Naslovna » Izlasci » Akcije » 119. Beogradska Kritična masa: Bajs plus voz, šiješ kola skroz!
Biciklistička vožnja - Beogradska Kritična masa (foto: Maixent Viau / Unsplash)
Biciklistička vožnja - Beogradska Kritična masa (foto: Maixent Viau / Unsplash)

119. Beogradska Kritična masa: Bajs plus voz, šiješ kola skroz!

U subotu, 25. septembra 2021. u 16.30, na Trgu Nikole Pašića startovaće još jedna biciklistička vožnja – 119. Beogradska Kritična masa.

Ovoga puta, biciklisti će proći pored nekoliko železničkih stanica u Beogradu i završiti vožnju na Zemunskom keju. Ovo je RUTA.

U saopštenju organizatori, Udruženja Ulice za bicikliste, najavljeno je:

„I ono što se svake godine zapitamo u Beogradu, dok stojimo zaglavljeni u saobraćajnim gužvama na Brankovom mostu, autoputu ili bilo gde, zaista, jeste: da li mi se čini ili su ove godine gužve još veće; da li mi svake godine treba sve više vremena da stigem od kuće do posla/škole? Odgovor je: verovatno – da.

Jedno od rešenja nesnosnih gužvi u Beogradu za građanke i građane koji žive i rade u dva različita dela grada, bilo bi kombinovanje dve najekološkije opcije prevoza: bicikle i voza.

U svakodnevnoj mobilnosti u Evropi građani kombinuju vidove transporta. Ako se odluče na međugradska putovanja ili iz predgrađa do centra, često kombinuju bicikl i voz. Biciklom se voze od kuće do lokalne železničke stanice gde parkiraju bicikl, nastavljaju vozom i na završnoj stanici uzimaju drugi bicikl. Ova kombinacija pokazala se kao brža, jeftinija i zdravija od vožnje automobila.

U Holandiji više od 43% putnika od kuće do lokalne stanice dođe biciklom, a više od 14% svoje putovanje završi biciklom (treba uzeti u obzir da su u holandskim gradovima železničke stanice u centru grada, pa većina završi putovanje peške, a gde je glavna železnička stanica u Beogradu?).

Da bi građanke i građani Beograda imali ovu mogućnost, trebalo bi napraviti bezbedna parkirališta za bicikle na stanicama, posebno u Batajnici, Lazarevcu, Mladenovcu itd, ali i bike sharing sistem (besplatne javne bicikle) u centru koji bi pokrio sve železničke stanice.

Dodatno, potrebno je povezati železničke stanice i okolna naselja sa bezbednom i udobnom biciklističkom infrastrukturom, a stanice učiniti pristupačnijim za bicikle, ukoliko postoji mogućnost prevoza bicikla u vozu“. (danubeogradu.rs)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.