DOK Cinema DOB je novi program Doma omladine Beograda, u okviru kojeg će biti održavane projekcije domaćih autorskih dokumentarnih ostvarenja.
Jednom mesečno, tokom proleća i jeseni, u fokusu će biti dokumentarni filmovi u trajanju od preko 50 minuta, koji su imali uspešan festivalski život, a koji se ne mogu videti u domaćim bioskopima.
Tokom leta biće realizovan DOK Cinema Masters, kao letnji filmski bioskop, sa dve projekcije mesečno.
U ovom programu jednako će biti zastupljeni filmski klasici kratkometražnog i dugometražnog dokumentanog filma, autori koji su već ispisali istoriju domaće kinematografije, i oni koji su nesumnjivo sebi obezbedili mesto u domaćoj kinematografiji, a koji još stvaraju i svojim opusom šire uticaj na mlađe generacije.
Sve filmske projekcije će biti praćene razgovorom moderatora sa gostima, ili samostalnim prikazom filma i filmskih uticaja u opusu autora prikazanog filma, od strane moderatora. Ideja je da se domaća publika upozna sa specifičnostima domaćeg dokumentarnog stvaralaštva, i tendencijama na međunarodnoj dokumentarnoj sceni, jednako u kontekstu umetnosti i savremene dokumentarne produkcije.
Cinema Komunisto
Prvi program zakazan je za nedelju, 28. februar 2021. od 19.00 u Velikoj sali Doma omladine Beograda, kada će biti održana projekcija i razgovor o filmu „Cinema Komunisto“, a ulaz je slobodan.
Uvršten u top liste novina Wall Street Journal i Indiewire, kao film koji se ne sme propustiti i proglašen ultimativnim festivalskim filmom Tribeca Film Festivala, ovaj nagrađivani dokumentarac nas vodi na putovanje kroz ostatke Titove filmske industrije, ispitujući uspon i pad jugoslovenske filmske iluzije.
Kroz inserte iz desetina zaboravljenih jugoslovenskih filmova, ekskluzivne intervjue i arhivske snimke sa snimanja filmova i Titovih privatnih projekcija, sklapa se slika Jugoslavije – ona zvanična, koja se viđala na platnu, i ona skrivena – iza kulisa.
Autorka Mira Turajlić istražuje mitove koji su podupirali Jugoslaviju i način na koji su se fikcija i stvarnost razišli sve do konačnog kolapsa. Danas su od toga ostale samo scenografije koje trule u zaboravljenom filmskom studiju i filmski inserti o zemlji koja više ne postoji.
U ovoj elegantno konstruisanoj mašini sećanja, o tome kako je zvanični narativ Jugoslavije kreiran na filmskom platnu svedoče Titov lični kinooperater tokom 32 godine – Leka Konstantinović, Titov omiljeni režiser – Veljko Bulajić, najveća jugoslovenska filmska zvezda – Bata Živojinović, Orson Vels, Jul Briner, Ričard Barton…
(danubeogradu.rs)