Izdvajamo
Naslovna » Turizam » Dentalni turizam u Beogradu
Dentalni turizam u Beogradu

Dentalni turizam u Beogradu

Nastojanje da se Beograd pozicionira što bolje na turističkom tržištu podrazumeva i analizu tržišnih niša, a jedna od njih je – dentalni turizam.

Koliko se i kako koristi prilika da se gostima iz inostranstva ponude visokokvalitetne stomatološke usluge, uz upotrebu najsavremenijih metoda i materijala?

Za sada – nedovoljno i neorganizovano.

Dentalni turizam u ekspanziji

Najnovije projekcije američkih stručnjaka, objavljene pod datumom 17. novembar 2016. godine, govore da će na svetskom tržištu dentalni turizam porasti u narednih pet godina za 6,8%, zahvaljujući dobro poznatim uzrocima.

Prvi je rast udela starih u ukupnom broju stanovnika, posebno u razvijenim zemljama iz kojih potiče najveća potražnja za stomatološkim uslugama. Tu je, zatim, lošiji kvalitet zuba uopšte, zbog konzumiranja prerađene i manje vredne hrane i, istovremeno, bolja obaveštenost da je savremenim metodama nedostatak zuba moguće rešiti brzo i lako.

Estetska vrednost i poželjnost „blistavog osmeha“ poodavno je osvojila svet i stav da za to „vredi platiti“ ustalio se među svim slojevima stanovništva.

Cene stomatoloških usluga u bogatim ekonomijama i dalje rastu, zdravstvena osiguranja pokrivaju ih u minimalnom iznosu i za građane su visoke. Tražnja je velika, stomatologa specijalista je obično malo, pa stomatološke ordinacije koriste priliku za zaradu.

Sa druge strane, zemlje u kojima su stomatološke usluge jeftine počinju sve organizovanije da razvijaju dentalni turizam, uz kompletne i kvalitetne aranžmane.

Iz globalnih podataka vredi napomenuti još jedan od značaja za Beograd. Kontinent na kojem je korišćenje stomatoloških usluga najveće u odnosu na broj stanovnika je Evropa. Najveći udeo u ukupnim uslugama čini skupa intervencija nadogradnje nedostajućih zuba, konačno, Evropa je i razvila savremene zubne implante. Eto prilike.

Dentalni turizam u Beogradu

Ponuda ordinacija i agencija

Dentalni turizam u Beogradu, nažalost, proizvod je retkih pojedinačnih inicijativa.

Vlasnici privatnih ordinacija pokušavaju da obezbede dodatne povoljnosti pacijentima iz inostranstva. (Ordinacija „Dr Cvijetinović“ u najužem centru grada, na primer, koju smo posetili, nudi konverzaciju na engleskom jeziku, mogućnost obezbeđivanja smeštaja u Beogradu, cene i do 70% niže nego u zemljama Zapadne Evrope, a veb prezentacija je na srpskom, engleskom i nemačkom jeziku). Uvidom u internet sajtove zaključujemo da i druge ordinacije nude, neke manje, neke više, pomoć u organizovanju boravka u gradu.

Sa beogradskim turističkim agencijama je slično – uz osnovnu ponudu, kod retkih, navedena je mogućnost obezbeđivanja stomatoloških usluga, bez ulaženje u detalje.

U isto vreme, u svetu, specijalizovane agencije za dentalni turizam osnivaju se sa ciljem da pruže kompletnu turističku i stomatološku uslugu. One u potpunosti preuzimaju odgovornost za oba segmenta ponude.

Ekspanzija dentalnog turizma je, dakle, činjenica kojoj treba posvetiti pažnju.

Pacijente stomatoloških ordinacija intervencije ne sprečavaju da uživaju u Beogradu.

Ako bi se stomatološke usluge obezbedile uz atraktivne kulturne i sportske događaje, festivale, sajmove, kongrese… efekat bi bio višestruko koristan.

Gostima koji iz inostranstva dolaze u naš grad nekim posebnim povodom svakako bi odgovaralo da brzo i jeftino dobiju vrhunsku uslugu vezanu za zdravlje i izgled svojih zuba. A bilo bi i onih koji bi, privučeni odnosom kvalitet – cena stomatološke ponude, odlučili da to bude baš u vreme kada mogu da uživaju u specijalnim događajima u Beogradu.

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.