Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Muzika » Klasika » Beogradska filharmonija: Dva koncerta za avanturiste
Za avanturiste: Đovani Solima i Gabrijel Felc

Beogradska filharmonija: Dva koncerta za avanturiste

Prava poslastica za avanturiste u četvrtak 9. i petak 10. februara na Kolarcu! U Velkoj dvorani Kolarčeve zadužbine nastupa čuveni italijanski kompozitor i violončelista Đovani Solima, sa Beogradskom filharmonijom kojom diriguje šef-dirigent orkestra u narednoj sezoni – Gabrijel Felc.

Program:

K. Šimanovski: Koncertna uvertira
Đ. Solima: Narodne priče za violončelo i orkestar
B. Smetana: Moja domovina, odlomci

Koncerti počinju u 20 časova.

Ulaznice se mogu kupiti na biletarnici Beogradske filharmonije i onlajn, po ceni od 600, 800 i 1.000 dinara.

Đovani Solima je virtuoz na violončelu, za koga sviranje nije samo sebi cilj, već sredstvo komunikacije sa svetom. On je i nesvakidašnji kompozitor, jer komunicira muzikom koja je puna mediteranskih ritmova, uz tipično italijansku melodiku. Đovanijev svet obuhvata sve epohe „od violončela iz doba jure“, kako naziva barokni period, do „metala“. Uglavnom komponuje za violončelo i daje značajan doprinos stvaranju novog repertoara za svoj instrument. Njegova publika je raznolika – Đovani Solima osvaja simpatije od ljubitelja klasične muzike do mladih „metalaca“.

Solima je rođen u Palermu, u porodici muzičara. Učio je violončelo kod Đovanija Perijere i Antonija Janigra, a kompoziciju sa svojim ocem Eliodorom Solimom i Milkom Kelemenom. Od malih nogu, sarađivao je sa najpoznatijim muzičarima i autorima.

Njegovi solistički, kao i sa orkestrom i različitim ansamblima (među kojima je i Đovani Solima Bend, koji je osnovao u Njujorku 1997. godine) kreću se između formalnih i alternativnih lokacija.

Paralelno sa violončelom, Solima istražuje novih granica na polju kompozicije, nastalih kontaminacijom između različitih žanrova, uz upotrebu i orijentalnih insturmenata, od kojih su neki električni, a puno njih je sam i izmislio. Sarađivao je i sa drugim umetnicima, npr. iz oblasti plesa, iz sveta pozorišta i sa filmskim umetnicima.

Zajedno sa violončelistom i kompozitorom Enrikom Melocijem, Solina radi na promovisanju projekta 100 Violončela, koji je pokrenut u Okupiranom pozorištu Vale u Rimu 2012. godine. Muzičari različitih uzrasta i obrazovanja sastaju se tokom tri dana i tri noći i sviraju muziku za violončelo, od baroka preko rok muzike do savremene muzike komponovane „tokom koncerata“, bez ograničenja.

Tokom 2013. i 2014. godine, radio je kao muzički direktor projekta „Noć tarantule“ (La Notte della Taranta) – festivala tradicionalne popularne muzike iz Salenta, čiji je vrhunac veliki koncert sa više od 140.000 ljudi u publici.

Među poslednjim albumima izdvajaju se „Neapolitan Cello Concertos“ za diskografsku kuću Glossa, „Caravaggio“ i „Aquilarco“ za kuću Egea, Decca  izdaje „Onyricon“, a Glossa Music prvi snimak projekta „Kostanci“.

Đovani Solima predaje na Akademiji Santa Ćećilija u Rimu. Svira na violončelu koje je izradio Frančesko Ruđeri (1679, Kremona).

Gabrijel Felc rođen je 1971. godine u Berlinu. Od 1989. do 1994. godine studirao je na Muzičkoj akademiji Hans Ajzler u Berlinu na odsecima za dirigovanje i klavir. Nakon studija, postao je asistent Gerdu Albrehtu u Hamburškoj državnoj operi (1994–1995). Svoje prve angažmane dobio je u operi u Libeku (1995–1997) i pozorištu u Bremenu (1997–2001).

Gabrijel Felc je dirigovao vodećim orkestrima u Nemačkoj i inostranstvu. Bogata diskografija čini ga jednim od najistaknutijih dirigenata svoje generacije. Repertoar obuhvata velikane od Mocarta i Betovena preko Rahmanjinova, Elgara, Prokofjeva, Skrjabina i Riharda Štrausa do Nonoa i Ligetija. Felc je 2007. godine započeo snimanje svih Malerovih Simfonija (za producentsku kuću Dreyer-Gaido) sa Štutgartskom filharmonijom. Za sada su završeni snimci prvih sedam simfonija. Ovaj ciklus je izuzetno hvaljen od strane kritičara kao „najneobičniji i najkontroverzniji ciklus poslednjih godina“.

Istovremeno od 2013. godine radi kao generalni muzički direktor Dortmundske opere i šef-dirigent Dortmundske filharmonije. Nakon tri veoma uspešne godine, ugovor mu je obnovljen pre isteka do 2023. godine.

Neobičnim programima i primetnim poboljšanjem muzičkog kvaliteta uspeo je značajno da poveća posećenost koncerata svih ovih orkestara.

Među budućim projektima treba pomenuti koncerte i operske postavke u Berlinu, Cirihu, Beogradu, Tajpeju (Tajvan), Kelnu, Gracu, Sendaju (Japan) i San Antoniju (SAD).

(danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.