falco vidi kao Meku umetnosti. Živeći u prestonicama od Londona, preko Beča, Rima i Pariza, Tav Falco je na starom kontinentu pronašao sreću, upoznao bar dve dame koje su ga pratile kroz život i napravio čak tri Panther Burns postave koje su u svakom momentu spremne da se sa njim pojave na nekoj bini.
Album „Shadow Dancer“ iz 1995. jedan je od najvažnijih mu u karijeri i na njemu je imao suptilne izlete u vode italijanskih kancona i šlagera, ali i pregršt sjajnih obrada od kojih su se kao hitovi izdvojile Funnel of love (Wanda Jackson) i Sway (Dean Martin).
“Panther Phobia”, studijski album iz 2000. za In The Red Records istinsko je remek-delo američke roots muzike, a Falco se uhvatio obrada country blues pesama opskurnih i znanih izvođača, vrativši se u garažne lo-fi vode. Deset godina kasnije za Stag-O-Lee Records objavljuju dugo očekivani album “Conjurations: Séance for Deranged Lovers”, a prošle godine „Command Performance“.
(danubeogradu.rs)