Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Nove žute trake u Beogradu – zbog boljeg protoka javnog gradskog prevoza
Nove žute trake u Beogradu - zbog boljeg protoka javnog gradskog prevoza
Nove žute trake u Beogradu - zbog boljeg protoka javnog gradskog prevoza

Nove žute trake u Beogradu – zbog boljeg protoka javnog gradskog prevoza

Od danas, 20. decembra 2019, u Beogradu su uvedene nove žute trake na četiri lokacije, zbog boljeg protoka javnog gradskog prevoza.

Na raskrsnici ulica Milentija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina, žuta traka je postavljena u tramvajskoj baštici i obeležana oznakama „bus“ i „taksi“.

Ulica omladinskih brigada je obeležena žutom trakom u oba smera, od kružnog toka kod Opštine Novi Beograd do Ulice Jurija Gagarina.

U Bulevaru oslobođenja tramvajske baštice su obeležene kao žute trake, od Veterinarskog fakulteta do kružnog toka na Slaviji.

Takođe je napravljen novi režim saobraćaja u Ulici Jaše Prodanovića, od Cvijićeve do Takovske: Ulica Jaše Prodanovića u smeru ka Takovskoj postaje jednosmerna, osim za trolejbuse koji će saobraćati u oba smera. Biće postavljena signalizacija za zabranu skretanja iz Cvijićeve u Jaše Prodanovića, pa će biti omogućeno lakše uključenje trolejbusa u Takovsku.

Žute trake i u drugim ulicama do kraja godine

Gradske vlasti su najavile da će do 31. decembra 2019. biti reorganizovana stajališta javnog prevoza na raskrsnici Mite Ružića i Bulevara kralja Aleksandra.

U Ulici Mite Ružića postoji stajalište koje bitno remeti protok automobila i vozila javnog prevoza, pa će to stajalište biti premešteno u Bulevar kralja Aleksandra u smeru ka gradu, gde će tramvajska baštica biti obeležena kao žuta traka.

Žuta traka će biti uvedena u Bulevaru vojvode Mišića, od Radničke ulice do „Tempa“, ali će važiti samo „u špicu“, tačnije od 7.00 do 9.00 i od 15.00 do 18.00.

Žuta traka postoji od Gazele do Mosta na Adi, a sada će biti proširena do „Tempa“.

Do 31. decembra ove godine biće uvedene žute trake u Ulici Jurija Gagarina, na delu od Omladinskih brigada do Mosta na Adi. To će biti urađeno u oba smera zbog lakšeg funkcionisanja linija 85, 89 i 95.

Do kraja januara biće izmenjen režim saobraćaja na raskrsnici koja pravi najveći problem u ulicama Ilije Garašanina, Takovskoj i Svetogorskoj.

Biće uvedena zabrana skretanja levo za vozila iz Ulice Ilije Garašanina u Takovsku ulicu. Ukoliko želite da skrenete levo, moraćete najpre da skrenete u Ulicu 27. marta, a potom levo.

Gradske vlasti najavile su i da će biti obeležena i žuta traka u Ilije Garašanina od Majora Ilića do Takovske, a uvodi se i žuta traka u Višnjičkoj ulici, od Vuka Vrčevića do Rospi ćuprije, i to će biti završeno do kraja januara.

Biće postavljena horizontalna i vertikalna signalizacija, zabrana blokiranja raskrsnica Mihajla Pupina sa Milentija Popovića i Bulevarom Nikole Tesle.

Novi način kontrole korišćenja žutih traka

– Do kraja januara uspostavićemo novi tehnološki način kontrole svih žutih traka, kontrole stajanja na četiri migavca i zauzimanja tramvajskih baštica. Biće to savremen način kontrole. Više neće biti moguće da se neko sakrije i pomisli da ga neće uočiti kada se bahato parkira ili zauzme žutu traku. Takav prekršaj vrlo brzo će biti uočen a kazna napisana u roku od nekoliko minuta, te ništa više neće zavisiti od saobraćajnih i komunalnih policajaca. Na taj način ćemo građane i gradski prevoz zaštititi od bahatog parkiranja. Osim toga, postoji još 25 različitih predloga koje smo dobili od naših sekretarijata za javni prevoz i saobraćaj o tome šta sve treba uraditi, a za svaku od tih mera prethodno će se uraditi potrebne analize i simulacije – rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić za Studio B.

On je najavio da će danas uputiti pismo „Putevima Srbije“ u kojem će se tražiti da deo auto-puta kroz Beograd bude proglašen gradskom saobraćajnicom koja će imati isti tretman kao i sve druge ulice u gradu i omogućiti da dosadašnja zaustavna traka takođe postane žuta traka.

Vesić je podsetio da se u Beogradu u poslednje tri godine registruje 50 hiljada novih automobila godišnje.

– To je apsolutno neizdrživo s obzirom na postojeću infrastrukturu, jer u ovom trenutku već imamo više od 700.000 automobila u Beogradu. To je uzrok slabije protočnosti javnog prevoza, ali i zagađenja u Beogradu. Jedini smo grad u Evropi te veličine čiji osnovni podsistem javnog prevoza je autobuski, za razliku od drugih gradova gde je to šinski prevoz, metro ili laka železnica – zaključio je Vesić. (Beoinfo)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.