Naslovna » Izlasci » Sport » 34. Beogradski maraton; nedelja, 6. jun 2021.
34. Beogradski maraton, 6. jun 2021.
34. Beogradski maraton, 6. jun 2021.

34. Beogradski maraton; nedelja, 6. jun 2021.

Najmasovnija sportska manifestacija, 34. Beogradski maraton, biće održan na ulicama prestonice, u nedelju, 6. juna 2021. od 8.00.

U četvrtak i petak, 3. i 4. juna od 10.00 do 20.00, kao i u subotu, 5. juna od 10.00 do 22.00, ispred Ušće SC moći će da se preuzimaju startni paketi za 34. Beogradski maraton.

Zbog potencijalno više prosečne temperature u odnosu na termin u kom se Beogradski maraton inače održava, odlučeno je da start bude pomeren na 8.00, kako bi svim učesnicima bili obezbeđeni što bolji uslovi za trčanje i savladavanje kilometara. Očekivana temperatura u nedelju pre podne biće od 16 do 20 stepeni.

Prvi na startu naći će se maratonci, podeljeni u dve startne grupe, dok će posle njih startovati i učesnici na polumaratonakoj distanci, takođe, raspoređeni u grupe koje će startovati jedna za drugom.

»»» Autobus za vakcinaciju biće parkiran u blizini hotela „Moskva“ za vreme trajanja 34. Beogradskog maratona.

»»» Tradicionalni Dečiji maraton i Trka zadovoljstva ove godine neće biti održani.

»»» Izmene u saobraćaju su na OVOM LINKU.

»»» Iz JKP „Gradske pijace“ su obavestili da popularni „Buvljak“ koji se nalazi u Bloku 23, u nedelju, 6. juna, neće raditi zbog održavanja 34. Beogradskog maratona. U toku održavanja maratona za saobraćaj će biti zatvorene sve okolne ulice. Podsećamo da „Buvljak“, inače, radi svakog dana osim ponedeljka, od 8.00 do 20.00.

Maraton (42,195 km)

Pravo učešća imaju svi građani stariji od 18 godina. Start trke je u 8.00, na raskrsnici ulica Bulevar kralja Aleksandra i Resavske, a trasa je sledeća:

Bulevar kralja Aleksandra – Beogradska – Slavija – Nemanjina – Balkanska – Gavrila Principa – Brankova – Bulevar Nikole Tesle – Džona Kenedija – Bulevar Mihajla Pupina – Bulevar umetnosti – Bulevar Milutina Milankovića – Antifašističke borbe – Most na Adi – Antifašističke borbe – Bulevar Milutina Milankovića – Milentija Popovića – Bulevar Mihajla Pupina – Bulevar Nikole Tesle – Karađorđeva – Glavna – Bežanijska – Tošin bunar – Pariske komune – Bulevar maršala Tolbuhina – Otona Župančića – Narodnih heroja – Bulevar Milutina Milankovića – Tošin bunar – Zemunska – Vojvođanska – Dr Ivana Ribara – Jurija Gagarina – Dušana Vukasovića – Evropska – Gandijeva – Jurija Gagarina – Omladinskih brigada – Ðorđa Stanojevića – Bulevar Crvene armije – Jurija Gagarina – Bulevar Milutina Milankovića – Milentija Popovića – Bulevar Mihajla Pupina – Brankova – Kraljice Natalije – Kneza Miloša – Kralja Milana – Terazije – Cilj je ispred hotela „Moskva“.

Polumaraton (21,1 km)

Pravo učešća imaju svi građani, a deca od 14 do 18 godina moraju da imaju pisanu saglasnost roditelja.

Start trke je u 8.10, na raskrsnici ulica Bulevar kralja Aleksandra i Resavske, a trči se ulicama: Bulevar kralja Aleksandra – Beogradska – Slavija – Nemanjina – Balkanska – Gavrila Principa – Brankova – Bulevar Nikole Tesle – Džona Kenedija – Bulevar Mihajla Pupina – Bulevar umetnosti – Bulevar Milutina Milankovića – Antifašističke borbe – Most na Adi – Antifašističke borbe – Bulevar Milutina Milankovića – Milentija Popovića – Bulevar Mihajla Pupina – Brankova – Kraljice Natalije – Kneza Miloša – Kralja Milana – Terazije – Cilj je ispred hotela „Moskva“.

Štafetni polumaraton (21,1 km)

Start trke je u 8.00, zajedno sa svim ostalim učesnicima polumaratona i maratona na raskrsnici ulica Bulevar kralja Aleksandra i Resavske i trči se ulicama:

Bulevar Kralja Aleksandra – Beogradska – Slavija – Nemanjina – Balkanska – Gavrila Principa – Brankova – Bulevar Nikole Tesle – Džona Kenedija – Bulevar Mihajla Pupina – Bulevar umetnosti – Bulevar Milutina Milankovića – Antifašističke borbe – Most na Adi – Antifašističe borbe – Bulevar Milutina Milankovića – Milentija Popovića – Bulevar Mihajla Pupina – Brankova – Kraljice Natalije – Kneza Miloša – Kralja Milana – Terazije – Cilj je ispred hotela „Moskva“.

34. Beogradski maraton: Preporuke organizatora za trkače

Za maraton je najvažnije racionalno razmišljanje i realno odmeravanje trkačkih ciljeva. Trkači bi trebalo da naprave pažljivu i pametnu procenu o svojim sposobnostima i da da naprave odluku da li trčati maraton ili polumaraton.

  • Učesnici maratona bi trebalo da budu kompletno vakcinisani protiv COVID-19.
  • Pred maratonsku trku bi trebalo da ste uradili kontrolni pregled kod lekara interniste ili kardiologa zbog provere svog zdravstvenog stanja i da donesete definitivnu odluku da li ste spremni za učešće na događaju (bar deset dana pred trku).
  • Osluškujte svoj organizam i obratite pažnju pojavu određenih simptoma tokom poslednjih treninga. Simptomi kao što su kratak dah, osećaj nedostatka vazduha, osećaj naglog zamora, pojava bolova i nelagodnosti u grudima, osećaj preskakanja i lupanja srca, vrtoglavica i omaglica predstavljaju ozbiljne znake upozorenja i razlog da se obratite Vašem lekaru. Ovi simptomi su značajni za sve učesnike maratonske ili polumaratonske trke, a posebno za one trkače koji su u poslednjih 6 meseci imali COVID-19.
  • Naročito obratite pažnju na pojavu povišene telesne temperature, opšte slabosti, bolova u mišićima i zglobovima, osećaja zapušenosti nosa ili curenja iz nosa, glavobolje, kašlja, gubitak čula mirisa, kratkog daha… i ukoliko se pojave nekoliko dana pred start na polumaratonu ili maratonu testirajte se na COVID-19.
  • Potrudite se da ovaj polumaraton ili maraton bude povratak u normalan trkačko-trenažni proces i normalan život i nemojte da „jurite rezultat“, kako biste ste se sačuvali se za neke naredne trke kojih će biti u budućnosti na pretek.
  • Ukoliko tokom trke osetite neke simptome ili probleme predlog je da usporite ritam, potražite pomoć i nikako ne pokušavajte ići preko „svojih granica“.
  • Ne zaboravite da je u maratonu najvažnija motivacija, posvećenost treninzima i cilju da se istrči trka. Iskusni maratonci često kažu: „Sve potiče iz glave“. Ovaj savet važi za maraton više nego drugde.
  • Dobar i realan lični plan trke i rad po planu učiniće dostupnim 21.097,5 ili 42.195 metara. Trkač bi trebalo da bude realan u proceni svojih mogućnosti. Nerealni ciljevi su jako loši. Maraton nije šala!
  • Poštujte sve epidemiološke procedure u skladu sa uputstvima organizatora, pre same trke, tokom trke, kao i po završetku maratona kako bi ste zaštitili sebe i svoje najbliže, kao i ostale učesnike u maratonskoj trci.
  • Dođite zdravi i istrčite 34. Beogradski maraton! Držite distancu!
  • Trkači koji planiraju da trče maraton, poslednja tri dana pred trku bi trebalo da izbegavaju trening i provedu ih u aktivnom odmoru.
  • Trkači koji planiraju da trče polumaraton, poslednja dva dana pred trku bi trebalo da izbegavaju treninge i provedu ih u aktivnom odmoru.
  • Nekoliko dana pred trku, idite u krevet što ranije (preporuka je osam-devet sati spavanja) i budite se u vreme planirano kao na dan trke.
  • Dan pred trku idite na spavanje na vreme, noćni odmor je veoma bitan za oporavak i cirkadijalni ritam.
  • U dane pred trku prilagodite ishranu i uzimanje suplemenata i tečnosti naporima koji vas očekuju na trci.
  • Pratite sve vremenske uslove nekoliko dana pred maraton, uključujući temperaturu, pritisak i vlažnost.
  • Ako dolazite iz drugih gradova, probajte da dođete dan ranije, da biste mogli da ustanete na vreme i stignete da obavite sve jutarnje aktivnosti, bez žurbe.
  • Planirajte raniji dolazak u Predstartnu zonu nego što je to uobičajeno, zbog posebnih procedura usled epidemije COVID-19.
  • I ne zaboravite, oporavak od trke počinje od trenutka kad uđete u „Cilj“ i preuzmete zasluženu medalju i okrepu.

(danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.