U sredu, 19. oktobra od 21.00, u Kulturnom centru grad nastupiće Lorelle Meets The Obsolete.
Nema žanra koji je početkom 21. veka zabeležio ovakav procvat kao što je to slučaj sa psihodeličnim rokom.
Skoro 90% nove garažne produkcije ima očite veze sa psihodelijom. Kada se tome doda da i solidan broj indie-rock bendova flertuje sa ovim zvukom, te da su perjanice moderne verzije žanra (The Growlers, Ty Segall i Thee Oh Sees) danas maltene stadionske atrakcije, onda teško da ima sumnje kakva treba da bude muzika koja „radi“ današnje klince.
Psihodelični rok 21. veka se i geografski raširio od Severne i Južne Amerike, preko Evrope do Australije, a meksička scena čiji su najpoznatiji predstavnici Lorelle Meets The Obsolete i Has A Shadow, jedna je od najaktivnijih i najzanimljivijih.
Muzika iz Gvadalahare
Lorelle Meets The Obsolete su Lorel (Lorena Kintanilja) i The Obsolete (Alberto Gonzales). Dolaze iz Gvadalahare, ali su se posle kraćeg zadržavanja u Meksiko Sitiju konačno skrasili u Ensenadi (Donja Kalifornija).
Njihova muzika je mešavina šugejza i krautroka propuštena kroz sito psihodelije, dok je oni sami nazivaju muzikom obrazaca. Izdali su tri studijska albuma – „On Welfare“ (Captcha Records, 2011), „Corruptible Faces“ (Captcha Records, 2013) i „Chambers“ (Captcha Records, Sonic Cathedral 2014) – kao i odabrane split i 7-inčne singlove.
Album „Chambers“ izašao je 3. marta 2014. Izdavači su legendarni britanski Sonic Cathedral i čikaška indi etiketa Captcha Records (na kojoj se već baškare Ty Segall, Thee Oh Sees i mnogi drugi).
Album je pobrao sve same odlične kritike koje su objavili The Times, Q, Visions, Magic RPM, BBC Radio 6, XFM i Crack, a NME je pomalo grubo, ali vrlo precizno opisao singl „What’s Holding You?“ sledećim rečima: „Zvuči kao da su se u Stereolabu razneli najfinijim plavim kristalom Voltera Vajta, pa počeli da oponašaju Queens Of The Stone Age“.
Izdavanje albuma pratile su turneje po VB, Evropi, SAD i Meksiku koje su imale sjajan odjek, a njihov deo bili su i nastupi na većim festivalima kao što su Liverpool Psych Fest, Austin Psych Fest, Incubate Festival (Tilburg), Moon Block Party (Pomona) i Festival Germinal del Bosque (Meksiko Siti).
Ovaj duo nastupa kao petorka kojoj se pridružuju evropski i američki muzičari (sada su to članovi sastava New Candys i Disappearing People), a svirke koje predvodi Lorenina fantastična gitara su intenzivne i zapaljive.
Pored Captcha Records u SAD, sada i Sonic Cathedral izdaje „Balance“, njihov novi i četvrti po redu album. Kuper Krejn (CAVE, Bitchin’ Bajas) je ponovo uradio miks, Miki Jang (Total Control) se pozabavio masterom, a rezultat je doživljaj sa mnogo više samopreispitivanja.
Henri Rolins, veliki ljubitelj benda, kaže da je ovaj album „kao i njegovi prethodnici, još jedno jedinstveno i zadivljujuće umetničko delo koje postaje sve bolje, što ga duže slušate“.
Lorelle Meets The Obsolete debituju u Beogradu u sredu, 19. oktobra. Karte su u pretprodaji (Pab Brod, Žila Shop, Chillton – Чилтон i KC Grad) po ceni od 500 RSD. Na dan koncerta 700 RSD. (danubeogradu.rs)