Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Muzika » Klasika » Filharmonija za zaljubljene, 27. januara
Aleksandar Vedernikov i Liz de la Sal
Aleksandar Vedernikov i Liz de la Sal

Filharmonija za zaljubljene, 27. januara

U seriji koncerata „Za zaljubljene“ Beogradske filharmonije na programu su, u petak 27. januara, dela Verdija, Šopena i Prokofjeva. Mesto: Velika dvorana Kolarčeve zadužbine. Vreme: 20 časova.

Solista na klaviru je Francuskinja Liz dela Sal, a orkestrom Filharmonije za ovu priliku diriguje Aleksandar Vedernikov, gost iz Rusije.

Program koncerta:
Đ. Verdi: Moć sudbine, uvertira
F. Šopen: Koncert za klavir i orkestar br. 2 u ef-molu
S. Prokofjev: Pepelјuga, odlomci

Liz de la Sal pijanistkinja iz Pariza prvi put je privukla pažnju javnosti 2005. godine, sa svojih 16 godina, snimkom kompozicija Baha i Lista koji je muzički časopis Gramofon proglasio Izdanjem meseca. Liz de la Sal, koja ima ekskluzivni ugovor sa diskografskom kućom Naïve, dobila je slična priznanja 2008. godine, za snimak prvih koncerata Lista, Prokofjeva i Šostakoviča – izuzetan uspeh za nekoga ko je tada imao samo 20 godina. Nјeno najnovije izdanje, objavlјeno 2014. godine, sadrži Šumanove kompozicije, među kojima su Kinderszenen i Fantazija u Ce- duru.

Sarađivala je sa mnogim najpoznatijim svetskim orkestrima i dirigentima. Nedavno je prvi put nastupila sa Londonskim simfonijskim orkestrom i dirigentom Fabijom Luizijem, koji je pozvao da bude prvi rezidencijalni umetnik Ciriške opere 2014. godine. Zajedno su izvodili i snimili kompletan opus kompozicija za klavir i orkestar S. Rahmanjinova.

Tokom sezone 2015/16, Liz de la Sal je nastupala sa najbolјim simfonijskim ansamblima u Londonu, Parizu, Minhenu, Nјujorku, Tokiju, Cirihu, Kopenhagenu, Baltimoru, Detroitu i Kvebeku, sarađujući sa proslavlјenim dirigentima kao što su Fabio Luizi, Osmo Venske, Karl-Hajnc Štefens i Daglas Bojd.

Tražena i kao resitalista, Liz se nedavno sa velikim uspehom predstavila publici i kritičarima velikim ciklusima u Nјujorku, Bostonu, Vašingtonu, San Francisku, Montrealu, Torontu, Berlinu, londonskom Vigmor Holu i pariskom Luvru. Liz de la Sal se bavi i pedagoškim radom i drži majstorske kurseve u mnogim gradovima u kojima nastupa.

Aleksandar Vedernikov je odrastao u porodici muzičara. Nјegov otac, takođe Aleksandar, bio je poznat u celom Sovjetskom Savezu i šire po svojim interpretacijama uloga kao što su Boris Godunov i Kutuzov u Ratu i miru, a njegova majka, Natalija Gurejeva, bila je profesorka orgulјa na Moskovskom konzervatorijumu. Diplomirao je na Moskovskom konzervatorijumu 1990. godine.

U periodu od 1988. do 1995. godine bio je asistent šefa-dirigenta i drugi dirigent Simfonijskog orkestra Čajkovski. Vedernikov je 1995. godine osnovao Rusku filharmoniju, čiji je umetnički direktor i šef-dirigent bio do 2004. godine. Dirigovao je ruskim Državnim simfonijskim orkestrrom i Akademskim simfonijskim orkestrom Sanktpeterburške filharmonije. Od 2003. godine je član kolegijuma dirigenata Ruskog nacionalnog orkestra. Vedernikov je, takođe, bio zadužen za razvoj programa simfonijskih koncerata u Bolјšoj teatru.

Nјegova duboka posvećenost ruskom repertoaru seže mnogo dalјe od osnovnog repertoara romantičarskih kompozicija i remek dela 20. Veka – od kompozitora kao što su Musorgski, Čajkovski, Rahmanjihov, Prokofjev i Šostakovič. Vedernikov je neumorni promoter dela Georgija Sviridova, Mječislava Vajnberga i Borisa Čajkovskog, a zaslužan je i za potpuno nove načine interpretacije velikog broja kompozicija Tanjejeva i Glinke.

Vedernikov redovno sarađuje sa mnogim orkestrima, kao što su Pariski orkestar, Simfonijski orkestar Bi-Bi-Sija, Simfonijski orkestar Japanske radiotelevizije, Filharmonija Holandske radiotelevizije, Simfonijski orkestar Grada Birmingema… i mnogim drugim.

Trenutno angažovan kao šef-dirigent Simfonijskog orkestra iz Odenzea u Danskoj, Aleksandar Vedernikov je uzdigao ovaj orkestar na novi kvalitativni nivo, a momentalno radi na trogodišnjem projektu koncertnog izvođenja Vagnerovog ciklusa Prsten Nibelunga. Na operskoj sceni, Vedernikov često gostuje u berlinskoj Komičnoj operi, a dirigovao je i širom Italije, u milanskoj Skali, Pozorištu Feničeu Veneciji, bolonjskom teatru Komunale, torinskom teatru Ređo i u Rimskoj operi.

(danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.