Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Film » U bioskopima: Čuvari galaksije vol. 2
U bioskopima: Čuvari galaksije vol. 2

Posle praznika u bioskopima će se prikazivati nova Marvelova naučno-fantastična avantura „Čuvari galaksije vol. 2“.

U domaćim bioskopima 3. maja biće upriličene premijerne projekcije ovog filma, a od 4. maja drugi deo kultnog SF-a biće na redovnom repertoaru svih bioskopa.

Film „Čuvari galaksije“ je leta 2014. godine bio ostvarenje s najvećom zaradom. Sada nastavljamo tamo gde smo ih na kratko i ostavili. „Čuvari galaksije vol. 2“ je akciona svemirska avantura Pitera Kvila, poznatog i kao Star Lord i njegove grupe ekscentričnih likova koji patroliraju svemirom, radeći kao plaćenici, koristeći slavu posle spasavanja Zandara.

Uz zvuke potpuno novog Savršenog miksa broj 2, Marvelovi junaci nastavljaju avanture koje prelaze krajnje granice kosmosa.

Čuvari moraju da se bore da bi održali svoju novostvorenu porodicu na okupu dok razotkrivaju misteriju pravog porekla Pitera Kvila. Stari neprijatelji postaju novi saveznici, a omiljeni likovi iz stripova dolaze u pomoć našim herojima dok Marvelov filmski svet nastavlja da se širi.

Upustite se u nezaboravnu svemirsku avanturu i otkrijte da li lopov, propalica, ubica, manijak i malo besno drvo mogu postati heroji. (danubeogradu.rs)

Originalni naslov i prevod na srpski: Guardians of the Galaxy Vol. 2 / Čuvari galaksije vol. 2. Dužina trajanja filma: 131 minut. Država i godina proizvodnje: SAD / 2017. Žanr: akcija, naučna-fantastika. Uloge: Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Karen Gillan. Scenarista i reditelj: James Gunn.

Čuvari galaksije vol. 2 – više o filmu

Marvel studio nam je do sada doneo velike bioskopske hitove, kao što su Ajronmen, Kapetan Amerika, Tor, Antmen, Doktor Strejnž i Osvetnici.

Sada nam stiže nastavak koji s nestrpljenjem očekujemo, o omiljenoj grupi galaktičkih buntovnika – o Čuvarima galaksije.

Tvorci Čuvara galaksije su Arnold Drejk i Džin Kolan. Prvi pout su objavljeni 1969. godine, kao tim junaka u 31. veku, pri čemu je svaki član poslednji predstavnik svoje vrste. U drugoj fazi stvaranja Marvelovog filmskog sveta, „Čuvari galaksije“ su prva franšiza koja uvodi junake koji nisu u grupi Marvelovih nosilaca. Ovim filmom je načinjen dramatični iskorak od svih prethodnih, kada je u pitanju stil, ton, dinamika između likova itd.

Scenarista i režiser Džems Gan, kada je video kako njegovi novu filmski junaci postaju deo pop kulture, izjavio je: „Bilo je zaista veliko zadovoljstvo videti kako se ovi junaci na tako prisan način obraćaju ljudima širom sveta. U suštini, Čuvari galaksije su grupa autsajdera koji su postali porodica, koja funkcioniše. To je ono što pogađa najrazličitije ljude. Sjajno je to što se film dopada klincima isto onoliko koliko se dopada njihovim roditeljima, kao i njihovim roditeljima. Sa likovima se povezuju sve generacije, od Tajlanda do Južne Amerike“.

Povratak

Glumci su se opet uživeli u uloge šarenolikih, nefunkcionalnih, jedinstvenih junaka među kojima se stvara nova dinamika.

Prvi film je bio o stvaranju jedne nove porodice, a drugi nam pripoveda o tome kako ta porodica živi, (ne)funkcioniše i suočava se sa poteškoćama iznutra i sa strane.

Odnosi među likovima se razvijaju. Piter Kvil rešava misteriju svog porekla – roditelja. Iako se drugi deo nastavlja gde je prvi stao, Piter Kvil je sada malo više vođa ove družine i postaje istinski Star Lord. U prvom delu je značajan njegov odnos s majkom, a sada se sve seli na viši nivo, jer upoznaje i svog oca.

Zoi Saldana je ponovo u ulozi Gamore – smrtonosnog ubice zelene kože, koja takođe ima problem i nerešene stvari u vezi sa svojim poreklom i porodicom. Nju i njenu sestru Nebulu je usvojio Tanos. Onda je Gamora bila dobra osoba, a Nebula zla, skoro kao neki seper-zlikovac. Sada saznajemo da su njihov odnos i istorija mnogo komplikovaniji nego što se na prvi pogled čini.

Gamora počinje da se miri sa svojom prošlošću, gresima, strahovima i činjenicom da sve ostale drži na distance od sebe.

Dejv Bautista je opet strašni Draks – kompleksan lik koji je gotivan koliko i zastrašujuć. Ljupko je nesvestan svoje osobine da sve shvata veoma bukvalno. To dovodi do toga da sve što kaže zvuči veoma smešno i zabavno, a on zapravo uopšte nema smisla za humor.

Kada su u pitanju glasovi, Džems Gan poznaje Roketa bolje od ikoga, jer režiser kaže da u ovom liku ima dosta toga njegovog. Roket je malo mučeno stvorenje, rastavljeno pa opet sklopljeno, a ipak je i dalje duhovit i hrabar. Glas mu daje Bredli Kuper.

U „Čuvarima galaksije“ se pojavio jedan lik koji u sceni zaseni sve ostale, uprkos tome što ume da izgovori samo tri reči. Grut je bio starina, mudro humanoidno drvo koje govori, ali samo tri reči. „Ja sam Grut“. Postao je jedan od najomiljenijih likova od svih u Marvelovom filmskom svemiru. Vredan i odan Roketov prijatelj i zaštitnik. Glas i stav mu opet pozajmljuje Vin Dizel.

Čuvari galaksije vol. 2

Piter Kvil u drugom delu traži svog biološkog oca, Igoa, ali se ispostavlja da je njegov pravi „tata“, u duhovnom smislu, zapravo čovek koji ga je usvojio, pošto ga je oteo sa Zemlje, Jondu. Sada saznajemo ko je on zapravo – veoma kompleksan lik koji je počinio mnoga zla, ali je uradio i mnogo toga dobrog. Igra ga Majkl Ruker.

Sada mnogo veću ulogu ima i Gamorina sestra i protivnica, Nebula (što na srpskom znači kosmička „maglina“). Igra je Karen Gilan. Ona je sebi dala zadatak da uništi svoju sestru Gamoru i neće dozvoliti da joj se bilo šta ispreči na tom putu.

Jedan od novih likova u priči je Igo, biološki otac Pitera Kvila. On je zapravo „zvezdano biće“, međugalaktički istraživač, koji i sam traži Pitera Kvila, svog sina. Za ovu veoma važnu ulogu izabran je Kurt Rasel.

Pored njega, nova u priči je i Mantis – njegov sluga i kvazi-pomoćnica, popularan lik u Marvelovom svetu. Mnoge glumice su prošle audiciju za ovu ulogu, ali najjači utisak je ostavila Pom Klementif, kojoj je ovo prva veća uloga.

Film otvara scena gde Čuvari ispunjavaju zadatak za Aišu, vrhovnu sveštenicu planete po imenu Suverena, na kojoj živi rasa genetski modifikovanih žitelja.

U samom centru zbivanja u filmu su Ravadžeri. Jednog od po činu najviših članova ovog bratstva, Stakara, igra Silvester Stalone. Lora Hadok je u ulozi Piterove majke i Igoove ljubavi sa planete Zemlje, Meredit Kvil.

Čuvari galaksije vol. 2

Stvaranje sveta „Čuvara galaksije“

Prvi deo je sniman u Velikoj Britaniji, a produkcija drugog dela se u potpunosti seli u Pajnvud studio u Fejetvilu, u Džordžiji.

„Čuvari galaksije“ je vizuelno bio inspirisan petparačkim novelama i naučnom fantastikom iz pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka. Nastavak je u smislu scenografije u mnogome kompleksniji, jer ima više setova – različitih svetova, koji su zahtevali veću posvećenost detaljima i osobenostima.

Za scenografa Skota Čemblisa je jedan od prvih zadataka bilo osmišljavanje palate vrhovne sveštenice Aiše na Suvereni. Nastala je zanimljiva mešavina grafike petparačkih priča i art-dekoa iz pedesetih. Predivno asketsko obitavalište rase savršenih. Drugi veliki zadatak predstavljali su omiljeni bar Ravadžera – Gvozdeni lotus, Eklektor, Igoova planeta i unutrašnjosti brodova Ravadžera.

Naravno, kostimi su takođe odigrali svoju ulogu. Kostimograf Džudijana Makovski je zablistala kostimima za Aišu, Mantis, Ravadžere… Svih dve stotine napravljeno je ručno.

Muzika

Film je ispunjen akcijom, humorom, dramom, pa je i muzika morala da bude odgovarajuća. Uz živopisne likove „Čuvara galaksije“, muzika je ta koja je na publiku ostavila veoma snažan utisak. Bilo je od suštinske važnosti to ponoviti i unaprediti u nastavku.

Soundtrack prvog filma je prodat u više od million primeraka. Džems Gan kaže da je u drugom delu soundtrack sofisticiraniji, eklektičniji i popularniji.

Režiser i scenarista je muziku učinio delom scenarija u oba filma, jer su pesme sastavni deo pripovedanja. Svaka je nezamenljivi deo scene u koju je ubačena. •••