Naslovna » BG servis » Kako bi trebalo sve da izgleda kad bude uveden javni gradski prevoz
Kako bi trebalo sve da izgleda kad bude uveden javni gradski prevoz (foto: Pixabay)
Kako bi trebalo sve da izgleda kad bude uveden javni gradski prevoz (foto: Pixabay)

Kako bi trebalo sve da izgleda kad bude uveden javni gradski prevoz

Javni gradski prevoz, pa i prigradski i lokalni, trebalo bi da proradi u Beogradu 8. maja 2020, „u skladu sa epidemiološkom situacijom“.

Krizni štab za suzbijanje COVID-19 juče je objavio instrukcije za organizovanje prevoza u gradovima Srbije koje ćei i gradska vlast u Beogradu najverovatnije da usvoji.

Javni gradski prevoz biće dostupan u prvoj fazi zaposlenim licima, pa od sredine maja i studentima i đacima, u trećoj fazi i nezaposlenima, turistima i ostalim licima, uključujući, kako je navedeno i penzionere mlađe od 65 godina, da bi, na kraju, bio prilagođen i licima starijim od 65 godina.

Period trajanje svake faze variraće od grada do grada, a on što važi za sve, pa i za Beograd, je sledeće…

Gradske vlasti najavile su da će se od 8. maja na ulicama prestonice naći uobičajen broj vozila gradskog prevoza kao u redovnim uslovima, ali da će biti ograničen broj ulazaka, odnosno korisnika.

Javni gradski prevoz u Beogradu: pravila za vozače i putnike

»»» Vozači moraju obavezno da nose maske i rukavice (po mogućnosti i zaštitne vizire) dok upravljaju vozilom, isto kao i redari, kondukteri i kontrolori.

»»» Vozačka kabina mora biti odeljena fizičkom barijerom od putničkog dela vozila (providna pregrada).

»»» Usluge javnog prevoza mogu da koriste samo lica koja nose maske i rukavice, tj. neće biti dozvoljen ulaz putnicima koji na pravilan način ne koriste zaštitne maske i rukavice.

»»» Ulaz putnika u vozilo je moguć samo na jednim vratima (prednjim ili zadnjim), s tim što se vozilo mora vidljivo obeležiti sa spoljašnje i unutrašnje strane na kojim vratima je ulaz a na kojim izlaz putnika iz vozila.

»»» U unutrašnjosti vozila mora biti jasno obeležen pravac kretanja putnika (od ulaza ka izlazu).

»»» Na ulaznim vratima vozila mora stajati jedan zaposleni kod prevoznika (tzv. redar) koji će voditi računa o tome da li putnici imaju zaštitnu opremu, a vršiće i proveru validacije voznih isprava i druge radnje kojima se obezbeđuje sigurnost putnika i vozača.

Javni gradski prevoz: Priprema i održavanje vozila

»»» Sedišta moraju biti vidljivo obeležena sa uspostavljenim dozvoljenim razmakom koji omogućava razdvojenost putnika (na duplim sedištima može da sedi samo jedan putnik, na primer).

»»» Mesta za stajanje u vozilu moraju biti vidljivo obeležena na taj način da se poštuje odgovarajuće dozvoljeno odstojanje, u skladu sa mogućnostima i kapacitetima vozila.

»»» Vozila se moraju pojačano dezinfikovati pre polaska i posle povratka u bazu.

»»» Pre i posle svake pojedinačne vožnje, vozilo se mora provetriti prirodnom ventilacijom. Preporučuje se da prozori budu otvoreni i u toku vožnje, ukoliko vremenske prilike dozvoljavaju.

»»» Ne sme da se koristi centralizovani način klimatizacije.

»»» U slučaju da su prozori blokirani, prevoznik je dužan da ih odblokira.

»»» Na stajalištima moraju biti vidno istaknuta pravila ponašanja u vozilima i moraju biti obeležena mesta za stajanje putnika na stajalištima.

(danubeogradu.rs)

Uređuje: Ah Neša

Novinar iz Beograda od 1992. godine, osnivač je i glavni i odgovorni urednik portala Dan u Beogradu.