Kraj školske godine u virtuelnim učionicama donosi brojne izazove – đaci se suočavaju sa problemima u motivaciji i poteškoćama u savladavanju lekcija.
Predlažemo vam pet knjiga koje će učenicima, ali i roditeljima i nastavnicima koji sa njima rade, pomoći da bolje usvoje gradivo i da razumeju proces učenja.
Ova odabrana izdanja biće na posebnom popustu od 30% na sajtu Kreativnog centra, do petka, 8. maja.
Kako postati i ostati glup (u 39 lekcija)
Ova knjiga definitivno privlači svojim provokativnim naslovom! Međutim, ona čitaocima odmah, i to bez dlake na jeziku, govori upravo suprotno od onoga što su u prvi mah pročitali.
Kako postati i ostati glup je knjiga o tehnikama učenja (s duhovitim osvrtom na uobičajene načine da se učenje izbegne), ali pre svega s važnom porukom da je znanje nešto što će nam život učiniti boljim i lepšim.
Autorke ovog duhovitog vodiča jesu spisateljica Jasminka Petrović i profesorka psihologije na Filozofskom fakultetu u Beogradu, dr Ana Pešikan, a knjigu je ilustrovao Bob Živković.
Knjiga je deo popularne edicije Bez dlake na jeziku. Godine 2004. nagrađena je najznačajnijom domaćom nagradom za dečju knjigu Neven, kao najbolja knjiga u oblasti popularne nauke, a objavljena je i u Turskoj, Poljskoj, Bugarskoj, Rusiji, Indoneziji, Ukrajini i Kolumbiji.
Učim da bolje učim. Za mlađe osnovce
Zahvaljujući ovoj knjizi sa 50 praktičnih odeljaka, učenik će moći: da shvati zašto nešto mora da nauči i zbog čega će mu to kasnije koristiti; da uvidi kako postoje različiti načini učenja i da pomoću kratkih testova otkrije onaj koji mu najviše odgovara; da ovlada nekim korisnim trikovima i nauči da sebi postavlja izazove koji će ga motivisati.
Knjiga će pomoći detetu da bolje uči i da se bolje organizuje i podstaći će njegovo osamostaljivanje.
Autori ove knjige, namenjene mlađim osnovcima i njihovim roditeljima, jesu Andre Žiordan, profesor na Univerzitetu u Ženevi i pisac nekoliko veoma popularnih knjiga o učenju, i Sonja Varnije, profesorka u školi, koja nastoji da svakodnevno smišlja razne aktivnosti kako bi svojim učenicima pomogla da bolje uče.
U pripremi je drugi deo ove knjige, koji je namenjen starijim osnovcima.
Vodič za bolji uspeh u školi
Od onih koji muče muku sa školom do đaka generacije – svi se bar ponekad osećaju preopterećeno, nemotivisano ili im je naprosto dosta učenja.
Dobra vest glasi: svako može da ima bolji uspeh u školi – potrebno je samo da uključi aplikacije za pažnju u svom mozgu. Aplikacije za pažnju već su prirodno instalirane u našem mozgu – treba ih samo upotrebiti. Ova knjiga nam pokazuje kako to da učinimo.
Autori ove knjige su Ron Šomski, klinički psiholog i dečji neuropsiholog, Suzan M. Islaskoks, pedagog u američkoj školi u Japanu, i Rob Bel, nastavnik u osnovnoj školi. Njih troje su istraživali šta je to potrebno za dobar uspeh u školi i došli su do zaključka da je odsustvo pažnje glavni uzrok lošeg uspeha.
U ovoj knjizi oni govore o deset alatki koje učenicima mogu pomoći da izoštre pažnju, povećaju mentalnu snagu i pobede dosadu.
Od sutra više ne odugovlačim (Ali stvarno!)
Ovo je knjiga za one koje neko drugi stalno mora da podseća na obaveze i zadatke koje treba da urade, za one kojima se stalno čini kako nemaju dovoljno vremena, koji večito nešto odlažu i pri tom smišljaju najneverovatnije moguće razloge da se opravdaju pred drugima i pred samima sobom.
U knjizi će deca i tinejdžeri pronaći: 12 razloga zbog kojih ljudi odugovlače i 12 saveta koji mogu pomoći da se kaže zbogom odugovlačenju; 20 načina opraštanja od odugovlačenja; savete kako da se izbegnu zamke pri opraštanju od odugovlačenja.
Autorke ove duhovite knjige Pamela Espeland i Elizabet Verdik napisale su mnoštvo knjiga za decu i tinejdžere, a za sebe kažu da „gotovo nikad ne kasne s poslom“.
Mislim, dakle učim
Objavljen u okviru edicije Kreativna škola priručnik Mislim, dakle učim će pomoći učiteljima i nastavnicima da podstaknu učenike da postanu svesniji načina na koji uče i misle, odnosno da nauče da misle da bi mogli da misle kada uče.
Knjiga Mislim, dakle učim delo je autora koji su i sami prosvetni radnici i bavi se pitanjima s kojima se svakodnevno suočavaju nastavnici u učionici: Kako se može unaprediti mišljenje u nastavi jezika, matematike, prirodnih i društvenih nauka? Zašto je važno da učenici misle o svom mišljenju? Kako škola može da pomogne roditeljima da odneguju delotvorno mišljenje kod svoje dece?
Ova vredna knjiga ukazuje nastavnicima na mnoge praktične metode i tehnike, a u njoj se nalaze i saveti o tome kako se učenicima može pomoći da promišljeno analiziraju zadatke, razmatraju različite mogućnosti, prate delotvornost svojih izbora, postave ciljeve za buduće učenje i postignu bolje rezultate u školi i životu.