Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Sport » Šest najpopularnijih zabluda u vezi sa trčanjem

Šest najpopularnijih zabluda u vezi sa trčanjem

Svaki rekreativni trkač se zasigurno barem jednom susreo sa rafalom zabluda u vezi sa trčanjem: nije dobro za kolena, previše je naporno za tvoje godine, dosadno je i preteško… a ukoliko se pomene trkački klub spisak mitova se utrostručuje i postaje još kreativniji J

Aleksandar Sadžak, trener iz kluba Running tribe, rešio je da se izbori sa stigmom koja postoji oko ovog sve popularnijeg rekreativnog sporta i odgovori na najučestalije zablude u vezi sa trčanjem.

  1. TRČANJE JE DOSADNO?

Cilj u trčanju uvek postoji. On je u odluci da smanjiš težinu, izađeš iz teretane, zategneš noge ili istrčiš Beogradski polumaraton. Takođe, svaki pojedinačni trening ima svoj cilj koji je neophodno ispuniti i u tom smislu monotonost ne postoji. Da ne pominjemo da mnogi trkači koriste trening da “opuste mozak”, što govori u prilog tome da te trčanje može odvesti gde god poželiš.

  1. TRČANJE UNIŠTAVA KOLENA?

Medicinska istraživanja su odavno odbacila ovo verovanje. Zapravo, pravilnim trčanjem ćete ojačati svoje zglobove. Tačno je da se na kolena prenosi velika sila, pa su ona posebno opterećena tokom ovog načina kretanja, ali isto tako redovnim treningom uz jačanje mišića, prirodnim procesom se oporavljaju i jačaju i zglobovi, pa samim tim i kolena.

Problem sa kolenima tokom trčanja mogu imati ljudi koji imaju ranije povrede ili drugi problem sa zglobovima, zbog čega se pre same aktivnosti moraju obratiti lekaru. Takođe, problem se javlja kod početnika koji trče brže i/ili duže nego što njihovi mišići i zglobovi mogu u tom trenutku da podnesu, kao i kod trkača koji nisu razvili pravilnu tehniku.

  1. ŠTA ĆE TI KLUB ZA TRČANJE? TRČI SAM! Uvek možeš da trčiš sam ali…

Za razliku od individualnog trčanja koje može biti monotono, u grupi imate uvek podršku i motivaciju ljudi koji imaju isti cilj, redovne zakazane termine treninga i najvažnije – trenera. Iako vam na prvi pogled trčanje deluje kao krajnje jednostavna aktivnost, začudili biste se koliko rekreativaca tek uz trenera nauči pravilnu tehniku trčanja i disanja. Takođe tu su vežbe snage, bitne za ojačavanje mišića i zglobova, a trener je tu i da vas usmeri kako najbrže i najbezbednije da napredujete. Korist trčanja u klubu se vidi i u onim trenucima kada se možeš osloniti na savete iskusnih trkača oko sebe po pitanju kupovine prvih patika za trčanje, ishrane pred trku i trening i vežba istezanja za određeni mišić. A da ne govorimo o tome što nakon istrčane trke uvek imaš i sa kim da proslaviš uspeh J

  1. TRČANJE JE PRENAPORNO ZA TVOJE GODINE!

Ne postoji starosno ograničenje za trčanje, kao što ne postoji ni za učešće u ma­ra­to­nu ili po­lu­ma­ra­to­nu, gde se če­sto do­ga­đa da se od­lični re­zul­ta­ti po­sti­žu upra­vo u zre­li­jem ži­vot­nom do­bu. Ako pratite takmičenja videćete da na njima učestvuju i trkači koji su zagazili u devetu deceniju. Kada je reč o rekreaciji, svaki lekar će preporučiti lagano trčanje (džoging) kao odličnu terapiju protiv osteoporoze, oslobađanje od stresa, a pre svega aktivni ste i boravite u prirodi. Može li bolje?

  1. ISTE REZULTATE POSTIĆI ĆEŠ AKO TRČIŠ JEDNOM NEDELJNO PO SAT VREMENA!

Kao što nije dobro trčati svaki dan, nije dobro ni preskakati treninge. Za pravilan napredak i jačanje tela, potreban je neki kontinuitet. Smatra se da je 3 treninga nedeljno optimalno, jer je taman toliko potrebno telu da se odmori i pripremi za sledeći trening. Ako sledeći trening izostane, ne napredujemo, već ostajemo tamo odakle smo krenuli. Trčanje jednom nedeljno je ok kao i šetnja u prirodi, ali nećete osetiti prave, dugoročne blagodeti koje redovan trening donosi.

  1. TRČANJE PO HLADNOM VREMENU UTIČE NEGATIVNO NA IMUNITET!

Ovo je još jedna od zabluda koje su odavno prevaziđene i osporene. Pored toga što je trčanje zimi znatno efikasnije nego trčanje leti (leti telo troši energiju i vodu na hladjenje organizma – znojenje), može da bude i zdravo. Ovo se decenijama unazad uveliko koristi u Rusiji i Skandinaviji. Tokom boravka na niskim temperaturama, naše telo proizvodi veći broj ćelija koje se bore protiv infekcija. Naravno poželjno je unositi i veću količinu vitamina kako bismo pomogli sebi u tom procesu. Takođe boravak na hladnom pomaže i u oporavku mišića, što pokazuje i sve veća zastupljenost korišćenja krema koje „hlade“ , kao i krio terapije nakon treninga. Pored toga, hladno vreme se vrlo lako kompenzuje dobrim oblačenjem ili kako mi volimo da kažemo, nema lošeg vremena, samo loše opreme.

Ukoliko misliš da si spreman/na da zajedno sa trkačkim plemenom dostigneš nove ciljeve i želiš nove izazove prijavi se na martovski upis Running Tribe-a!

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.