Petrovaradinska tvrđava u Novom Sadu postala je deo nove turističke rute – „Creative History Balkans Tour“, kojom se promovišu balkanske tvrđave.
Kao jedna od najvažnijih kulturno-istorijskih atrakcija u regionu, druga najveća evropska tvrđava na Dunavu, širom sveta postala je poznata po održavanju Exit festivala, koji na njenoj turistifikaciji radi intenzivno već godinama, a od ove biće još vidljivija u svetskim okvirima.
Svi turisti koji se zainteresuju za istorijsko i kulturno nasleđe Balkana, moći će bliže da se upoznaju sa Petrovaradinskom tvrđavom zahvaljujući projektu „Creative History Balkans Tour“, koji je pokrenula Exit fondacija.
Petrovaradinska tvrđava – „Tvrđava mira“
Tura će biti realizovana u okviru platforme „Tvrđava mira“ projekta „Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture“.
Povodom obeležavanja sto godina od potpisivanja Versajskog mirovnog sporazuma 1919. godine i zvaničnog završetka Prvog svetskog rata, Exit fondacija će u saradnji sa legendarnom multimedijalnom umetnicom i mirovnom aktivistkinjom Joko Ono 28. juna na Petrovaradinskoj tvrđavi otvoriti i konceptualnu instalaciju pod imenom „One day…“.
Pored Exita, ova instalacija će dodatno promovisati Petrovaradinsku tvrđavu, ali i ceo Novi Sad na međunarodnoj sceni kao grad tolerancije, saradnje i kulture.
– Veoma smo srećni što zajedno sa ikonom mirovnog pokreta i savremene umetnosti Joko Ono donosimo prvi veliki spomenik miru na ovim prostorima koji će biti nova kulturno-turistička atrakcija Novog Sada i Srbije. Kao i projekat „Kreativna istorija Balkana“ koji promoviše kulturni turizam i četiri tvrđave Balkana kroz spoj kreativnih industrija i kulturnog nasleđa, i u slučaju saradnje sa Joko Ono imamo istu fuziju modernog i tradicionalnog. Instalacija koju je uradila Joko Ono urađena je po motivima tradicionalnog broda „Šajka“ koji su koristili vojnici-graničari Vojne krajine, i koji je deo srpskog kulturnog nasleđa – izjavio je Ivan Petrović, Predsednik UO Exit fondacije.
Creative History Balkans Tour
Projekat „Creative History Balkans Tour“, koji je Exit fondacija pokrenula uz podršku Evropske unije i Saveta za regionalnu saradnju, ima za cilj da brendira i promoviše četiri istorijske tvrđave u četiri balkanske zemlje, oslanjajući se na sinergetski spoj kreativnih industrija i kulturnog nasleđa: Tvrđavu Kastel u Banja Luci u Bosni i Hercegovini; budvanski Stari grad u Crnoj Gori; Petrovaradinsku tvrđavu u Novom Sadu u Srbiji; i Tvrđavu Rozafa u Skadru u Albaniji.
– Ideja Saveta za regionalnu saradnju, koja je implementirana i finansirana od strane EU projekata razvoja turizma i promocije, jeste da se odaberu najbolje kulturne i avanturističke turističke ponude Zapadnog Balkana i da se pretvore u jedan zajednički regionalni turistički proizvod koji će privlačiti više posetilaca u region, zadržati ih duže, i da posete ne jednu već nekoliko lokacija. Projekat „Kreativna istorija Balkana“ implementiran uz podršku Saveta za regionalnu saradnju upravo to i radi, a uz sebe ima i najbolji evropski muzički festival Exit – rekao je predstavnik Saveta za regionalnu saradnju Nikola Gaon.