Naslovna » Izlasci » Izložbe » Izložbe u Kulturnom centru Beograda – decembar 2020.
Izložbe u KCB: Galerija Artget (radovi Luke Trajkovića i Mladena Teofilovića)
Izložbe u KCB: Galerija Artget (radovi Luke Trajkovića i Mladena Teofilovića)

Izložbe u Kulturnom centru Beograda – decembar 2020.

U skladu sa trenutnom epidemiološkom situacijom, decembarske izložbe u Kulturnom centru Beograda biće otvorene u četvrtak, 10. decembra 2020.

Da bi se izbegla uobičajena gužva, zvaničnog otvaranja neće biti, pa će prve večeri prostori biti otvorene već od 12.00, dok će broj posetilaca biti ograničen na najviše deset osoba po galeriji.

Radno vreme galerija je svakog dana, osim nedeljom i tokom novogodišnjih i božićnih praznika, od 12.00 do 17,00 časova. Ulaz je slobodan.

Sve izložbe će biti otvorene do 21. januara 2021.

Galerija Arget: Studenti FDU – Drama u fotografiji?

Izložbe u KCB: Rad Milice Drakulić
Autor: Milica Drakulić
  • KCB, Galerija Artget (Trg republike 5/I)
  • 10. decembar 2020. – 21. januar 2021.
  • Umetnički direktor Galerije Artget je Aleksandar Kostić

U Galeriji Artget otvara se izložba pod nazivom „Drama u fotografiji? Fotografska slika na Fakultetu dramskih umetnosti i 50 godina Katedre kamere“, koja beleži radove studenata sa Fakulteta dramskih umetnosti, na predmetu Fotografska slika, a ujedno se i obeležava 50 godina od osnivanja katedre kamere na FDU.

Izlagači su studenti Fakulteta dramskih umetnosti: Vladislav Andrejević, Aleksa Bartol, Milica Drakulić, Boško Đorđević, Kosta Đuraković, Ana Melentijević, Miroslav Mišić, Milan Radojčić, Đorđe Stojiljković, Mladen Teofilović, Đurđina Tomić i Luka Trajković, dok su gostujući izlagači, studenti Fakulteta primenjenih umetnosti: Una Laurenčić i Jelena Žigić.

Fotografija ili Fotografska slika je kao glavni predmet na Katedri kamere na Fakultetu dramske umetnosti (FDU) uvedena kasnije u odnosu na predmet Kamere ili Filmske slike i upravo je način vraćanja fotografskom mediju sa pozicije filmskog, koji se po mnogim aspektima može smatrati naprednijim ili bar više mimetičkim, oslobodio samu fotografiju na isti način na koji je ona svojom pojavom oslobodila slikarstvo.

U procesu sagledavanja fotografske slike i pedagoškom pristupu njoj na FDU sadržani su mnogi elementi filmske slike i filmskog narativa, od tehničkih i produkcionih, do sadržinskih, diskurzivnih i teorijskih. Taj pristup se uskladio sa sličnim tendencijama u savremenoj autorskoj ili umetničkoj fotografiji.

Tehnološko povezivanje ova dva medija unutar iste kamere i današnja demokratizacija postupaka beleženja statične i pokretne slike mobilnim telefonom, kao i popularizacija, umnožavanje slika i komunikacija slikovnim sadržajem putem interneta i društvenih mreža, potvrdili su aktuelnost edukativnog prosedea na FDU, koji nastavlja da istražuje, usvaja i razvija nove, izvedene vizuelne medije.

Likovna galerija: Grupa autora – Soba s pogledom

Izložbe u KCB: Gabrijel Glid - Soba s pogledom
Gabrijel Glid – Soba s pogledom
  • KCB, Likovna galerija (Knez Mihailova 6)
  • 10. decembar 2020. – 21. januar 2021.

U Likovnoj galeriji otvara se izložba Soba s pogledom, koja se deli u dva termina, te će u prvom terminu, od 10. decembra biti izložena jedna polovina radova, dok će drugi deo izložbe svoju premijeru imati 21. decembra.

Autori su: Radoš Antonijević i Nenad Malešević, Bojan Bem, Dejana Vučićević, Gabriel Glid, Vesna Golubović, Marija Dragojlović, Ivana Ivković, Ljiljana Jarić, Nemanja Lađić, Goranka Matić, Ivana Popov, Jelica Radovanović i Dejan Anđelković, Milica Ružičić i Ivan Šuletić.

Soba sa pogledom je izložba koja se priređuje povodom uspešnih i kreativnih 60 godina delovanja Likovne galerije Kulturnog centra Beograda u kulturi grada, zemlje i okruženja, i predstavlja svojevrsni omaž tradicionalnoj izložbi, Beograd inspiracija umetnika, ali je od nje udaljena revidiranom koncepcijom zasnovanoj na strategiji percipiranja grada, ovog puta, sa prozora doma ili ateljea umetnika.

Izložba Soba sa pogledom donosi radove više autora koji u Beogradu žive i stvaraju i predstavlja izbor fotografija i video radova koji se mogu shvatiti kao zbirka komentara na savremeni Beograd, vizuelne zabeleške o njegovom privatnom i javnom biću.

Iako sam naziv izložbe implicira jedno intimno opažanje i povišeni pogled posmatrača iz svog privatnog kutka na javni prostor, on se može shvatiti i metaforički kao jedan širi okvir koji ostavlja prostor za individualnu percepciju pogleda na grad, ali i sobe kao prostorne odrednice, koja u prenesenom značenju može imati jedan mnogo širi i dublji kontekst.

Četrnaest različitih pogleda, odnosno isečaka iz vizuelnih dnevnika, ukazuju na disparatne umetničke prakse i subjektivne percepcije jednog pogleda, jedne teme i jednog grada.

Ponekad postapokaliptični, na momente melanholični, utišani i intimni, ili pak gotovo apstraktni i opusteli prizori, sa pogledom punim iščekivanja često uprtim u nebo nad Beogradom, ovi radovi izneli su na površinu nekoliko lica ovog grada i jednu varijantu njegove savremene, vizuelne hronike.

Galerija Podroom: Boris Burić – Déjà vu

Izložbe u KCB: Rad Borisa Burića
Rad Borisa Burića
  • KCB, Galerija Podroom (Trg republike 5/-1)
  • 10. decembar 2020. – 21. januar 2021.

Boris Burić je intermedijalni umetnik iz Beograda, a njegovi radovi su konceptualno orijentisani i često su zasnovani na ideji društvene i umetničke kritike koje izražava u galerijskom i umetničkim akcijama u vangalerijskom prostoru. Polje interesovanja su mu: film, fotografija, akcija, performans, kolaž.

„Normalan život“ je na hold-u, motori kapitalizma su blago usporeni, a vizije budućnosti ne idu dalje od proleća sledeće ili one tamo godine kada se, možda, vraćamo svetu bez maski. Kraj druge decenije novog milenijuma biće deo budućih prisećanja na vreme kada je sve počelo ili kada se sve završilo, u svakom slučaju kada je na trenutak sve stalo da se napravi start za još jedan istorijski loop.

Reflektujući situaciju u kojem se svet kakav poznajemo menja ili nas sam intezitet događaja vraća u stanja nečega što je na drugi način već viđeno i lično doživljeno umetnik Boris Burić aktuelnu izložbu odnosno, kako bi u njegovom slučaju preciznije bilo, formu filmskog iskustva izraženog drugim sredstvima idejno razvija kroz niz metafora o pojedinačnim ili kolektivnim sudarima sa realnošću, o iluzijama u pokušajima otpora ili prilagođavanja bilo društvenom ili umetničkom sistemu.

Svojevrsni mizansceni kroz koje se posmatrač u galeriji kreće u funkciji su evociranja filmskog prostora i vremena koji bi trebalo da ga iniciraju u sopstveni sled sinematičnih doživljaja i povezivanja različitih asocijacija na kraj jedne epohe i ideologije, na ispražnjenost simbola pobune i potrebe da se iskorači iz dominantnih i nametnutih okvira u umetnosti.

(danubeogradu.rs)

Uređuje: Ah Neša

Novinar iz Beograda od 1992. godine, osnivač je i glavni i odgovorni urednik portala Dan u Beogradu.