U petak, 31. maja od 20.00, u Velikoj sali Kolarčeve zadužbine nastupiće Beogradska filharmonija sa dirigentom Danijelom Rajskinom.
Na programu je finale filharmonijskog ciklusa „Mrakobes“ i moćna kombinacija dela Šostakoviča, Šnitkea i Čajkovskog. Kao solista sa orkestrom se prvi put predstavlja violistkinja Tatjana Mazurenko.
Poslednjim koncertom u ovom ciklusu, mračna strana ljudskog postojanja dostiže svoju muzičku kulminaciju.
Program otvara svita iz opere „Ledi Magbet Mcenskog okruga“ Šostakoviča, po priči o mladoj ženi preljubnici koja ubija svog supruga, njegovog oca i nećaka. Interesantno je što je Šostakovič glavnu junakinju pretvorio u svojevrsnu feminističku heroinu koja te zločine čini u cilju sopstvenog oslobađanja od muške dominacije.
Jedno od izvođenja ovog dela na kome je prisustvovao Staljin i revoltirano ga napustio, odvelo je kompozitora u duboki mrak narednih 25 godina u kojima je bio odbačen.
Nesrećne životne okolnosti obeležile su i nastanak Koncerta za violu Alfreda Šnitkea, na kome je kompozitor radio u prelomnom periodu svog života.
Ova kompozicija je odmah doživela veliki uspeh, delom i zbog čuvenog Jurija Bašmeta kome je posvećena. Zajedno sa Beogradskom filharmonijom, publika će imati priliku da čuje Tatjanu Mazurenko, jednu od vodećih violistkinja današnjice kao i njen prepoznatljivo izražajan stil.
Koncert zaokružuje Četvrta simfonija Čajkovskog, zvana „Sudbinska“. Rad na njoj autor je započeo u poslednjim mesecima braka i predstavlja njegovu borbu sa seksualnom opredeljenošću i depresijom. Zato čitavim delom provejava metafora sudbine, te fatalne snage koja nas onemogućava da dostignemo sreću.
Sto ulaznica za program snažne tematike biće u prodaji sat vremena uoči koncerta, odnosno od 19.00 na blagajni Kolarca. (danubeogradu.rs)

Novinar iz Beograda od 1992. godine, osnivač je i glavni i odgovorni urednik portala Dan u Beogradu.