Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Pozorište » Dani Smiljane Mandukić 2019, drugi deo
Dani Smiljane Mandukić: Iverje (foto: Lidija Antonović)
Dani Smiljane Mandukić: Iverje (foto: Lidija Antonović)

Dani Smiljane Mandukić 2019, drugi deo

Drugi deo manifestacije Dani Smiljane Mandukić, posvećene velikoj koreografkinji, biće organizovani 11. i 12. oktobra 2019. godine.

Pred svaki program biće održan flešmob „Trgovi plešu“ gde će svi imati priliku da uživaju i priključe se plesnim pokretima Smiljane Mandukić na Trgu Mire Trailović.

Posle predstava biće upriličen razgovor sa učesnicima.

Teorija struna

Umetničko-edukativna manifestacije počinje u Bitef teatru 11. oktobra od 20.00 predstavom „Teorija struna„.

Predstava „Teorija struna“ nastala je kao rezultat koautorskog rada žena starosne dobi između 50 i 60 godina, koje su nekada plesale u studiju Dubravke Maletić, nekadašnje igračice i učenice Smiljane Mandukić.

Sada, 30 godina posle poslednjeg zajedničkog nastupa, okupile su se kako bi promišljale o sebi, promenama koje su se u međuvremenu dogodile, svojoj poziciji u društvu koje se takođe menja, očekivanjima od „žene određene dobi“ na koja ne pristaju i svojim intimnim pričama o kojima žele da govore.

Ovaj ples je izvođenje stalne tenzije između opštih slika o ženi i specifičnosti ličnih istorija, stremljenja, odnosa prema sebi i životu. Teorija struna (koja se razvila u okviru fizike kao pokušaj opisivanja svih poznatih osnovnih sila i stanja materije) se koristi kao metafora „ženskog principa“ i zajedništva, ali se rizomatski otvora i za drugačija čitanja.

Predstava je nastala u produkciji Centra za umetnost pokreta Perpetuum. Koncept i dramaturgija: Marko Pejović. Koreografija i izvođenje: Branka Baretić Milenković, Danijela Radosavljević Pantić, Marina Nisić Maraš, Stanislava Maksimović Raičević, Svetlana Mojsilović Đurović.

Iverje

U subotu, 12. oktobra od 18.00, premijerno će biti prikazan dokumentarno-umetnički film „Iverje“.

U junu ove godine u Bitef teatru premijerno je izvedena plesna predstava „Iverje“ u okviru junskih Dana Smiljane Mandukić.

Početna tačka procesa rada na predstavi je bila anamneza tri generacije članova porodica Kojadinović, Đorđević, Minić i Gallon, neizlečivo zaraženih igrom.

Plesni susret 20-godišnjeg Andrea Gallona, igrača Orlando Baleta (SAD) i njegove bake Natalije Đorđević, stare 95 godina, nekadašnje igračice Smiljane Mandukić i kasnije balerine u Narodnom pozorištu, kao i igrača više generacija, pokušaće da odgovori na pitanja: da li postoji genetsko pamćenje pokreta?; da li se ljubav ka igri prenosi sa generacije na generaciju?; koja su fizička ograničenja koje godine donose, i da li se može jednako uzbudljivo i nadahnuto igrati rukama, glavom, očima?

Sam proces rada na predstavi, kao i predstava i intervjui sa učesnicima zabeleženi su kamerom Milutina Labudovića. On, zajedno sa rediteljkom i koreografkinjom predstave Sanjom Krsmanović Tasić potpisuje režiju ovog filma. Jugoslav Hadžić je autor muzike.

Film „Iverje“, nakon filma „Telo pamti“ nastalog u prošlogodišnjoj produkciji Dana Smiljane Mandukić i Umetničke utopije, ima kao misiju očuvanje nematerijanog plesnog nasleđa savremene umetničke igre u Srbiji.

U filmu igraju i govore: André Gallon, Natalija Đorđević, Jelena Minić Gallon, Gordana Kojadinović Balić, Danica Gallon, Ljupče Đorđević, Sara Tasić, Divna Petrović.

Članovi grupe Starogradska Srbija: Stanislav Rakulj, Katarina Latinović, Voja Zlatanović, Bilja Ilić, Dragoljub Denić, Dušica Aleksov, Božidar Pribaković, Vesna Uskoković.

Predstava i film „Iverje“ deo su projekta Plesa zajednice koji je pokrenut na prvim Danima Smiljane Mandukić.

Vrtenje

Vrtenje (foto: Đorđe Tomić)
Vrtenje (foto: Đorđe Tomić)

U subotu, 12. oktobra od 20.00, na programu je predstava „Vrtenje – esej u pokretu„.

Priču o svojih 37 godina života na sceni Sanja Krsmanović Tasić će ispričati plesom i glumom kroz vrtenje, povezujući i isprepletajući umetničke, filozofske, spiritualne, antropološke i druge aspekte veštine koju razvija i usavršava više od 25 godina.

Forma predstave je esej u pokretu koji će sadržati fusnote, sastavni deo svakog eseja, koje će birati publika, time određujući sadržaj predstave, jer sve fusnote neće imati mogućnost da se otkriju tokom ograničenog vremena trajanja eseja-predstave.

Dani Smiljane Mandukić održani su prvi put u junu 2017. godine povodom četvrt veka od smrti te umetnice.

Smiljana Mandukić (1908-1992), plesačica, koreografkinja i plesna pedagoškinja, jedna od začetnica savremene umetničke igre u Srbiji. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.