U skladu sa trenutnom epidemiološkom situacijom, septembarske izložbe u Kulturnom centru Beograda biće otvorene u četvrtak, 3. septembra 2020.
Da bi se izbegla uobičajena gužva, zvaničnog otvaranja neće biti, pa će prve večeri prostori biti otvoreni od 20.00 do 21.00, dok će broj posetilaca biti ograničen na najviše deset osoba po galeriji.
Sve izložbe biće otvorene do 1. oktobra od 12.00 do 20.00.
Galerija Arget: Vanja Bučan – Sekvence istine i obmane
- KCB, Galerija Artget (Trg republike 5/I)
- Izložba Vanje Bučan „Sekvence istine i obmane“
- 3. septembar – 1. oktobar 2020.
- Radno vreme: 12.00 – 20.00
- Umetnički direktor Galerije Artget je Aleksandar Kostić
Izložba nagrađivane slovenačke fotografkinje koja živi i radi u Berlinu, obuhvata fotografije iz četiri serije: „Sekvence istine i obmane“, „Tražeći Sadika“, „Betonski cvetovi“ i „Bestiarij“.
O njima umetnički direktor Galerije Artget u 2020. Aleksandar Kostić, pored ostalog, kaže:
„To su režirane scene u kojima su pozadine i kulise nastale od fotografija koje je autorka zabeležila u prirodi i botaničkim baštama, a potom namerno nepreciznim i uočljivim kolažiranjem rekreirala u studiju, dodajući druge elemente ili aktere. Kroz samu prirodu fotografskog medija kao apriori
istinitog, Vanja Bučan postupkom mimikrije klišeima ostvaruje i pokazuje revalorizaciju i moguću obnovu sveta.
U naslovu jedne od serija, Bučan uključuje reč sekvenca koja, ako bi govorili u relacijama filma, predstavlja razumljivi kontinuum koji saznajemo iz niza odvojenih slika, prostora i trenutaka, neminovan da bi od tih različitih događaja i doživljaja formirali jedinstvenu priču. Ovde ne postoji uobičajeni tok pripovedanja, već uspostavljena alegorijska predstava, gde mesta i momenti grade kolažiranu paradigmu odnosa čoveka i prirode“.
Vanja Bučan je diplomirala na Kraljevskoj akademiji likovnih umetnosti u Hagu, na odseku dokumentarne fotografije. Posle studija se udaljila od dokumentarnog žanra u užem smislu i usredsredila na insceniranu fotografiju.
Pre nego što je postala profesionalna fotografkinja studirala je sociologiju na Fakultetu društvenih nauka u Ljubljani i aktivno učestvovala u ekološkom aktivizmu, što se jasno vidi u njenom umetničkom delu. Ona shvata fotografiju kao otvoreni medij, teren na kom može slobodno da izražava svoja gledišta i kritiku društva.
Likovna galerija: Aleksandar Gligorijević – Signal
- KCB, Likovna galerija (Knez Mihailova 6)
- Izložba Aleksandra Gligorijevića „Signal“
- 3. septembar – 1. oktobar 2020.
- Radno vreme: 12.00 – 20.00; nedeljom zatvoreno.
Pred nama je jedan novi umetnički objekt: nametljivo sveden, logička aporija, vizuelni pronalazak.
Aleksandar Gligorijević je višedecenijskim opusom postavio zajednički imenitelj svoje jedinstvene umetničke metode. Umetnikova praksa u vidu čiste skulpture spaja kompoziciju elemenata, naučno-tehnološko primenjeno znanje i industrijski dizajn.
Ova naizgled jednostavna definicija nešto je s čime se Gligorijević suočava iznova. Tako se i novi rad ovog umetnika može sagledati u kontekstu njegovog šireg vizuelnog istraživanja. Suštinski, Aleksandrova posvećena potraga za plastičkim izrazom može se formulisati pitanjem: Kako ovo područje „čiste skulpture“ postoji u našem, postindustrijskom svetu?
Rad pred nama ima plemenitu ulogu da nas podseća da su logičko mišljenje i lepo povezani etikom koja štiti od haosa i bezumlja. (Iz teksta dr Jovane Stokić, Kvadratura kruga)
Aleksandar Gligorijević (Beograd, 1962) od 1991. do 2007. godine živi i radi na relaciji Los Anđeles- Beograd. Diplomirao je na odseku za skulpturu i dizajn na Santa Monika koledžu u Kaliforniji, u klasi profesora Džordža Hermsa 1996. godine. Član je ULUPDUS-a od 1998. godine. Izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u SAD, Holandiji, Švajcarskoj i Srbiji.
Galerija Podroom: InFLUenca – Predlozi i izjave u raspravi – Novi mediji FLU
- KCB, Galerija Podroom (Trg republike 5/-1)
- Izložba grupe umetnika „InFLUenca – Predlozi i izjave u raspravi – Novi mediji FLU“
- 3. septembar – 1. oktobar 2020.
- Radno vreme: 12.00 – 20.00; nedeljom zatvoreno.
- Umetnici: Tijana Petrović, Milica Bilanović, Ivana Kosanović, Milena Pešut, Lazar Zagrađanin, Aleksandrina Bošnjak, Anastasija Pavić, Isidora Pejović, Jelena Jovčić, Iva Palurović, Sofija Milošević, Tamara Marković, Milica Erkić, Tadija Spasojević
- Kustosi: Zoran Todorović i Vladimir Nikolić
Prvi tematski okvir iz projektovanog niza izložbi „InFLU-enca“ pod nazivom „Predlozi i izjave u raspravi“ predstavlja se kao pregled umetničkih i pedagoških praksi na odseku za Nove medije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu po izboru nastavnika Zorana Todorovića i Vladimira Nikolića i pokriva rad studenata od prve godine osnovnih do završne godine master studija.
Radi se o uverenju da umetnost postoji kao rasprava o sopstvenim uslovima i mogućnostima koja ima izvesne konsekvence u širem društvenom registru. To je u osnovi rasprava u zoni očekivanja, na praznom mestu umetnosti, na mestu koje emituje mnogobrojne refleksije o njoj ali gde ona supstancijalno ne postoji.
Potraga za relevantnim, razumevanje trenutka, onog sada i ovde koje je uvek ispunjeno mnogim vremenima, ono je što definiše kretanje neke umetničke prakse koju vidimo kao savremenu.
Istovremeno diskurzivni režim savremenosti je režim koji se ne uzima kao datost nego se takođe diskutuje. Situiranje unutar diskurzivnih mreža i čini estetski okvir u koji se smešta ova izložba.
U tom smislu se na izložbi mogu uočiti različiti pristupi koji pitaju o mestu umetnika i njegovoj ulozi, o učenju o umetnosti, o radu sa ljudima i društvenoj odgovornosti i aktivizmu umetnika, o jeziku, o telu, geopolitici i mikropolitici umetnosti, o informatičkoj kulturi itd.
(danubeogradu.rs)