Naslovna » Izlasci » Film » CZKD: Filmski program „Pejzaži koji se sećaju“
CZKD: Pejzaži koji se sećaju
CZKD: Pejzaži koji se sećaju

CZKD: Filmski program „Pejzaži koji se sećaju“

U ponedeljak, 9. jula od 15.00, u Centru za kulturnu dekontaminaciju (CZKD) biće organizovan filmski program „Pejzaži koji se sećaju“.

Program u Birčaninovoj 21 deo je projekta „Remembering Landscape“ koji je pokrenuo Muzej savremene umetnosti u Zigenu (Nemačka).

CZKD organizuje filmski program koji čine tri novija i vrlo zapažena autorska, umetnička filma čiji se autori bave načinima na koji se događaji upisuju u pejzaž, pitanjem traumatizacije prostora kroz nasilna i zločinačka dela, kao i načinima na koji pejzaž postaje prostor sećanja ili prostor zaborava.

Pejzaži koji se sećaju – program

Ponedeljak, 9. jul
15.00… Pejzaži rata, pejzaži mira
r: Aron Sekelj
Srbija, Nemačka, 52′, 2017

16.00… Spomenik
r: Igor Grubić
Hrvatska, 50′, 2015

18.00… Dubina dva
r: Ognjen Glavonić
Srbija, Francuska, 80′, 2016

19.30… Ognjen Glavonić i Aron Sekelj u razgovoru sa Branislavom Dimitrijevićem

Pejzaži koji se sećaju – kako, zašto…

„Pejzaž bi se u najkraćem mogao odrediti kao kulturalizacija fizičkog predela. Iako se ovaj pojam i dalje uglavnom razume kao žanr u istoriji umetnosti – bilo kao pitoreskni ili kao sublimni prizor – pejzaž je uvek i predstava ideološke naturalizacije kulturnih i društvenih okolnosti kroz neposredne fizičke datosti.

Ove datosti su rezultat napete koegzistencije prirodnih uslova i društveno-ekonomskih procesa koji ga popunjavaju ili ispražnjavaju, a što sve utiče na kreiranje ambijenta u kom se krećemo i u kom mislimo sopstvene živote.

Na koji način se događaji upisuju u pejzaž a na koji način se takva predstava prostora kulturalizuje i normalizuje kao fizički, imaginarni i simbolički ambijent u kom živi neka zajednica ljudi? Na koji način pejzaži pamte i zaboravljaju?

Kakav je odnos pejzaža i nasilja političke moći? Kakav je odnos pro-filmskog fizičkog prostora i filmske reprezentacije narativnih kapaciteta tog prostora izvan danas dominantne spektakularizacije, komodifikacije i neutralizacije kritičkog mišljenja? Zašto se filmovi vraćaju pejzažu i zašto danas i ovde?“

Filmski program se organizuje u okviru „terenskog seminara“ za studente umetničkih i društvenih studija iz Nemačke, Belgije, Rumunije i Srbije, i otvoren je za javnost.

Razgovor će biti održan na engleskom jeziku. (danubeogradu.rs)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.