Naslovna » BG svaštara » Drugi pišu » Beograd: Novi projekti u 2017. godini
Beograd: Novi projekti u 2017. godini

Beograd: Novi projekti u 2017. godini

Novi projekti u Beogradu najavljeni su za 2017. godinu a upravo to će poboljšati komunalne usluge i životni standard građana prestonice.

To je istakao gradonačelnik Beograda Siniša Mali u novogodišnjem intervjuu za novosti.rs.

On je istakao da će se ulagati u domove zdravlja, fasade, muzeje, pristupne saobraćajnice. Konačno će se, po njegovim rečima, rekonstruisati Trg Slavija.

– Godinu za nama obeležili su početak izgradnje „Beograda na vodi“, radovi na uređenju fasada u centru grada, kupovina 55 novih autobusa, od čega je pet električnih i 7.800 novih mesta u vrtićima zahvaljujući saradnji sa privatnicima. Smanjen je budžetski deficit u gradskoj kasi, a imamo i prve stipendiste Fondacije za mlade talente – istakao je gradonačelnik.

Mali: Biće dovoljno novca…

Koji će biti primarni projekti 2017, a koje će pokrenuti Grad?
– Najvažniji projekat je izgradnja nove autobuske stanice u Bloku 42. Počećemo rekonstrukciju Starog savskog mosta, uredićemo bar još 100 fasada. Pored toga, počinjemo izgradnju gondole koja će spajati Kalemegdan sa Parkom prijateljstva na novobeogradskoj strani Save.

Posebno je istakao da je ponosan na „Beograd na vodi“.
– Naredne godine počinju glavni radovi na najvećem tržnom centru u regionu, kao i „Kuli Beograd“ i „Visti“, koja je novi stambeni objekat u „Beogradu na vodi“. Paralelno sa gradnjom zgrada, radiće se na javnim prostorima i na infrastrukturi, asfaltiranju ulica i na obaloutvrdi. Nastavljaju se radovi na dve stambene kule gde se već stiglo do 11 sprata. Završetak radova prvih objekata očekujemo u 2018. godini, ali naredna godina će biti godina najintenzivnijih radova u Savskom amfiteatru.

U odnosu na prethodnu godinu budžet grada je neznatno manji. Da li ima dovoljno novca za razvojne projekte?
– Ako dobro pogledate budžet, videćete da nas naredne godine očekuje mnogo važnih projekata, koji će povećati kvalitet života građana. Ulagaćemo u nove zdravstvene objekte, kao što su onaj u Borči na koji se čeka decenijama, zatim u Ugrinovcima, na Labudovom brdu i u Obrenovcu, ulagaćemo u rekonstruckiju ustanova kulture kao što su Istorijski arhiv, Muzej afričke umetnosti, rekonstruisaćemo objekat u Resavskoj ulici gde će biti Muzej grada Beograda, počećemo izgradnju objekta Gradske galerije na Kosančićevom vencu, nastavićemo rekonstrukciju pozorišta „Boško buha“.

– Osim toga, adaptiraćemo objekat Prihvatilišta za decu, rekonstruisaćemo Slaviju, Bulevar oslobođenja, završićemo pristupne saobraćajnice za „Prokop“. Takođe, opštine su dobile za 140 miliona dinara veći budžet nego ove godine tako da će i one moći da urade neke važne projekte. I naravno, deo posla radimo sa privatnim partnerima, kao što su na primer Sava centar i deponija u Vinči.

Beograd – grad kranova?

Pre tri godine ste obećali da će Beograd biti grad kranova.
– Na teritoriji Beograda trenutno ima 489 aktivnih gradilišta. Tokom 2016. duplirali smo broj građevinskih dozvola. Investitori imaju problem da angažuju građevinske firme, jer su sve zauzete. Naš zadatak je da povećavamo broj gradilišta, da zapošljavamo naše ljude, građevinske kompanije i da pokrećemo građevinsku industriju i privredu napred. Naravno i da sređujemo naš grad.

Gradonačelnik Siniša Mali je podsetio da je tokom 2016. izgrađeno je 109 kilometara nove vodovodne mreže.
– Sa tim poslom će se nastaviti. Završiće se projekat povezivanja Mosta na Adi sa Tošinim bunarom, a funkciju će biti stavljene pristupne saobraćajnice za stanicu „Prokop“. Nikada nismo bili bliži metrou. U 2017. godini radićemo na završetku projekta i studije izvodljivosti. Prioritet je ravnomerni razvoj grada, što je potvrđeno otvaranjem fabrike „Meita“ u Obrenovcu.

Koja je tačna relacija prve linije metroa i koje će stajališta spajati? Koliko će koštati izgradnja?
– Prva linija metroa prema planovima imaće dužinu ukupno 22,5 kilometara i 24 stanica. Planirana trasa od Makiškog polja do Mirijeva radila bi se u dve faze, od kojih bi prva obuhvatala 17 kilometara do Pančevačkog mosta. Najfrekventnija stajališta, po procenama, bila bi kod Sajma i Starog savskog mosta, tačnije Beograda na vodi. Izgradnja će, po trenutnim procenama, koštati dve milijarde evra – precizirao je sagovornik Večernjih novosti.

Novi autobusi, novi stanovi, novi centar grada…

„Lasta“ ima trošna, stara vozila koja se kvare. Da li će se i ona privatizovati?
– Tu odluku doneće Vlada Republike Srbije. Grad Beograd ima jako dobru saradnju sa Lastom. Ovo preduzeće je dobilo tender za JPP za prigradski prevoz, kao i privremeno korišćenje stanice u Bloku 42 do početka izgradnje nove Autobuske stanice. Ako dođe do privatizacije Laste, upravo će njena najveća vrednost proisteći iz dela koji se tiče saradnje sa Gradom Beogradom. Takođe, Lasta će naredne godini kupiti 100 novih autobusa, od kojih im je nedavno stiglo njih deset – najavio je gradonačelnik.

Šta će Grad uraditi sa preduzećima GSP i „Sava centar“?
– Za „Sava centar“ tražimo privatnog partnera koji će nam pomoći da rekonstruišemo taj objekat s obzirom na to da nemamo finansijskih sredstava da sami uradimo taj posao. Ovaj objekat je potpuno energetski neefikasan i potrebna mu je kompletna rekonstrukcija i modernizacija kako bismo imali objekat koji može da nam pomognemo da postanemo lider kongresnog turizma u regionu, Pre nekoliko dana smo imali otvaranje ponuda, i nadamo se da ćemo imati uspešno sproveden postupak izbora partnera.

Da li će Grad nastaviti da zida socijalne stanove za najugroženije građane?
– Naredne godine imamo u planu izgradnju 270 stanova za najugroženija lica u statusu izbeglica u Kamendinu u okviru Regionalnog stambenog programa – Stambeni program u Republici Srbiji, koji radimo sa Komesarijatom za izbeglice i migracije RS. Obaveza Grada je da obezbedi opremljeno zemljište, projekte, izvede radove na spoljnom uređenju, obezbedi priključenja na infrastrukturu, upotrebnu dozvolu… Završen je konkurs za idejno rešenje, a u toku je izrada tehničke dokumentacije. Početak izgradnje planira se u drugoj polovini 2017. godine. Takođe, nastavljamo sa izgradnjom socijalnih stanova u Ovči, gde je u toku druga faza izgradnje. Tamo očekujemo novih 235 stanova naredne godine.

Kako rešiti pitanje Roma i nehigijenskih naselja? Imamo probleme na Čukaričkoj padini, Vidikovcu, Labudovom brdu…
– Nedavno je usvojen Zakon o stanovanju, po prvi put je definisao ovo pitanje i mi ćemo nadalje delovati u skladu sa njegovim odredbama. Grad je i u prethodne dve godine, uvažavajući načela Konvencije o ljudskim pravima, sprovodio plan raseljavanja i sve radio u skladu sa međunarodnim pravom. U protekle dve godine 168 romskih porodica je dobilo svoj krov nad glavom. Mi sada čekamo izglasavanje Akcionog plana za sprovođenje Strategije za unapređenje položaja Roma od 2016. do 2021, a u skladu sa čime ćemo napraviti svoj akcioni plan za dalje postupanje po ovom pitanju.

Pokrenuli ste veliku akciju sređivanja centra grada. Šta je u planu, pored fasada?
– Biće uređen Kosančićev i Obilićev venac. Počećemo rekonstrukciju Trga republike i Nušićeve ulice. Veliki radovi nas očekuju na Terazijama i u Bezistanu. Podzemni prolazi će biti uređeni po najvišim standardima. Kroz javno privatno partnerstvo izgradićemo šest podzemnih garaža. Centar grada biće velika pešačka zona, atraktivna za trgovinu i turiste – zaključio je gradonačelnik Beograda.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.